نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

گل گدوت در فیلم Irena Sendler حضور خواهد داشت

گل گدوت با همکاری یارن وارسونا، همسر خود، تصمیم به ساخت فیلمی تاریخی و جنایی با نام Irena Sendler (ایرنا سندلر) دارند و گل گدوت نقش اصلی این فیلم را ایفا خواهد کرد.

گل گدوت و همسر وی، یارن وارسونا، به‌تازگی شرکت فیلمسازی Pilot Wave را تأسیس کرده‌اند و تصمیم به ساخت فیلمی تاریخی و جنایی با نام Irena Sendler (ایرنا سندلر) دارند و گل گدوت نقش اصلی این فیلم را ایفا خواهد کرد.

داستان فیلم «ایرنا سندلر» روایتگر زندگی سخت زنی مبارز است که با تمام وجود جلوی ارتش نازی‌های در زمان اشغال کشور لهستان می‌ایستد و با ایجاد شبکه ارتباطی قوی و باورنکردنی، جان حدود ۲۵۰۰ کودک یهودی را در یکی از پایگاه‌های نازی‌ها در شهر ورشو نجات می‌دهد. در ادامه و با دستگیری ایرنا سندلر توسط گشتاپو در اوج دوران جنگ، داستان به‌گونه‌ای پیش می‌رود که وی نه‌تنها باید جان خود را نجات دهد، بلکه باید هویت اشخاصی دیگر که همچون وی دستگیر شده‌اند را نیز شناسایی کند. نگارش فیلمنامه فیلم Irena Sendler بر عهده جاستین جوئل گیلمور خواهد بود. وی به‌تازگی فیلمنامه فیلمی در مورد هولوکاست با عنوان Harry Haft (هری هفت) را به‌پایان رسانده است.

gal gadot

گل گدوت و همسر وی، یارن وارسونا، به‌تازگی شرکت فیلمسازی Pilot Wave را تأسیس کرده‌اند و این فیلم، اولین فیلم این شرکت خواهد بود. این دو در رابطه با ساخت فیلم Irena Sendler چنین گفتند:

به‌عنوان تهیه‌کنندگان این اثر، می‌خواهیم داستان‌هایی که سبب شکل‌گیری امید و زندگی در وجود ما شده‌اند را روایت کنیم. شرکت پایلت ویو محتوایی می‌سازد تا وجه متفاوت و منحصربه‌فردی از تجربیات و داستان‌های اشخاص خاص را به‌تصویر بکشد و همچنین داستان‌هایی با این هدف که ایجاد جرقه‌ای در انبار قوه‌ٔ تخیل باشد را روایت خواهد کرد.

گل گدوت در فیلم Red Notice (اعلان قرمز) نیز حضور دارد؛ چند ماه پیش بود که در خبری اعلام شد شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و لجندری پیکچرز (Legendary Pictures) توانستند پس از رقابتی سنگین با شرکت‌های بزرگی چون برادران وارنر (Warner Bros)، پارامونت پیکچرز (Paramount Picture)، سونی پیکچرز (Sony Pictures) و حتی نتفلیکس (Netflix)، حقوق ساخت فیلم Red Notice با بازی دواین جانسون را به‌دست بیاورند. این دو بازیگر پولساز پیش‌تر در سه فیلم از مجموعهٔ Fast & Furious (سریع و خشمگین) با یکدیگر سابقهٔ همکاری داشتند. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده راوسون مارشال تربر، کارگردان فیلم We're The Millers (ما میلرها هستیم)، خواهد بود. گفتنی است فیلم Red Notice برای اکران در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۲ تیر ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

داستان فیلم «ایرنا سندلر» روایتگر زندگی سخت زنی مبارز است که با تمام وجود جلوی ارتش نازی‌های در زمان اشغال کشور لهستان می‌ایستد و با ایجاد شبکه ارتباطی قوی و باورنکردنی، جان حدود ۲۵۰۰ کودک یهودی را در یکی از پایگاه‌های نازی‌ها در شهر ورشو نجات می‌دهد

این بازیگر در فیلم جدید کنت برانا با نام Death on the Nile (مرگ روی رود نیل) نیز حضور دارد و با بازیگرانی چون آنت بنینگ، راسل برند، آرمی همر، جودی کومر، لتیشیا رایت و تام بیتمن همبازی است. مایکل گرین کار نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Death on the Nile را بر عهده خواهد داشت. او پیش از این کار نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Murder on the Orient Express (قتل در قطار سریع‌السیر شرق) را بر عهده داشته و نویسنده فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) و فیلم Logan (لوگان) نیز بوده است. فیلم Death on the Nile در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ماه ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

آخرین فیلی که با بازی گل گدوت در نقش شخصیت واندر وومن روی پردهٔ سینما رفته است، فیلم Justice League (لیگ عدالت) است که باز هم در راضی کردن منتقدان موفق نبود و استقبال تماشاچیان نیز از این فیلم معمولی بود. شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در این فیلم حضور داشتند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این ۶ ابرقهرمان بودند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور داشتند. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردن) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد؛ فروش این فیلم در گیشه حدود ۶۵۷ میلیون دلار بود.

گل گدوت در قسمت دوم فیلم «واندر وومن» نیز حضور دارد. گل گدوت در نقش پرنسس دایانا (زن شگفت‌انگیز)، کریس پاین در نقش استیو ترور، کریستن ویگ در نقش چیتا، پدرو پاسکال، کانی نیلسن در نقش ملکه هیپولیتا، رابین رایت در نقش ژنرال آنتیوپ، راوی پتل، گابریلا وایلد، ساندریا شرما و ناتاشا روتول، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Wonder Woman 1984 (واندر وومن ۱۹۸۴) حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. مانند قسمت اول، کارگردانی این فیلم از دنیای سینمایی DC بر عهده پتی جنکینز بوده است. همچنین هانس زیمر وظیفه نوشتن و ضبط موسیقی متن دنباله فیلم Wonder Woman را بر عهده خواهد داشت. علاوه‌بر کارگردانی جنکینز به‌همراه جف جانز و دیوید کالاهام وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشته است. فیلم Wonder Woman 1984 برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. فیلم Wonder Woman در تابستان سال ۲۰۱۷ روی پرده‌ٔ سینما رفت و علاوه‌بر دریافت نقدهای مثبت، این فیلم توانست بیش از ۸۲۱ میلیون دلار در سراسر جهان نیز فروش کند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده