نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۹

قابلیت انتخاب گیمرتگ های از پیش‌گرفته‌شده به ایکس باکس لایو اضافه شد

دارندگان ایکس باکس وان از این پس می‌توانند به‌سراغ انتخاب گیمرتگ‌هایی بروند که پیش از این توسط بقیه‌ی افراد گرفته شده‌اند.

در جریان E3 2019 بود که شرکت مایکروسافت جزییاتی از برنامه‌های آینده‌ی خود در مورد گیمرتگ‌های ایکس باکس لایو (Xbox Live) را ارائه داد و یکی از این موارد، امکان انتخاب نام‌های تکراری و از پیش گرفته‌شده توسط کاربران بود. اکنون این قابلیت در دسترس دارندگان ایکس باکس وان قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند هر گیمرتگی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

این قابلیت که مدتی قبل توسط اپلیکیشن ایکس باکس روی کامپیوتر در دسترس کاربران قرار گرفته بود، اکنون در اختیار دارندگان ایکس باکس وان هم قرار گرفته است. برای مثال تا پیش از این اگر کسی گیمرتگ CoDFan را انتخاب کرده بود، فرد دیگری نمی‌توانست به‌سراغ چنین اسمی برود. ولی در حال حاضر می‌توان نام‌های تکراری را هم انتخاب کرد و البته بعد از عنوان موردنظر، شماره‌ای هم اضافه می‌شود تا بین مشاهده‌ی گیمرتگ اولیه و گیمرتگ‌های بعدی اشتباهی صورت نگیرد. برای مثال اگر بخواهید عنوان CoDFan را برای خود انتخاب کنید، ایکس باکس لایو به شما گیمرتگی مثل CoDFan#107 را پیشنهاد می‌کند و یک پسوند # و عددی پس از آن در کنار اسم اصلی وجود خواهد داشت تا از تکرار Gamertag جلوگیری شود.

ولی نکته‌ی مثبت ماجرا اینجا است که این پسوند، با فونت و رنگی متفاوت نسبت به عنوان اصلی گیمرتگ در کنار آن قرار می‌گیرد و به‌این شکل، هم از بروز اشتباه در شناسایی گیمرتگ‌ها جلوگیری می‌شود و هم زیبایی آن‌ها حفظ می‌شود و مخاطب در نگاه اول، عنوان CoDFan را می‌بیند و پسوند کمتر به چشم او می‌آید؛ قابلیتی که کم و بیش یادآور موارد مشابه در Battle.net و Discord است.

همچنین باید توجه کرد که قوانین مایکروسافت در زمینه‌ی انتخاب گیمرتگ همچنان سر جای خود هستند و نمی‌توان به‌سراغ گیمرتگ‌های توهین‌آمیز و زشت و زننده رفت و حداکثر تعداد کاراکترهای آن‌ها هم ۱۲ عدد خواهد بود. اولین درخواست تغییر گیمرتگ هم به‌صورت رایگان انجام می‌شود و برای انجام آن می‌توانید به این سایت مراجعه کنید. و لازم به ذکر است که این گیمرتگ‌های جدید در حال حاضر تنها در بخش‌هایی مثل داشبورد کنسول به‌چشم می‌خورند و برای تماشای گیمرتگ جدید خود در بازی‌های مختلف باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنید.

مایکروسافت به‌تازگی ویژگی‌های جدید دیگری را هم به سیستم گیمرتگ‌های خود اضافه کرده است و برای مثال اکنون می‌توان از کاراکترها و الفبای بیش از ۲۰۰ زبان مختلف برای انتخاب نام موردنظر استفاده کرد و موارد زیر هم اخیراً اضافه شده‌اند:

  • کاراکترهای Basic Latin یا لاتین پایه
  • کاراکترهای Latin-1 Supplement
  • هانگول: الفبای کره‌ای
  • کاتاکانا: نوعی خط هجانمای ژاپنی
  • هیراگانا: نوع دیگری از خطوط هجانمای ژاپنی
  • سمبل‌های CJK برای زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای
  • بنگالی: زبانی مربوط به بنگلادش و هندوستان
  • دیواناگری: خطی مرتبط با زبان هندی
  • سیریلیک: الفبایی مربوط به بعضی کشورهای اروپای شرقی
  • تای: زبان تایلندی

مایکروسافت این روزها در تلاش است تا خدمات متنوع و گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهد و چند روز قبل هم شاهد آغاز به‌کار نسخه‌ی آزمایشی Project xCloud از طرف این شرکت بودیم و در کنار این‌ها، کار روی پروژه اسکارلت (Project Scarlett) نیز همچنان ادامه دارد؛ کنسول نسل بعد مایکروسافت که Halo Infinite یکی از بازی‌های هم‌زمان با عرضه‌ی آن خواهد بود و در تعطیلات سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده