نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

پیمان معادی جایزه دستاورد هنری جشنواره فیلم استکهلم را دریافت خواهد کرد

پیمان معادی، بازیگر ایرانی، جایزه دستاورد هنری جشنواره فیلم استکهلم را دریافت خواهد کرد.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، پیمان معادی جایزه دستاورد جشنواره استکهلم را دریافت خواهد کرد. به نقل از فیلم نیوز، این خبر را یکی از خبرگزاری‌های کشور سوئد منتشر کرده است. پیمان معادی در خبر مذکور بازیگری خطاب شده که از تعصبات عبور کرده است. انگیزه‌های اهدای این جایزه به پیمان معادی نیز «جذابیت عمومی و نقش‌آفرینی‌هایی در حد و كلاس جهانی» ذکر شده‌اند. مراسم فرش قرمز فیلم اخیر پیمان معادی، یعنی «متری شیش و نیم» نیز در همین جشنواره برگزار خواهد شد. متن منتشر شده درباره دلایل اهدای اسب برنزیِ دستاورد هنری به پیمان معادی از قرار زیر است:

انگیزه‌های زیادی برای ارائه جایزه امسال دستاورد استکهلم به پیمان معادی است؛ بازیگری ایرانی با جذابیت عمومی و نقش‌آفرینی‌هایی در حد و كلاس جهانی که به سینمای تراز اول غنا بخشیده‌اند. او با برداشت‌های نیرومند و بابصیرتش از نقش‌ها، دریچه‌اى را برای مخاطب می‌گشاید تا از پرده‌ی بزرگ سینما فراتر برود و تعصبات و مرزها را درنوردد. این نخستین بار است که جایزه‌ی مهم اسب برنزی به بازیگری خارج از اروپا و ایالات متحده‌ی آمریکا اهدا می‌شود. امروز پیمان معادی یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین ستارگان سینمای ایران است.

متری شیش و نیم پیمان معادی

از جمله افرادی که جایزه اسب برنزی جشنواره استکهلم را دریافت کرده‌اند، می‌توان به دیوید لینچ، اولیور استون، سوزان ساراندون، لورن باكال، کلر دنیس، مایک لی و فرانسیس فورد کاپولا اشاره کرد. پیمان معادی بازی در سینما را با فیلم سینمایی «درباره الی» آغاز کرد. وی سابقه بازی را در فیلم‌های مختلفی مانند «جدایی نادر از سیمین»، «آخرین شوالیه»، «کمپ ایکس ری»، «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» دارد. پیمان معادی دو فیلم «برف روی کاج‌ها» و «بمب؛ یک عاشقانه» را کارگردانی کرده است. وی یکی از بازیگران فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان محسوب می‌شود. شما کاربران زومجی نیز می‌توانید نظرات خود را درباره بازیگری پیمان معادی با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده