نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

مجازات سنگین سازندگان Gears 5 برای متخلفان بخش آنلاین

استودیو کوالیشن مجازات سختی را برای کسانی به طور مداوم از مسابقات آنلاین بازی گیرز 5 خارج می‌شوند، در نظر گرفته است.

طبق آخرین اخبار بازی، استودیو کوالیشن (The Coalition)، سازنده‌ی بازی Gears 5، مجازات سنگینی را برای کسانی که در میان مسابقات آنلاین بازی از آن خارج می‌شوند، اعمال می‌کند. این استودیو متخلفین را تا حتی دو سال از بازی بن می‌کند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که به بازی بازگردند. به گزارش‌ کاربرانی که این مجازات برای آن‌ها اعمال شده است، کوالیشن از هفته‌ی گذشته در حال مجازات کردن متخلفان است. کاربری در ردیت با نام NoLifeDGenerate که به مدت ۶۴۰ روز از بازی‌کردن بخش چندنفره‌ی بازی محروم شده بود، ادعا کرده است که تا قبل از این اتفاق هیچگونه هشداری نسبت به آن دریافت نکرده است. 

در پاسخ مدیر بخش ارتباطات شرکت مایکروسافت، یعنی دانا سیزنز در توییتر خود اینگونه بیان کرد که: 

ما به حساب کاربری شخص گفته شده نگاه کردیم و تنها در روز آخر، ۲۱ بازی انجام داده که از ۱۹ عدد از آن‌ها در میان کار بیرون آمده است. 

به کاربران بن شده اکنون فرصتی مجدد داده شده است اما سازندگان اعلام کرده‌اند که این افراد تنها یک هشدار تا بن شدن فاصله خواهند داشت. متن توییت استودیو کوالیشن به شرح زیر است: 

افرادی که از بازی خارج می‌شوند بین یک ماه تا یک سال حسابشان به علت رفتار نادرست تعلیق می‌شود. 

این مدت زمانی است که برای زیاد از حد خارج شدن از بازی بن خواهید شد؛ پس رعایت کنید. 

طی یک ساعت آینده، افرادی که بن شده‌اند باری دیگر از تعلیق در‌می‌آیند اما فقط یک خروج دیگر تا بن شدن مجدد فاصله دارند. 

ما به شما هشدار لازم را دادیم. 

gears 5

حالت‌های مختلف بخش چندنفره‌ی بازی گیرز 5 به شدت به همکاری تیمی وابسته هستند. هنگامی که یکی از بازیکنان در میان بازی از آن خارج می‌شود، بازی کاملا به نفع تیم مقابل می‌شود و تعادل مسابقه از دست می‌رود؛ بنابراین طبیعی است که استودیو کوالیشن چنین برخورد شدیدی را با متخلفان داشته باشد. با این حال، بن کردن کسانی که زیاد از بازی خارج می‌شوند، تنها یکی از روش‌هایی است که می‌تواند از تخلف کردن کاربران جلوگیری کند. یکی از کاربران توییتر در حساب کاربری خود پیشنهادی را مطرح کرد مبنی بر این که استودیو کوالیشن باید تلاش کند تا برای تشویق رفتار خوب بازیکنان خلاقیت به خرج دهد. به عنوان مثال می‌توان به کسانی که از بازی خارج نمی‌شوند، پاداش داد یا حتی کاربران خاطی را از استفاده از اسکین‌ها و برخی از آیتم‌های بازی محروم کرد. دانا سیزنز در پاسخ این کاربر نوشت: 

مجازات گفته شده تنها قدم اول بود. برای دریافت جزییات بیشتر کمی منتظر بمانید.

بازی گیرز 5 هم‌اکنون برای ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است. برای آشنایی بیشتر با این بازی می‌توانید بررسی زومجی آن را از طریق این لینک مطالعه کنید. 

نظر شما راجع به مجازات کاربرانی که زیاد از بازی بیرون می‌روند چیست؟ آیا با تصمیم کوالیشن مبنی بر بن کردن آن‌ها موافقید یا پیشنهاد کاربران توییتر را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع VG 24/7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده