نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

تیم Invictus Gaming به‌خاطر مشکل ویزا از شرکت در مسابقات ESL One Hamburg 2019 دوتا 2 بازماند

پس از کناره‌گیری تیم Invictus Gaming به‌دلیل مشکلات مربوط‌به ویزا، تیم Wind and Rain به‌عنوان جایگزین به مسابقات ای‌اس‌ال وان هامبورگ ۲۰۱۹ راه یافت.

تنها دو روز پس از کناره‌گیری تیم Geek Fam از تورنمنت ESL One Hamburg 2019 به‌خاطر مشکل ویزا، تیم Invictus Gaming نیز با چنین مشکلی مواجه شد و به‌این‌ترتیب یک هفته قبل از برگزاری این رویداد بازی Dota 2 شاهد انتخاب تیم جایگزین دیگری بودیم. در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که تیم Wind and Rain جای خالی تیم چینی IG را در مسابقات ای‌اس‌ال وان هامبورگ ۲۰۱۹ پر می‌کند و دلیل برگزارکنندگان از جایگزینی یک تیم از منطقه‌ی اروپا نیز نگرانی آن‌ها از بروز مشکلاتی در زمینه‌ی سفر عنوان شده که دقیقاً مشابه دلیل آن‌ها برای پرکردن جای خالی Geek Fam با Alliance است. به‌هرشکل، تیم Invictus Gaming با انتشار توییتی در این‌باره اذعان داشت:

شرم‌آور است که ما باری دیگر با مشکل ویزا مواجه شدیم. بااین‌حال، تیم باید مسیرش را ادامه دهد. ما برای همه‌ی آن‌هایی که در مسابقات ای‌اس‌ال وان هامبورگ ۲۰۱۹ حضور دارند، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

به‌طورمعمول، تیم‌هایی که برای شرکت در مسابقات به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، برای سفر قانونی به ویزا نیاز خواهند داشت. براین‌اساس برنامه‌ی تیم‌ها به‌راحتی می‌تواند به‌خاطر رد شدن ویزا یا سایر مسائلی که در تضاد با سیاست‌ سفر به کشور مقصد است، تحت تاثیر قرار بگیرد. سازمان ای اس ال مجبور شد که از دو تیم اروپایی به‌جای تیم‌های Invictus Gaming و Geek Fam استفاده کند و این بدان معنا است که احتمالاً اخذ ویزا در چنین مدت کوتاهی برای تیم‌های منطقه‌ی چین و جنوب‌شرقی آسیا به‌سختی امکان‌پذیر بوده است.

سازمان Invictus Gaming پیش از این هم با مشکلاتی در زمینه‌ی اخذ ویزا مواجه شده بود که قابل‌توجه‌ترین آن مربوط‌به مسابقات Boston Major سال ۲۰۱۶ می‌شود؛ مسابقاتی که تیم جوان IG Vitality به‌خاطر مشکل ویزا از چندین بازیکن جایگزین در ترکیب استفاده کرد. به‌هرصورت، مشکل ویزا می‌تواند سفر آن‌ها به لس آنجلس برای شرکت در مسابقات Dota Summit 11 را نیز تحت تاثیر قرار دهد. مسابقات ESL One Hamburg 2019 در تاریخ ۳ تا ۵ آبان ماه (۲۵ تا ۲۷ اکتبر) در سالن بارکلیکارد آرنا واقع در هامبورگ برگزار خواهد شد و ۱۲ تیم برای کسب بخشی از جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری این رویداد به رقابت می‌پردازند.

در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان (۷ تا ۱۰ نوامبر) نیز شاهد برگزاری مسابقات DOTA Summit 11 در لس آنجلس، بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا خواهیم بود که در آن ۸ تیم راه‌یافته از مرحله‌ی مقدماتی برای کسب قسمتی از جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۶۶۰ امتیاز DPC به رقابت می‌پردازند. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده