نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

مدت زمان فیلم Doctor Sleep اعلام شد

مدت زمان فیلم مورد انتظار Doctor Sleep (دکتر اسلیپ) اعلام شد و این فیلم یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های ترسناک خواهد بود و از فیلم The Shining (درخشش) نیز کمی طولانی‌تر است.

فیلم Doctor Sleep (دکتر اسلیپ)، دنبالهٔ فیلم The Shining (درخشش) است که در سال ۱۹۸۰ اکران شده بود. فیلم «درخشش» در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد و همچون اکثر فیلم‌های کوبریک، در ژانر خود جزو بهترین‌ها بود. جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید بازیگران اصلی این فیلم بودند و این فیلم براساس داستانی با همین عنوان از استیون کینگ، ساخته شد؛ بودجهٔ ساخت فیلم «درخشش» حدود ۲۰ میلیون دلار و فروش آن ۴۵ میلیون دلار در گیشه بود. مدت زمان فیلم کوبریک ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه بود و حال در خبری جدید اعلام شد که مدت زمان دنبالهٔ این فیلم چند دقیقه بیشتر و ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه است که برای فیلمی ترسناک زمان زیادی محسوب می‌شود و امسال تنها فیلم ترسناک It: Chapter Two (آن: قسمت دوم) زمانی طولانی‌تر داشت و تماشاچیان ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه در سینما بودند.

Doctor Sleep

ماه خرداد امسال بود که شرکت برادران وارنر (Warner Bros) اولین تیزر تریلر فیلم Doctor Sleep را منتشر کرد. چند روز پیش نیز پوسترهای جدید فیلم Doctor Sleep منتشر شد که پوستر اول یادآور صحنه‌ای معروف بود که شخصیت جک تورنس با نقش‌آفرینی جک نیکلسون، سر خود را به‌زور وارد در شکسته با تبر کرده بود و پوستر دوم نیز یادآور شخصیت دنی تورنس، پسر جک تورنس در فیلم ابتدایی بود که در راهروهای تسخیر‌شده هتل «اوورلوک» دوچرخه‌سواری می‌کرد و در هر دو پوستر شاهد ایوان مک گرگور در نقش دوران بزرگسالی شخصیت دنی تورنس بودیم. این فیلم ترسناک درواقع دنباله فیلم The Shining است و داستان فیلم Doctor Sleep حول محور زندگی دنی تورنس، پسر جک تورنس است. با اینکه دنی نزدیک به ۴۰ سال سن دارد، اما هنوز تحت تأثیر اتفاقات وحشتناکی قرار دارد که در دوران کودکی‌اش در هتل Overlook و فیلم «درخشش» رخ داده است. دنی که هنوز به خاطر آسیب‌ها و اتفاقات دوران کودکی‌اش به‌ شدت تحت تأثیر است، می‌تواند قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست آورد. او با استفاده از همین قدرت‌ها ارتباطی روحی و روانی با دختری جوان برقرار می‌کند که آن دختر مورد هدف گروهی از اشخاص با توانایی‌های مشابه دنی تورنس، قرار گرفته است. مایک فلناگان، نویسنده و کارگردان هالیوود که خلق سریال The Haunting of Hill House (تسخیر خانه هیل) را در رزومه کاری خود دارد، در صفحه رسمی توییتری خود اعلام کرد که فیلم Doctor Sleep درجه سنی بزرگسال را از طرف انجمن سینمایی آمریکا یا همان MPAA دریافت کرده است. براساس گفته‌های کارگردان فیلم Doctor Sleep، این اثر به خاطر «محتواهای وحشیانه و آزاردهنده، تصاویر خونین، طرز حرف زدن، مصرف مواد و غیره» درجه سنی بزرگسال را گرفته است.

امسال تنها فیلم ترسناک It: Chapter Two زمانی طولانی‌تر  از فیلم Doctor Sleep داشت و تماشاچیان ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه در سینما بودند

مایک فلناگان در توییتی به‌شوخی در مورد مدت زمان طولانی فیلم Doctor Sleep به تماشاچیان توصیه‌ای کرد:

شاید بهتر باشد تنها یک نوشابه کوچک با خود به سینما ببرید!

ایوان مک گرگور در نقش دنی تورنس، ربکا فرگوسن در نقش رز د هت، زان مک‌ کلارنون در نقش کرو ددی، کایلی کوران، کارل لامبلی، الکس اسو، امیلی آلین لیند، شلی دووال، جاسلین داناهیو، جیکوب ترمبلی، کلیف کرتیس و بروس گرینوود، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Doctor Sleep حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. مایک فلناگان علاوه‌ بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه این فیلم را هم برعهده داشته است. فیلم Doctor Sleep در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) در آمریکای شمالی روی پرده سینما می‌رود؛ این در حالی است که این فیلم در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۸ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران خود را در سرتاسر دنیا آغاز می‌کند. شرکت وارنر براز پیکچرز (Warner Bros. Pictures) وظیفه پخش بین‌المللی این اثر را برعهده دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده