نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

کارگردان اصلی بازی Okami به نسخه جدید آن اشاره می‌کند

ایکومی ناکامورا و هیدکی کامیا در حساب توییتر خود به نسخه‌ی جدید بازی Okami اشاره می‌کنند.

ایکومی ناکامورا (Ikumi Nakamura) ممکن است که ماه گذشته استودیو Tango Gameworks را ترک کرده باشد و دیگر روی بازی Ghostwire:Tokyio کار نکند، اما این باعث نمی‌شود که او روی پروژه‌ی جدیدی فعالیت خود را آغاز نکرده باشد. اطلاعی از پروژه‌ی جدید او در دسترس نیست اما اکنون طبق آخرین اخبار بازی، او در حساب کاربری توییتر خود در کنار کارگردان بازی Okami یعنی هیدکی کامیا، به نسخه‌ی جدید این بازی اشاره می‌کند. ناکامورا در توییتر خود این‌چنین نوشت: 

اوکامی بازخواهد گشت. ما می‌خواهیم که دنباله‌ای برای بازی بسازیم و طرفداران نیز منتظر آن هستند. شما می‌خواهید که یک اوکامی دیگر از هیدکی کامیا ببینید درست است؟ من هم دوست دارم روی آن کار کنم.

در این توییت، ناکامورا و کامیا جلوی لوگوی استودیو Platinium Games ایستاده‌اند (احتمالا در استودیو حضور دارند). کامیا در ویدیویی می‌گوید که «اوکامی برمی‌گردد» و ناکامورا ابروهایش را از تعجب بالا می‌اندازد (مانند واکنشی که اکثر طرفداران بعد از شنیدن این خبر از خود نشان می‌دهند) و می‌پرسد که :«واقعا؟» سپس کامیا به او اطمینان خاطر می‌دهد. به نظر می‌رسد که این توییت بیشتر برای دیدن واکنش طرفداران به اشتراک گذاشته شده است. سازندگان می‌خواهند مطمئن شوند که آیا اشتیاق کافی برای ساخت دنباله‌ی بازی اوکامی وجود دارد یا خیر. مخصوصا اگر به ایموجی دعا کردن ناکامورا و تگ کپکام در این توییت توجه کرد، بیشتر می‌توان به این قضیه پی برد. شرکت کپکام مالک IP اوکامی است و اگر قسمت جدیدی قرار است که از این بازی ساخته شود اجازه‌ ساخت آن توسط این شرکت باید صادر گردد. 

این کار حرکتی هوشمندانه به نظر برسد. این که ناکامورا توپ را در زمین کپکام انداخته است تا اگر این آن‌ها اجازه‌ی ساخت دنباله‌ی این بازی را پس از ۱۳ سال ندهند، طرفداران کپکام را مقصر این قضیه بدانند. هیدکی کامیا در سال ۲۰۰۶ استودیو پلاتینیوم گیمز را به همراه چند نفر از اعضای سابق شرکت کپکام تاسیس کرد. در حال حاضر ناکامورا در استودیو خاصی فعالیت نمی‌کند. آیا او برای احوال‌پرسی به پلاتینیوم گیمز رفته است یا اینکه او به تیم کامیا برای ساخت دنباله‌ی بازی اوکامی پیوسته است؟ 

در تماسی که با شرکت کپکام برای تایید ساخت دنباله‌ی بازی اوکامی صورت گرفت، روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که هنوز هیچگونه رونمایی از طرف کپکام صورت نگرفته است. در هر صورت، این که ناکامورا و کامیا علاقه دارند که نسخه‌ی جدیدی از بازی اوکامی ساخته شود باعث دلگرمی طرفداران این بازی است. امیدواریم که این اتفاق واقعا بی‌افتد و پس از ۱۳ سال طرفداران بتوانند ادامه‌ی بازی محبوب خود را تجربه کنند. 

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازی Okami بررسی زومجی از نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی را از طریق این لینک مطالعه کنید. 

نظر شما راجع به ساخت ادامه‌ی بازی Okami چیست؟ آیا طرفدار نسخه‌ی قبلی آن بودید و برای نسخه‌ی جدید هیجان زده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده