نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

بررسی بازی Ghost Recon Breakpoint از دید سایت‌های معتبر دنیا

Ghost Recon Breakpoint نمره‌هایی دریافت کرده که نه لایق مجموعه گوست ریکان هستند و نه یوبی‌سافت! با مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید. 

گوست ریکان یکی از مجموعه‌های قدیمی شرکت یوبیسافت است که نسخه‌های موفق زیادی از آن منتشر شده‌اند. نسخه قبلی این مجموعه یعنی وایلدلندز تجربه‌ای جهان‌باز بود که هرچند ایراد‌های فنی مختلفی را در آن شاهد بودیم اما در مجموع اثر بدی هم نبود و حداقل مواردی داشت که ما را امیدوار می‌کردند تا در نسخه‌های بعدی با رفع شدن ضعف‌ها، شاهد یک بازی بسیار خوب باشیم. به همین دلیل هم زمانی که Ghost Recon Breakpoint معرفی شد، همه امید داشتیم تا این نسخه با رفع مشکلات وایلدلندز و در کنار آن بهره بردن از نقاط قوت بازی قبلی، بتواند اثری لایق نام گوست ریکان باشد. حال این بازی چندی پیش منتشر شده و امروز هم بررسی Ghost Recon Breakpoint را در زومجی خواندید؛ بررسی‌ای که در آن نمره ۳.۵ را برای بازی در نظر گرفتیم و حال، قصد داریم تا نگاهی هم به نمره سایت‌های دیگر داشته باشیم. 

Ghost Recon Breakpoint بازیکنان را به جزیره‌ای به اسم آئورا می‌برد؛ جایی که در آن دانشمندان Skell قصد داشتند تا با کار‌های تحقیقاتی قدم‌های مهمی در راستای پیشرفت‌های علمی و رسیدن به صلح بردارند. اما شرایط به‌خوبی پیش نمی‌رود و نیرو‌های دیگری در جزیره قدرت را در دست می‌گیرند که می‌خواهند این پیشرفت‌ها را برای مصارف نظامی استفاده کنند. به همین دلیل هم گروهی از نیرو‌های گوست با هدایت نومد، شخصیت اصلی بازی، وارد جزیره می‌شوند تا اتفاقاتی را که در آن رخ می‌دهد بررسی کنند اما در بدو ورود، هلی‌کوپتر آن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد. داستان بازی شما را وارد تقابل‌های مختلفی می‌کند که در راس آن‌ها باید با کول واکر، عضو سابق گروه گوست که الان رهبری ولف‌ها را برعهده دارد، روبه‌رو شوید؛ شخصیتی که نقش وی را جان برنتال، بازیگر مشهور ایفا می‌کند. گوست ریکان بریک‌پوینت همچنین دنیای بزرگی دارد و می‌توانید ماموریت‌های اصلی و فرعی را در آن انجام بدهید و با لوت کردن، سلاح‌ها یا آیتم‌های مختلفی هم کسب کنید. در ادامه با زومجی و مروری بر نمره های Ghost Recon Breakpoint و بررسی آن از دید سایت‌های معتبر دنیا همراه باشید:

Ghost Recon Breakpoint

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سبک: شوتر تاکتیکی
  • تاریخ انتشار:‌ ۹ مهر
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Ghost Recon: Breakpoint

زومجی: ۳.۵ از ۱۰

بازی گوست ریکان بریک‌پوینت را می‌توانیم یک شکست کامل در مجموعه بدانیم. داستان خسته‌کننده، باگ‌های پرشمار و هوش مصنوعی تاریخ‌گذشته بازی در همان ساعات ابتدایی به شدت خودنمایی می‌کنند و مانع لذت بردن بازی‌کنان می‌شوند. شلوغ‌کاری یوبی‌سافت در گنجاندن عناصر گیم‌پلی مختلف از بازی‌های متفاوت باعث شده است تا با محصولی بی‌هویت روبه‌رو شویم که محتوای مختلفی دارد، اما همه آنها ناقص‌ هستند و نمی‌توانند در نهایت بازیکن را راضی کنند.

آی‌جی‌ان: ۶۰ از ۱۰۰

بریک‌پوینت دقایق آغازین مفرحی دارد اما در ادامه تنوع کم محتوا در دنیای جهان‌باز بازی، باعث می‌شود تا بازی اثری بی‌هویت باشد. 

گیمزرادار: ۵۰ از ۱۰۰

با وجود شباهت‌هایی به نسخه قبلی، گوست ریکان بریک‌پوینت بیش‌تر یک قدم رو به عقب برای مجموعه گوست ریکان به‌حساب می‌آید. 

گیم‌اسپات: ۴۰ از ۱۰۰

هرچند هنوز هم مخفیانه حمله کردن به کمپ دشمنان زمانی که بازی را همراه با دوستان‌تان تجربه می‌کنید می‌تواند تجربه خوبی باشد، اما واقعیت این است که گوست ریکان بریک‌پوینت کماکان یک بازی بسیار ناقص و ضعیف است؛ بازی‌ای که به‌نظر می‌رسد سازندگانش مکانیک‌هایی از آثار مختلف یوبی‌سافت را در آن باهم ترکیب کرده‌اند و در نتیجه با بازی طرف هستیم که فاقد هویت منحصربه‌فرد خودش است. گوست ریکان بریک‌پوینت یک بازی فاقد انسجام است که شبیه شبحی از روز‌های خوش این سری به‌نظر می‌رسد. 

دیستراکتوید: ۳۰ از ۱۰۰

به‌عنوان یک طرفدار قدیمی مجموعه، تلاش زیادی کردم تا با بریک‌پوینت ارتباط برقرار کنم اما متاسفم که بگویم بازی یک ناامیدی بزرگ است. البته بازی پتانسیل این را دارد که با آپدیت‌هایی به مرور وضعیت بهتری پیدا کند اما وضعیت فعلی آن، اصلا و ابدا خوب نیست. 

نمره های Ghost Reocn Breakpoint

نمره های Ghost Reocn Breakpoint


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده