نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۷

راه‌یابی بخش نظرسنجی به پایان بازی‌ها در Dota 2 به‌منظور دریافت بازخوردهای بازیکنان

کمپانی ولو با افزودن یک نظرسنجی به بازی Dota 2 که پس از پایان مسابقه‌ها به‌نمایش در می‌آید، قصد دارد تا نظر بازیکنان راجع‌به سیستم Matchmaking را بداند.

مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی ولو به تلاش برای بهبود سیستم Matchmaking بازی Dota 2 با افزودن یک نظرسنجی که پس از پایان مسابقه‌ها نمایش داده می‌شود، ادامه می‌دهد. این بخش بازیکنان را قادر می‌سازد تا نظراتشان در خصوص آخرین بازی خود را اعلام کنند. بازیکنان تنها قادر به انتخاب یکی از ۱۲ گزینه‌ی موجود که با اتمام بازی به‌نمایش در می‌آید، خواهند بود؛ بنابراین امکان انتخاب گزینه‌های بدون ‌پایه‌واساس برای فرد وجود نخواهد داشت. زمانی که کمپانی Valve بخواهد به‌دنبال مشکلات بعدی برای رفع باشد، این بخش کار آن‌ها را به‌مراتب ساده‌تر می‌کند. زمانی‌که منوی بازخورد ظاهر شود، نظر بازیکنان درباره‌ی بازی را با ارائه‌ی شش گزینه‌ی خوب و شش گزینه‌ی بد جویا می‌شود که این گزینه‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

Dota 2 Postgame Survey

همه‌ی گزینه‌ها کاملاً گویا و واضح هستند و دراین‌میان تنها دو گزینه‌ی We Made A Comeback و Smurf In The Game باعث سردرگمی می‌شوند. به‌نظر نمی‌رسد که این گزینه‌ها ارتباطی با هم داشته باشند و گزینه‌ی مربوط به اسمورف‌ها نیز واقعاً نامناسب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا کاربران ممکن است نتوانند یک بازیکن اسمورف را شناسایی کنند. تنها می‌توان گفت که کمپانی ولو ابزار دیگری را برای جمع‌آوری داده از سیستم Matchmaking ارائه کرده است. به‌نظر نمی‌رسد که این ویژگی درحال‌حاضر روی امتیاز رفتاری یا سطح بازیکنان تاثیری داشته باشد، اما احتمالاً در آینده با تغییراتی همراه خواهد شد.

این باعث می‌شود که بازیکنان به‌جای اینکه روی تعامل ضعیف هم‌تیمی‌ها تمرکز کنند، تفکری همه‌جانبه و کلی به بازی داشته باشند. این موضوع احتمالاً منجر به این می‌شود که گزارش‌های کمتری را شاهد باشیم؛ زیرا بازیکنان ممکن است استفاده از گزینه‌های Poor Team Coordination و Toxic Behavior در منوی بازخوردها را به گزارش کاربران خاطی ترجیح دهند. منوی بازخورد درحال‌حاضر برای بیشتر بازیکنان در دسترس است و احتمالاً تا پایان هفته در اختیار همگان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده