نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

کیانوش عیاری می‌گوید فیلم خانه پدری با اصلاحاتی جزیی اکران شده است

کیانوش عیاری، کارگردان فیلم خانه پدری از اصلاحات این فیلم سینمایی برای اکران صحبت کرد.

همان‌طور که احتمالا تاکنون فهمیده‌اید، فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری سرانجام پس از نه سال توقیف، اکران شده است. دلیل توقیف این فیلم ایرانی خشونت زیاد یکی از سکانس‌های آن یاد شده است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ کیانوش عیاری رسما تایید کرده است که فیلم سینمایی «خانه پدری» با اصلاحاتی هرچند جزیی روی پرده رفته است. کیانوش عیاری درباره موضوع تغییر فیلم «خانه پدری» برای اکران عمومی به روزنامه ایران گفت:

حاصل تعامل با مدیران برای اصلاحات فیلم خانه پدری ناامیدکننده نبود. سازش الزاما به معنای مقاومت و استقامت نیست. گاهی اوقات سازش می‌تواند یک تصمیم عقلانی باشد. تلاش کردیم بدون اینکه لطمه ای به فیلم وارد شود، با تغییرات جزئی زهر آن صحنه مناقشه برانگیز را بگیریم. راستش بعد از سال‌ها، حالا که به فیلم نگاه می‌کنم ترجیحم این است که این صحنه به همین گونه‌ای باشد که الان در فیلم است و نه شکل قبلی.

خانه پدری

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طباطبایی نژاد، معاونت سازمان نظارت سینمایی نیز درباره مسئله فیلم سینمایی «خانه پدری» به قرار زیر سخن گفته است:

خانه پدری یکی از آثار برجسته سینمای ایران و از بهترین فیلم‌های آقای عیاری است که به‌دلیل صحنه‌ای خشن از نمایش آن در فضای عمومی جلوگیری شده بود، البته برای اکران در گروه هنر و تجربه پروانه داشت اما خود آقای عیاری تمایلی به این کار نداشت.

وی در ادامه بر این موضوع که فیلم «خانه پدری» نقدی بر تحجر است، نه سنت، تاکید کرد و گفت:

براساس گفت‌وگوهایی که با آقای عیاری انجام شد با اصلاح صحنه مورد مناقشه و خشن به‌گونه‌ای که به کلیت فیلم آسیب وارد نشود، آن را آماده اکران کردیم و الان صحنه‌ای که مشکل بود اصلاح شده است.

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های کیانوش عیاری و محمدمهدی طباطبایی نژاد چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده