// پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

تعلیق یک تیم آمریکایی از مسابقات Hearthstone توسط بلیزارد به مدت ۶ ماه

شرکت بلیزارد به‌تازگی اعلام کرده که یک تیم آمریکایی به‌خاطر استفاده از جمله آزادی هنگ کنگ در جریان لایو استریم مسابقات Hearthstone به مدت ۶ ماه تعلیق شده است.

در هفته‌های اخیر مسابقات Hearthstone سروصدای زیادی به‌پا کرده است. در ابتدا یکی از بازیکنان هنگ کنگی هارت استون به‌خاطر صحبت‌های سیاسی خود در طول لایو استریم مسابقات و اعلام حمایت از آزادی هنگ کنگ، توسط بلیزارد تعلیق شد. در ادامه بلیزارد (Blizzard Entertainment) اعلام کرد که تعلیق این بازیکن از یک سال به ۶ ماه کاهش یافته و تمامی بازیکنان موظف هستند که در طول مسابقات تنها روی روند مسابقات و صحبت در مورد آن تمرکز داشته باشند. 

باتوجه‌به جدیدترین اخبار مسابقات، یک تیم آمریکایی بازی هارت استون در جریان مسابقه اخیر خود، از نوشته «آزادی هنگ‌ کنگ» روی یک تکه مقوا استفاده کرده بود که حمایت این تیم از هنگ کنگ و اعتراضات اخیر را نشان می‌داد. شرکت بلیزارد به‌تازگی اعلام کرده است که این تیم به‌خاطر نقص قوانین مسابقات، به‌مدت ۶ ماه از شرکت در مسابقات Hearthstone تعلیق شده است. کیسی چمبرز، کروین دارک، TJammer، اعضای تیم American University هستند که در جریان لایو استریم مسابقات هارت استون با Worcester Polytechnic، مسابقه داشتند.

این در حالی است که در انتهای مسابقه از آزادی هنگ کنگ و تحریم بلیزارد حمایت کردند. بلیزارد در ادامه مانع از شرکت این تیم در مسابقه بعدی شد و به مدت ۶ ماه هم از حضور در مسابقات هارت‌استون تعلیق شدند. یکی از اعضای این تیم در گفت‌وگوی خود با یو‌اس گیمر اعلام کرده است:

 رفتار بلیزارد برای بن کردن Blitzchung کمی غیرمنطقی و ناآگاهانه بود، ولی رفتار ما نیازمند اعمال برخورد و مجازات بود. بلیزارد با این کار نشان می‌دهد که تنها به پیام‌های سیاسی حول چین حساس است و نسبت‌به سایر پیام‌های سیاسی بی اهمیت است. 

در ادامه کیسی چمبرز در حساب کاربری توییتر خود با انتشار ایمیل بلیزارد، اعلام کرده است که اخبار حول American University صحت دارد و به‌مدت ۶ ماه اجازه حضور در مسابقات هارت‌استون را ندارند. در ادامه وی در جواب به یکی از کاربران اعلام کرده که انتظار این چنین رفتاری را از سوی بلیزارد داشتند، زیرا کار آن‌ها خلاف قوانین بوده است؛ اما مشکل آن‌ها نادیده گرفته شدن اعتراضی است که به روابط عمومی این شرکت شده است. در بخشی از ایمیل منتشر شده آمده است که تیم مذکور به‌خاطر نقص قوانین 7.1B مسابقات هارت‌استون بن شده‌اند. در این قانون آمده است که بازیکنان اگر علیه تیم مقابل کار خاصی نظیر توهین یا موارد مشابه را انجام ندهند، اقدامی علیه‌ آن‌ها صورت نمی‌گیرد، اما انجام کارهایی مثل توهین، ایجاد نفاق و تفرقه و همچنین تهمت زدن باعث می‌شود تا مجازاتی برای شرکت‌کننده درنظر گرفته شود.

نظر شما کاربران زومجی در مورد اتفاقات اخیر چیست؟ 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده