// دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

سی دی پراجکت رد: اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ای پس از عرضه بازی کاری اشتباه است

جان مامایس، رئیس دفتر کراکوف سی‌دی پراجکت رد، در گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کرده که اعمال پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی بازی پس از عرضه آن، کار اشتباهی است.

یکی از مواردی که در نسل هشتم حضور بسیار پررنگی داشت و کاربران به‌دفعات متعدد نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند، پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. معمولا سازنده‌ها از پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای ارائه آیتم‌های تزئینی یا محتویات خاص استفاده می‌کنند. در این میان استودیوهایی هم مثل سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) هستند که پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای بازی‌های خود در زمان عرضه استفاده نمی‌کنند. ازاین‌رو Cyberpunk 2077 فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. 

در این میان شرکت‌هایی هم مثل اکتیویژن (Activision) پس از عرضه بازی خود، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که سایبرپانک 2077 هم دارای بخش چندنفره است و پس از عرضه بازی در دسترس قرار می‌گیرد، آیا سی‌دی پراجکت رد هم پس از عرضه رسمی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده خواهد کرد؟ باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، جان مامایس، رئیس دفتر شهر کراکوف سی‌دی پراجکت رد، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با گیم‌اسپات اعلام کرده است که اعمال پرداخت‌های درون برنامه‌ای پس از عرضه بازی، کار اشتباه و ایده غلطی است. وی دراین‌باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که ایده اشتباه و غلطی است که پس از عرضه یک بازی ویدیویی، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای آن استفاده کنید؛ بااینکه به‌نظر می‌رسد بسیار سودآور است. همچنین تصمیم سختی برای شخصی است که یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده است که آیا از این مورد در بازی استفاده کنیم یا خیر. از آن‌جایی که همه کاربران از پرداخت‌های درون برنامه‌ای ناراضی هستند، چرا از این مورد استفاده کنیم و اطمینان آنها را از بین ببریم؟

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ بازی Cyberpunk 2077 در ۲۸ فروردین ماه ۹۹ (۱۶ آوریل ۲۰۲۰) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می‌شود. از دیگر اخبار حول سایبرپانک 2077 هم می‌توان به ساخته شدن بسته‌های الحاقی بازی با الهام از سری The Witcher اشاره کرد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده