نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی بازی Concrete Genie از دید سایت‌های معتبر دنیا

Concrete Genie، جدید‌ترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4، نمره‌های خوبی دریافت کرده که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. 

بازی Concrete Genie اولین‌بار در جریان هفته بازی پاریس سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این بازی توسط استودیو PixelOpus ساخته می‌شود و اثری انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 است. داستان بازی در شهری به اسم Denska روایت می‌شود؛‌شهری متروکه و آلوده که افراد زیادی در آن زندگی نمی‌کنند. بااین‌حال اَش (Ash)، شخصیت اصلی بازی، یکی از ساکنین این شهر است که اوقاتش را با کشیدن نقاشی در دفترش سپری می‌کند بااین‌حال روزی گروهی از قلدر‌ها دفتر اش را می‌گیرند و پاره می‌کنند و نقاشی‌های وی، در تمام سطح شهر پراکنده می‌شوند. حال شما در نقش این شخصیت باید شهر دنسکا را بگردید و نقاشی‌های اش یا همان صفحه‌های دفتر وی را پیدا کنید. اما پس از گذشت مدتی، اش قلمی پیدا می‌کند که می‌تواند به نقاشی‌های وی جان ببخشد و آن‌ها را در قالب موجوداتی، زنده کند. در نتیجه اش این وظیفه را پیدا می‌کند تا ازطریق این قلم و کشیدن موجودات مختلف و همینطور مقابله با گروه قلدر‌ها، دوباره زندگی را به شهرش برگرداند. 

به‌گفته سازندگان، Concrete Genie تقریبا حدود ۶ ساعت گیم‌پلی دارد و در آن جدا از اینکه می‌توانید موجودات دلخواه خودتان را طراحی کنید، باید یک سری پازل‌های مختلف را هم حل کنید. در ابتدا بخش کوچکی از شهر دنسکا در دسترس قرار دارد اما به مرور زمان محیط‌های بیش‌تری هم باز خواهند شد. همچنین یکی از مواردی که در نمایش‌های بازی هم به‌وضوح دیده می‌شد کیفیت بالای گرافیک و طراحی‌های هنری آن است. به هر حال در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به نمره های بازی Concrete Genie و بررسی آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Concrete Genie

  • سازنده: استودیو PixelOpus
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مهر

Concrete Genie

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Concrete Genie می‌توانست صرفا یک بازی موفق جمع‌و‌جور در مورد نقاشی کشیدن و تعامل داشتن با موجوداتی باشد که خلق می‌کنید اما سازندگانش به این قانع نشده‌اند و در نتیجه، به‌لطف اکشن‌های مفرح، پازل‌های جالب و دنیایی زیبا، بازی حرف‌های بیش‌تری هم برای زدن دارد. بدون شک جذاب‌ترین بخش بازی قسمت خلق کردن آن است و به سبب همین ویژگی هم با اثری طرف هستیم که می‌تواند حال مخاطب را خوب کند. به همین دلیل هم پس از تمام کردن بازی، لبخندی از رضایت خواهید زد و احتمالا دوباره به دنیای آن برمی‌گردید تا موارد مخفی کشف‌نشده را پیدا کنید. Concrete Genie بدون شک یکی از بازی‌های خوب پلی‌استیشن 4 در سال جاری است که نباید آن را از دست داد. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

Concrete Genie شما را وارد ماجراجویی دلگرم‌کننده‌ای خواهد کرد که با به‌چالش کشیدن خلاقیت‌تان همراه می‌شود و اجازه رویاپردازی را به‌تان می‌دهد. 

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

Concrete Genie تجربه‌ای کوتاه اما لذت‌بخش است. تجربه‌ای که به شکل بسیار خوبی امکان استفاده از خلاقیت‌تان را به شما خواهد داد. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

گاهی لازم است تا کنار تمام بازی‌های پر زرق و برق سراغ آثار جمع‌وجورتر و آرامش‌بخش برویم؛ Concrete Genie دقیقا از این بازی‌ها است. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

Concrete Genie در اکثر اوقات یک تجربه مفرح و در عین حال زیبای کودکانه به‌نظر می‌رسد. بازی، اصلا تجربه سختی نیست و پشت سر گذاشتن پازل یا صحنه‌های اکشن آن هم چندان رضایتی در پی ندارد اما بازهم با تجربه نسبتا خوبی طرف هستیم. صرفا گشتن در دنیای بازی جذابیت خوبی دارد و نکات مخفی پنهان‌شده در آن هم ارزش این گشت‌و‌گذار را بالاتر می‌برند. بااین‌حال هنوز هم دوست داشتم تا بازی ماجراجویی‌های بیش‌تری برایم داشت. 

نمره های بازی Concrete Genie

نمره های بازی Concrete Genie


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده