نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

بازی Dreams حتی پس از عرضه پلی استیشن 5 هم پشتیبانی می‌شود

استودیو مدیا مولکول اعلام کرده که بازی Dreams احتمالا حتی پس از عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 هم پشتیبانی خواهد شد. 

Dreams یکی از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 و ساخته استودیو مدیا مولکول است که آغاز ساخت آن به چند سال قبل برمی‌گردد اما هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده است. با این حال از چندی پیش، بازی به شکل Early Access در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان مشغول خلق محتویات خودشان در این بازی هستند. اما این وسط یکی از سوال‌هایی که پیش می‌آید، این است که با عرضه کنسول پلی استیشن 5 در سال آینده، تکلیف دریمز چه خواهد شد؟ سوالی که سازندگان بازی اخیرا در مصاحبه‌ای با VG247 اشاره‌هایی به آن کرده و گفته‌اند که هدف آن‌ها پشتیبانی طولانی مدت از این بازی است. آن‌ها در بخشی از این مصاحبه گفتند:

زمانی که به دریمز نگاه کنیم، لیست بلند بالایی از ویژگی‌ها را پیش رویمان داریم که می‌خواهیم آن‌ها را به بازی اضافه کنیم. زمانی که شما یک ابزار ساخت و ساز در اختیار کاربران قرار می‌دهید، هر شخص محتویات مختلفی برای ساخت به ذهنش می‌رسد و در طرف دیگر هم دوست دارد برای این محتویاتی که می‌خواهد بسازد، ویژگی‌های مختلفی به بازی اضافه شوند. ما هم لیستی از یک سری ویژگی‌ها داریم که برخی از آن‌ها را در بازی امتحان کرده‌ایم، برخی هنوز آنطور که باید بهینه نیستند و اضافه شدن برخی دیگر به بازی را هم هنوز بررسی نکرده‌ایم. در کل هدف ما اضافه کردن ابزارهای جدید، آموزش‌های جدید و حتی اضافه کردن روش‌های جدیدی برای به‌اشتراک گذاری محتوا است. 

سازندگان همچنین بر این باور هستند که انتشار نسخه ایرلی اکسس بازی، کمک زیادی به آن‌ها برای رسیدن به یک درک بهتر از ایده‌هایشان برای دریمز کرده است:

ما دوست داشتیم تا تجربه‌ای از بازی داشته باشیم تا کاربران بتوانند در آن اقدام به ساخت محتویات دلخواه‌شان کنند و به همین دلیل هم نسخه ایرلی اکسس را در دسترس قرار دادیم. این کار به ما کمک می‌کند تا بهتر بفهمیم که در بازی به چه محتویاتی نیاز داریم و جدا از آن در همین مدت هم یک سری محتویات جالب در بازی خلق شده است و هم اینکه جامعه کاربری بسیار خوبی را کنار هم جمع کرده‌ایم. 

در پایان هم سازندگان به مدت زمانی که می‌خواهند از بازی پشتیبانی کنند اشاره کردند:

راستش را بخواهید در حال حاضر ما حس می‌کنیم که برای ۱۰۰ سال آینده ویژگی برای اضافه کردن به بازی داریم! البته که برای یک سری ویژگی‌ها چالش‌های فنی را هم باید پشت سر بگذاریم ولی در مجموع هدف ما خلق اثری است که کاربران بتوانند با ویژگی‌های آن هر آنچه را که واقعا در ذهن دارند خلق کنند. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده