نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶

دنباله بازی The Outer Worlds شاید تجربه‌ای جهان باز نباشد

سازندگان بازی The Outer Worlds در مصاحبه‌ای با گیم اینفورمر توضیحاتی در رابطه با دنباله احتمالی این بازی و ویژگی‌های آن ارائه کردند. 

بازی The Outer Worlds دو روز دیگر منتشر خواهد شد و جدید‌ترین ساخته استودیو آبسیدین به‌حساب می‌آید. اگر بررسی‌های بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا را هم خوانده باشید، بسیاری بر این باور هستند که The Outer Worlds پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک مجموعه ادامه‌دار دارد و شاید در آینده شاهد ساخته شدن دنباله یا دنباله‌هایی برای آن باشیم. به‌نظر می‌رسد که چنین ایده‌ای در ذهن سازندگان بازی هم جریان دارد؛ چرا که اخیرا در جریان جدید‌ترین اخبار بازی و در مصاحبه‌ای که با سایت گیم‌اینفورمر داشتند، اشاره‌هایی به ویژگی‌های دنباله احتمالی بازی کرده‌اند. 

لئونارد بویارسکی و نیتایی پودار در این مصاحبه شرکت داشتند و بویارسکی که یکی از کارگردان‌های بازی است، آن را به یک اپرای فضایی تشبیه کرده که در آن بازیکن در نقش شخصیت مرد یا زن بازی، از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کند و از این طریق در منظومه شمسی به اکتشاف می‌پردازد. از طرف دیگر پودار به‌عنوان یکی از طراحان روایت بازی، بر این باور است که اتمسفر بازی پتانسیل این را دارد که نویسندگانش بتوانند همزمان با خلق لحظه‌های مفرح، طنز‌های تلخ و ماجراجویی‌های عمیق را هم در آن قرار بدهند. 

اما زمانی که از سازندگان در رابطه با دنباله بازی سوال شد که آیا این دنباله قرار است با بودجه بالاتر و با ویژگی‌هایی چون دنیای جهان‌باز ساخته شود، در جواب گفتند:

به نظر من این نظریه که بازی‌های بزرگ باید جهان‌باز باشند اشتباه است و من یکی از منتقدین آن هستم. اخیرا این ایده در صنعت بازی‌های ویدیویی رایج شده که اگر شما بودجه بالایی برای ساخت بازی داشته باشید، حتما باید یک اثر جهان‌باز بسازید اما خب به نظر من همین رویه هم باعث شده تا شاهد بازی‌هایی باشیم که همگی شبیه به هم نظر می‌رسد و در کار‌هایی مثل رفتن به نقطه‌ای خاص، انجام کار خاص و دیدن محیطی خاص خلاصه می‌شوند. به نظر من هنوز هم بازی‌هایی که چنین ساختاری ندارند می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. 

همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه بویارسکی اعلام کرد که بالا رفتن بودجه ساخت و تعداد اعضای تیم توسعه یک بازی همیشه نگرانی‌های خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل هم وی ترجیح می‌دهد تا به جای داشتن بودجه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری و تیمی ۲۵۰ نفری، با بودجه کم و تیم کوچکی کار کند؛ چرا که در این شرایط می‌توان تمرکز بهتری روی ساخت بازی و اجزای آن داشت. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده