نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

واکنش تهیه کننده فیلم متری شیش و نیم به شکایت وزارت ارشاد

سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم متری شیش و نیم با تایید شکایت وزارت ارشاد از وی، در این باره صحبت کرد.

مدتی پیش سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در مصاحبه‌ای مدعی شد این فیلم از وزارت ارشاد قاچاق شده است. چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر شکایت وزارت ارشاد از تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به گوش رسید. حال، بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، سید جمال ساداتیان از طرح شکایت وزارت ارشاد از خود خبر داده است. وی همچنین در مصاحبه با ایسنا نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. سید جمال ساداتیان درباره دریافت پیامکی از سامانه ثنا می‌گوید:

به دنبال مطرح کردن این صحبت که «شک ندارم متری شیش و نیم از وزارت ارشاد قاچاق شده» احتمالا این شکایت مطرح شده است. در آن پیامک آمده است که وزارت ارشاد در دادسرای فرهنگ و رسانه از من شکایت کرده است.

وی در ادامه جزییات این ماجرا را به شرح زیر به تفصیل روایت کرد:

من شهودی در این زمینه دارم. بعد از نوروز امسال، روزنامه‌ای جلسه‌ای نقد و بررسی برای فیلم «متری شیش و نیم» برگزار کرد که چهار نفر برای آن نشست دعوت شده بودیم. قبل از این که مصاحبه شروع شود، فرصتی بود و من کنجکاو شدم که هر کس فیلم را کجا و با چه کیفیتی دیده است. از همه پرسیدم و پاسخ دادند، تا نوبت به یک دکتر جامعه شناس رسید که وی گفت: «یک نفر دیشب از وزارت ارشاد فیلم را به خانه من آورد، آن را دیدم.» برای من کنجکاوی پیش آمد که او چه کسی بوده است. وی جواب داد: «اکنون مرتبط نیستم چون با واسطه بوده است؛ می‌پرسم چند روز دیگر خبر می‌دهم.» وقتی به او زنگ زدم گفت کسی که این کار را کرده خیلی ناراحت شده و گفته نامی از من نبرید؛ برای من بد می‌شود. وقتی من پیگیری بیشتری کردم، او عصبانی شد و تلفن را قطع کرد. من دیگر پیگیر نبودم تا این‌که این اتفاق افتاد و فیلم بیرون آمد. یکی از شهود من او و افرادی بودند که در آن جلسه حضور داشتند و می‌توانند شهادت دهند.

متری شیش و نیم

سید جمال ساداتیان در واکنش به این موضوع که مسئولان وزارت ارشاد مدعی شده‌اند فیلم توسط سازندگان به بیرون درز کرده است، گفت:

ما نیز معتقدیم که این فیلم توسط عوامل وزارت ارشاد به بیرون قاچاق شده است. من می‌گویم باید یک مرجع صالحه شهود ما را ببیند و بشنود و سپس درباره‌ی همه چیز تصمیم‌گیری کند.

وی در ادامه از از انتظارش نسبت به روند دادرسی می‌گوید:

با این وجود که شکایت از طرف وزارت ارشاد است، اما معتقدم باید مدارک به صورت کامل بررسی شوند. چون هر طرف یک ادعا دارند. بنابراین باید هر دو طرف در مرجعی صالحه مدارک خود را ارائه دهند تا ببینیم حرف یا مستندات کدام یک درست‌تر است.

متری شیش و نیم

ساداتیان اضافه کرد:

یک بار برای همیشه باید به صورت مستند به این حرف‌ها رسیدگی شود. این کار بهتر از این است که گاهی اوقات این حرف‌ها زده شوند؛ چون معمولا هر از چندگاهی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به نوید محمدزاده، پیمان معادی و فرهاد اصلانی اشاره کرد. فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» برای اولین‌بار در جشنوار فیلم فجر به نمایش درآمد و به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب شد. این فیلم ایرانی در نوروز ۹۸ روی پرده رفت و با فروشی ۲۸ میلیارد تومانی به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. «متری شیش و نیم» مدتی بعد به صورت غیرقانونی در اینترنت منتشر شد و مدت کوتاهی بعد سازندگان نسخه شبکه نمایش خانگی فیلم را منتشر کردند. «متری شیش و نیم» همچنین در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور داشته است. هیئت داوران جشنواره زوریخ نیز اخیرا از ساخته جدید سعید روستایی تقدیر کرده‌اند. شما کاربران زومجی درباره فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» چه نظری دارید؟


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده