نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۷

سازنده بازی Cyberpunk 2077 برای عرضه به موقع آن فشار زیادی را تحمل می‌کند

به گفته‌ی استودیو CD Projekt RED یک فشار سالم روی اعضای سازنده‌ی سایبرپانک 2077 وجود دارد تا باعث شود این تیم کار خود را بهتر انجام دهد.

مساله‌ی کرانچ کردن (اضافه کاری تیم سازنده‌ی یک بازی با نزدیکی به زمان انتشار آن) موضوعی بسیار مهم در صنعت بازی‌های ویدیویی است و طی چندین سال اخیر به یکی از معضلات این حوزه‌ی سرگرمی تبدیل شده است. استودیو سی دی پراجکت رد در گذشته به کرانچ سنگینی که در جریان ساخت بازی The Withcer 3 برایش رخ داده بود، شهرت داشت. اکنون برای خیلی از افراد این پرسش پیش آمده است که آیا با توجه به نزدیکی به تاریخ انتشار بازی مورد انتظار بعدی آن‌ها یعنی سایبرپانک 2077 وضعیت مشابهی برای این استودیو پیش آمده است یا خیر؟ 

چندی پیش، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این استودیو پلیس مقابله با اضافه کاری «غیر ضروری» را برای مقابله با این بحران اتخاذ کرده است، اما از طرفی نیز به نظر نمی‌رسد که استودیو CD Projekt RED تمایلی به از دست دادن تاریخ انتشار بازی و به تاخیر انداختن آن داشته باشد. بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که اعضای تیم سازنده، چگونه با این فشار کنار می‌آيند؟ طبق آخرین اخبار بازی و در طی مصاحبه‌ای با سایت GameSpot، جان مامایس به عنوان رییس دفتر کراکوف سی دی پراجکت رد، درباره‌ی این موضوع صحبت کرده و به این موضوع اشاره کرده است که در حال حاضر، فشاری سالم و بیرونی روی اعضای تیم سازنده وجود دارد. او در مصاحبه‌ی خود اینگونه بیان کرد که:‌

همه‌ به سختی مشغول کار روی بازی هستند؛ به خاطر اینکه به تاریخ انتشار بازی نزدیک می‌شویم. این بازی بسیار بزرگ و وسیع است. من فکر می‌کنم که در فضای استودیو همیشه سطحی از هیجان به علت بازخورد‌هایی که از سوی کنفرانس‌هایی مانند این [Pax استرالیا] گرفتیم و دیدن ذوقی که طرفداران برای تجربه‌ی بازی‌ ما دارند، وجود دارد. بنابراین این بازخورد‌ها هیجان ما را بالا می‌برند اما همزمان فشاری را روی تیم می‌گذارند. این حس این روز‌های استودیو است. شما در شرایط سختی هستید که به نوعی تیم را تحت فشار قرار می‌دهد اما یک فشار سالم و بیرونی وجود دارد تا [تیم سازنده] کار خود را به‌ خوبی انجام دهد. 

امیدواریم که این فشار و تلاش سی دی پراجکت رد برای رساندن بازی به تاریخ عرضه‌ی آن، به معنای کرانچ کردن اعضای این استودیو نباشد. 

بازی سایبرپانک 2077 در تاریخ ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ (۲۸ فروردین سال ۹۹) برای ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 4، پی سی و گوگل استیدیا منتشر خواهد شد. 

شما می‌توانید نظرات خود را راجع به اضافه کاری سازندگان بازی‌های مختلف برای رساندن بازی خود به زمان انتشار معین شده با ما در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده