نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵

بازی Street Fighter 4 قرار بود در سبک فایتینگ نوبتی ساخته شود

بازی Street Fighter IV که یکی از موفق‌ترین بازی‌های این سری محبوب است، قرار بود تا در ابتدا با سبکی متفاوت ساخته شود.

در حال حاضر پنجمین نسخه از سری Street Fighter عرضه شده است و شرکت کپکام با عرضه‌ی به‌روز‌رسانی‌های متعدد برای این بازی، سعی دارد تا محتوای بیشتری را در دسترس علاقه‌مندان این سری محبوب قرار دهد. برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، باور این موضوع که در سال ۲۰۰۸ تقریبا این سری رو به مرگ بود کمی مشکل است. بازی Street Fighter 4 با انتشار خود نه تنها روحی تازه به این سری دمید و آن را احیا کرد، بلکه طرفداران بی‌شماری را نیز به این سری افزود و به یک موفقیت عظیم برای شرکت کپکام تبدیل شد. حال طبق آخرین اخبار بازی، معلوم شده است که نسخه‌ی چهارم این سری،‌ در ابتدا قرار نبود با شکل و شمایلی که امروزه آن را می‌شناسیم منتشر شود؛ بلکه سازندگان بازی برنامه‌های بسیار متفاوتی برای این بازی در سر می‌پرورانده‌اند. 

یوشینوری اونو از شرکت کپکام که در طول احیای این سری به عنوان تهیه کننده در پروژه حضور داشت، طی مصاحبه‌ای جدید اعلام کرده است که ایده‌ی ساخت بازی استریت فایتر 4 در سبک مبارزه‌ای نوبتی را در سر داشته است. به طور واضح‌تر، یک شبیه‌ساز مبارزه که در آن مبارزات به صورت Turn Based انجام می‌شوند. او در این مصاحبه اینگونه بیان کرد که: 

من ایده‌ای در سر داشتم و فکر می‌کردم که تبدیل بازی به یک شبیه‌ساز مبارزه‌ای نوبتی حرکتی انقلابی خواهد بود. یعنی شما حرکات مختلفی را که می‌خواستید انجام بدهید، انتخاب می‌کردید و مانند قطعات یک پازل آن‌ها را کنار هم می‌گذاشتید و سپس آن‌ها به صورت خودکار اجرا می‌شدند؛ اما همان طور که بهتر می‌دانید، در پایان هیچ‌گاه این کار را نکردیم.

واقعا باور این موضوع که یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سری و دنباله‌ای که Street Fighter را احیا کرد قرار بود تا به شیوه‌ای دیگر ساخته شود بسیار سخت است. با این حال، ایده‌ی ساخت یک بازی نوبتی مبارزه‌ای آنقدر‌ها هم بد به نظر نمی‌رسد اما برای یک سری مانند استریت فایتر ممکن بود تا باعث نابودی سری برای همیشه شود. برخی از بازی‌ها مخصوصا در پلتفرم‌های موبایل چنین ایده‌ای داشته‌اند و توانسته‌اند تا به موفقیتی نسبی نیز دست پیدا کنند. خوشبختانه مسئولان شرکت کپکام به موقع سر عقل آمدند و ایده‌ی تبدیل سری بازی‌های Street Fighter به یک بازی مبارزه‌ای نوبتی هیچگاه عملی نشد. 

نظر شما راجع به تصمیم کپکام در مورد تغییر سبک سری Street Fighter چیست؟ به نظر شما ریسک کپکام برای تغییر سبک این سری محبوب ممکن بود جواب دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده