نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Maleficent: Mistress of Evil - مالفیسنت: سردسته اهریمنان

مدت کوتاهی است که فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان (Maleficent Mistress of Evil) به روی پرده سینماها رفته اما همانند قسمت اول نتوانست میانگین نمره خوبی دریافت کند.

فیلم Maleficent: Mistress of Evil یا در زبان فارسی «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، فانتزی و خانوادگی کمپانی والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست یواخیم رانینگ، کارگردان فیلم Bandidas (باندیداس)، فیلم Max Manus: Man of War (مکس مینس: مرد جنگ)، فیلم Kon-Tiki (کان-تیکی)، سریال Marco Polo (مارکو پولو)، فیلم Doomsday (روز قیامت) و فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند) ساخته شده است. در فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند آنجلینا جولی در نقش مالفیسنت، ال فانینگ در نقش شاهزاده آرورا، میشل فایفر در نقش ملکه اینگریث، چیویتل اجیوفور در نقش کونال، سم رایلی در نقش دیاوال، اد اسکرین در نقش بورا، هریس دیکنسون در نقش شاهزاده فیلیپ، ایملدا استاونتون در نقش نات گرس، جونو تمپل در نقش تیستلویت، لزلی منویل در نقش فلیتل و رابرت لیندزی در نقش پادشاه جان و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر دنیا، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۴۳ را از بین ۴۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم، نقدها و امتیازات مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است که در حال حاضر بخش زیادی از آنها در قسمت متوسط و رو به پایین قرار دارند. بخش زیادی از منتقدان، عملکرد و ایفای نقش آنجلینا جولی، ال فانینگ، چیویتل اجیوفور و فایفر را دوست داشتند و تا حد زیادی آن را مورد تحسین قرار دادند. اما بخش دیگری از منتقدان فیلمنامه این اثر را مورد هدف قرار گرفته بودند و اعتقاد داشتند که داستان آن درهم و برهم است و جلوه‌های مصنوعی و ساختگی بسیار زیادی در آن به کار رفته است.

از آنجا که مدتی است که از نمایش فیلم Maleficent: Mistress of Evil به صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Maleficent: Mistress of Evil از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان فیلم Maleficent: Mistress of Evil چندین سال بعد از ماجراهای فیلم Maleficent (مالفیسنت) رخ می‌دهد. در این خط داستانی، مخاطبان متوجه می‌شوند که ماجراهای رخ داده، قلب بدنام‌ترین و شرورترین شخصیت منفی دیزنی را به درد آورده است؛ به طوری که او را به جایی رسانده تا شاهزاده آرورا کوچک را طلسم کند. داستان این فیلم قرار است به بررسی رابطه پیچیده و سخت میان جادوگر شاخ‌دار و همچنین فردی که به زودی قرار است تبدیل به ملکه بشود، بپردازد. این دو نفر در این خط داستانی با یکدیگر متحد می‌شوند و با دشمنان جدیدی برخورد و در نهایت مبارزه می‌کنند. آنها در تلاش هستند تا از سرزمین‌های مختلف و همچنین موجودات جادویی که در آنها ساکن هستند، محافظت کنند.

Maleficent: Mistress of Evil

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Maleficent: Mistress of Evil بیندازیم:

کارولاین سید | ورج

۷۶ از ۱۰۰

بعد از نمایش تعداد زیادی از لایو اکشن‌های بازسازی شده‌ی دیزنی که همه چیز را خیلی خوب و ایمن پیش می‌بردند، فیلم Maleficent: Mistress of Evil جنبه جدید دیگری را به نمایش می‌گذارد. این فیلم دقیقا همان اثری محسوب می‌شود که در این برهه زمانی نیاز بود و شباهت‌هایی به نسخه اصلی خود داشت و اصالت در آن حس می‌شد.

مویرا مک‌دونالد | سیاتل تایمز

۶۳ از ۱۰۰

نکته جذاب و سرگرم کننده این اثر، به غیر از جلوه‌ها و لباس‌های فوق‌العاده شخصیت‌ها، حضور دو تن از بازیگران بسیار خوب و چیره‌دست هالیوود در مرکز داستان بود. آنها با ایفای نقش فوق‌العاده خود نشان دادند که بهترین گزینه برای شخصیت‌های مورد نظر بودند.

مانیکا کستیلو | The Wrap

۶۰ از ۱۰۰

متاسفانه فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان اصلا مدت زمان خوب و مناسبی را در اختیار آنجلینا جولی و میشل فایفر قرار نداد تا به اندازه‌ی کافی مقابل یکدیگر قرار بگیرند و کشمکش داشته باشند.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

ناراحت کننده‌ترین چیز درباره فیلم Maleficent: Mistress of Evil این است که این اثر اصلا بد نیست؛ بلکه کاملا معمولی است و این پوچی و پر بودن از بیهودگی دقیقا همان سبکی است که امروزه خیلی به کار برده می‌شود.

فیلم Maleficent: Mistress of Evil

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

این قسمت از مجموعه مالفیسنت کاملا ناامید کننده است؛ هرچند که آنجلینا جولی و همچنین ال فانینگ کار را سخت می‌کنند و با ایفای نقش خودشان، این اثر را به سطح جدیدی می‌برند. آنها مانند تمام آثار قبلی خود، این فیلم را هم فوق‌العاده جدی گرفته‌اند.

آنجلیکا جید بستین | ولچر

۳۰ از ۱۰۰

یک ستاره، حتی یکی از آن ستاره‌های بزرگ، زمانی که کل المان‌های دور و اطراف او درون فیلم درهم و برهم و مزخرف است (آن هم تقریبا در هر بخشی)، کار خیلی زیادی نمی‌تواند انجام دهد. او فقط می‌تواند خودش را با این شرایط وفق دهد و کارش را پیش ببرد.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۲۰ از ۱۰۰

درست است که فیلم مالفیسنت هم خیلی جذاب و فوق‌العاده نبود اما این دنباله برای آن اثر کاملا بی‌انصافی بود و یک شکنجه کاملا یکنواخت و رنگارنگ محسوب می‌شد. این فیلم با فیلمنامه تکراری، کارگردانی ناشیانه، ایفای نقش‌های تهی و بی‌روح و همچنین جلوه‌های خود قلب مخاطب را به درد می‌آورد. بچه‌های زیر پنج (ماه) ممکن است فریب این اثر را بخورند اما سینما دوستان باهوش و کار بلد حتی از دور هم می‌توانند یک کلاهبرداری را تشخیص دهند.

لازم به ذکر است که فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان توانسته رتبه ۷۴ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Maleficent: Mistress of Evil نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Maleficent: Mistress of Evil


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده