نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴

سازنده بازی The Witcher 3 زمانی نگران کمبود محتوا در آن بود

طبق اعلام استودیو CD Projekt Red، آن‌ها زمانی تصور می‌کردند که بازی ویچر 3 به اندازه‌ی کافی محتوا برای سرگرم کردن مخاطبان ندارد.

طبق آخرین اخبار بازی و طی مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر، سرپرست نویسندگان استودیو CD Projekt Red یعنی جاکوب زامالک، بیان کرد که در مقطعی خاص، تیم سازنده‌ی بازی ویچر 3 (The Witcher 3) نگران کمبود محتوا برای بازی بود و آن‌ها فکر می‌کردند که این بازی به اندازه‌ی کافی محتوا برای سرگرم کردن مخاطبان خود ندارد. در این مصاحبه زامالک بیان کرد: 

ما تابلوها، درخت‌ها و دیاگرام‌های مختلفی برای ساخت تصویر کلی از محتوایی که می‌خواهیم در بازی بگنجانیم در اختیار داشتیم که این کار بسیار سخت بود. ما واقعا نگران کمبود محتوا در بازی بودیم و جدا فکر می‌کردیم که در بازی کوئست‌های کافی، سینماتیک‌های دیالوگ محور و محتوای کافی برای مشغول کردن بازیکنان وجود نداشت. به طور واضح، ما در اشتباه بودیم. به این علت که با اینکه تجربه‌ای کافی در اختیار داشتیم، اما ارزیابی این مساله وقتی که هنوز بازی در حال ساخت بود خیلی سخت به نظر می‌رسید. 

زامالک همچنین اشاره کرد که مشکل تکنیکی بزرگی که برای سازندگان وجود داشت این بود که بازی The Witcher 3 اولین تجربه‌ی جهان باز این استودیو محسوب می‌شد. به همین دلیل، تیم سازنده همزمان علاوه بر بازی روی موتور گرافیکی ساخت بازی نیز کار می‌کرد که این مساله باعث می‌شد تا اضافه شدن ویژگی‌های جدید همزمان با مشکلات جدید رخ دهد. 

چیزی که بیشتر مردم خارج از صنعت متوجه آن نیستند و به اندازه‌ی کافی درکش نمی‌کنند این است که یک بازی از تعداد زیادی قطعات کوچک تشکیل شده است و شما محصول نهایی را تا زمان اتمام پروژه مشاهده نخواهید کرد. بنابراین برنامه‌ریزی برای مشکلات پیشبینی نشده بسیار دشوار است. 

هنگامی که شما روی یک نمایش تئاتر کار می‌کنید، ممکن است که لباس‌ها و صحنه را در اختیار نداشته باشید؛ اما شما بازیگر را مشاهده می‌کنید که دیالوگ‌ها را می‌گوید و می‌توانید تصور کنید که نمایش نهایی به چه صورت خواهد بود. در دنیای بازی‌های ویدیویی، این امری بسیار مشکل است. حتی اگر شما هدف و مسیری مشخص داشته باشید، ممکن است در نهایت با محصولی متفاوت روبه‌رو شوید؛ چرا که قسمتی از بازی ممکن است جدا شده باشد یا مکانیزمی جدید در بازی گنجانده شده باشد که به خاطر آن مجبور شوید بخش داستانی را تغییر دهید. حتی ممکن است تستر‌های بازی در نسخه‌ی آزمایشی کمبود برخی از ویژگی‌ها را گزارش کنند [که به خاطر آن مجبور شوید بازی را دچار تغییر کنید].

موضوعی که برای همه‌ی طرفداران بازی‌های ویدیویی واضح است، وسواس استودیو سی دی پراجکت رد روی ساخت بازی‌ها است که این قضیه در صحبت‌های اخیر زامالک نیز کاملا مشهود است. می‌توان امیدوار بود که این دقت در ساخت بازی و وسواس سازندگان برای خلق محتوایی عظیم و سرگرم کننده، به بازی جدید آن‌ها یعنی سایبرپانک 2077 نیز راه یابد و با یک بازی عمیق و با ظرافت روبه‌رو شویم. تا زمان انتشار آن بازی، اگر کنسول نینتندو سوییچ در اختیار دارید می‌توانید بازی The Witcher 3 را روی آن تجربه کنید و در دنیای عظیم آن غرق شوید؛ چرا که چندی پیش این بازی برای این کنسول پورت شد و مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت. بازی ویچر 3 هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ در دسترس است. 

نظر شما راجع به سیاست‌های کاری استودیوی CD Projekt RED چیست؟ آیا به بازی‌های این استودیو علاقه‌مندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده