نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

ام اس آی: اشتیاق MSI برای میزبانی از Cascade Lake-X با الماس زیبای Creator

ام اس آی به‌عنوان یکی از برترین شرکای تجاری اینتل، در ابتدای راه با سه مادربرد جذاب خودی نشان داد که یکی از آن‌ها، مدل محبوب Creator X299 است.

زمان زیادی به رونمایی از پردازنده‌های خانواده Cascade Lake-X اینتل نمانده است. پردازنده‌هایی که باید برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن‌ها از مادربردهای جدیدی استفاده کرد. ام اس آی هم به‌عنوان یکی از برترین شرکای تجاری اینتل، در ابتدای راه با سه مادربرد جذاب خودی نشان داد که یکی از آن‌ها، مدل محبوب Creator X299 است.

مادربورد MSI Creator X299

مدتی است که اژدهای تایوانی اشتیاق زیادی به ساخت محصولات برای تولیدکنندگان محتوا دارد. به نظر می‌رسد مشخص کردن اهداف خاص برای این شرکت به کاری جذاب تبدیل شده است. جدیدترین محصولات این شرکت بر مبنی میزبانی از پردازنده‌های سری X نسل 10 اینتل است. بر همین اساس سه مادربرد Creator X299 / X299 Pro 10G و X299 Pro تنها برای میزبانی از پردازنده‌های Cascade Lake-X اینتل معرفی شده‌اند.

مادربرد MSI Creator X299

مادربرد MSI Creator X299 از یک تِم کاملا مشکی با نورپردازی Mystic RGB درون قسمت‌های الماس شکل روی تراشه و ورودی / خروجی بهره می‌برد. این مادربرد 12 فاز VRM IR Digital با پاور استیج‌های 90A را در اختیار دارد و سوکت LGA 2066 نه ازطریق یک بلکه ازطریق سه کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود. VRMها توسط هیت سینک آلومینیومی خنک خواهند شد که با یک هیت پایپ که تا هیت سینک ورودی / خروجی ادامه یافته، همراه است. هشت اسلات DDR4 که می‌توانند تا 256 گیگابایت حافظه را در حالت چهار کاناله با فرکانس 4266MHz OC+ پشتیبانی کنند.

  • پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Core X نسل 10000 / 9000 / 7800 با سوکت LGA 2066
  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4، چهار کاناله، حداکثر فرکانس 4266 مگاهرتز
  • 12 فاز 90A دیجیتال برای پردازنده با طراحی تمام آلومینیوم
  • 10G LAN به‌علاوه intel Gigabit LAN با Intel WiFi 6 و مدیریت پهنای باند
  • هفت عدد Turbo M.2 با M.2 XPANDER-AERO، یک عدد Turbo U.2
  • کنترل کامل روی فن‌ها با هِدِرهای 8PWM و یک حسگر دمای اختصاص یافته
  • Lightning USB 20G، قدرت یافته توسط کنترلر ASMedia ASM3242 USB 3.2 Gen2x2، ارائه دهنده سریع‌ترین و پایدارترین USB
  • M.2 Shield Frozr: با طراحی گرمایی داخلی، درایوهای M.2 را ایمن‌تر و سریع‌تر نگاه می‌دارد
  • با طراحی پریمیوم و طراحی تأمین توان دیجیتالی برای پشتیبانی از هسته‌های بیشتر و کارایی بالاتر آماده است
  • سه عدد 8 پین برای تأمین توان، با حضور سه کانکتور 8 پین تأمین توان و نهایت کارایی چند هسته‌ای پردازنده‌ خود را دریافت کنید
  • Mystic Light: تا 16.8 میلیون رنگ، 29 جلوه نوری با یک کلیک
  • Audio Boost 4 با Nahimic، گوش‌های خود را با صدای با کیفیت استودیویی
  • طراحی بُرد کاملا ایزوله، محافظت شده و بهینه شده برای DDR4 که باعث می‌شود حافظه شما کارایی بالاتری را ارائه دهد
  • چند کارت گرافیک، با اسلات‌های PCIe Steel Armor. پشتیبانی از SLI 4 Way و Crossfire 4 Way
  • THUNDERBOLTM3 یک کارت گسترش دهنده انحصاری که دو عدد پورت Display Port و دو عدد Thunderbolt 3 را برای تجربه 4K کامل فراهم می‌کند

این مادربورد برای بخش گسترش، چهار اسلات PCIe 3.0 x16 و سه عدد اسلات M.2 را ارائه می‌دهد که با هیت سینک M.2 Shield Frozr محافظ می‌شود. تمام چهار اسلات PCIe 3.0 x16 با فلز محافظت می‌شوند که دوام آن‌ها را به مانند اسلات‌های DDR4 افزایش می‌دهد. برای حافظه‌های ذخیره‌سازی شاهد هشت عدد پورت SATA III هستیم که با دو عدد USB 3.2 برای پنل جلو و یک کانکتور USB 3.2 برای پنل جلو همراه هستند. همچنین یک پورت U.2 در زیر پورت‌های SATA جای گرفته است. تراشه توسط یک هیت سینک بزرگ آلومینیومی محافظت می‌شود که همان‌طور که گفته شد با نورپردازی Mystic Light RGB زیبا سازی شده.

برای پورت‌های ورودی / خروجی، این مادربرد امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از جمله یک USB 3.2 Gen 2، هفت عدد USB 3.2 Gen 1، دو عدد USB 2.0، جک صدای 7.1 کانال HD با چیپ Realtek ALC1220 Codec Nachimic، یک پورت 10G Ethernet LAN با کنترلر Aquantia AQC107، یک عدد 1G Ethernet LAN با چیپ Intel I219V، پورت PS/2، دو عدد اسلات آنتن، یک کلید Clear CMOS و Flash BIOS. پکیج این بُرد شامل کارت اضافه شونده M.2 Xpander Aero می‌‎شود که چهار اسلات M.2 اضافه را نیز فراهم می‌کند و خنک کنندگی Aero که MSI از همین نوع روی کارت گرافیک‌های خود استفاده می‌کند. همچنین یک کارت PCIe x1 Thunderbolt M3 که اجازه‌ سرعت انتقال تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد نیز در این بسته‌بندی حاضر خواهد بود. باتوجه‌به درنظرگرفتن مشخصات این مادربرد، احتمالا قیمتی ۵۰۰ دلاری یا حتی بالاتر در زمان انتشار خواهد داشت.

مادربردهای MSI X299 PRO 10G و MSI X299 PRO

 به سراغ لاین آپ MSI X299 PRO که برویم در دو نوع 10G و غیر 10G عرضه خواهند شد. هر دو شامل یک مدار هشت فاز VRM با هیت سینک بزرگ آلومینیومی هستند که با یک لوله ناقل حرارت همراه است. پردازنده ازطریق دو کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود و شما می‌توانید هشت اسلات حافظه را درکنار سوکت پردازنده مشاهده کنید. مادربرد می‌تواند ۲۵۶ گیگابایت حجم حافظه را با فرکانس ۴۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند.

  • پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Core X نسل 10000 / 9000 / 7800 با سوکت LGA 2066
  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4، چهار کاناله، حداکثر فرکانس 4266 مگاهرتز
  • Lightning USB 20G، قدرت یافته توسط کنترلر ASMedia ASM3242 USB 3.2 Gen2x2، ارائه دهنده سریع‌ترین و پایدارترین USB
  • Twin Turbo M.2، فعالیت در PCI-E Gen3 x4 برای حداکثر کارایی NVMe SSD
  • M.2 XPANDER-Z، دو عدد اسلات M.2 اضافه را با حداکثر سرعت برای کاربرا فراهم می‌کند
  • Core Power Free، تکنولوژی Core Boost، دو عدد کانکتور 8 پین تأمین توان پردازنده، DDR4 Boost
  • هیت سینک گسترش یافته، طراحی PWM و پیشرفته مدار MSI مطمئن می‌شود حتی پردازنده‌های بالا رده در حداکثر سرعت خود فعالیت کنند
  • Dual LAN، یک عدد 2.5G LAN برای امور حرفه‌ای و چند رسانه‌ای. ارائه دهنده یک ارتباط امن، پایدار و سریع
  • کارت 10G Super LAN، سطح بعدی از سرعت شبکه، شبکه خود را با انتقال سریع داده‌ها برای افزایش بهره وری ایمن کنید.
  • Audio Boost 4، گوش‌های خود را با صدای با کیفیت استودیویی
  • چند کارت گرافیک، با اسلات‌های PCIe Steel Armor. پشتیبانی از SLI 3 Way و Crossfire 3 Way

برای بخش گسترش این مادربردهای از سه اسلات PCIe 3.0 x16 و دو اسلات M.2 با هیت سینک M.2 Shield Frozr همراه هستند. همچنین دو عدد هِدِر USB 3.2 در جلو و یک عدد هدر Type C USB 3.2 برای پنل جلو روی مادربرد به همراه دو پورت USB 2.0 در نظر گرفته شده است.

مادربورد MSI Creator X299

پورت‌های ورودی / خروجی روی هر دو مادربرد شامل یک عدد USB 3.2 Gen2، چهار عدد USB 3.2 Gen1، چهار عدد USB 2.0 است. همچنین جک صدای 7.1 کاناله HD با چیپ Realtek ALC1220 Codec، یک کلید BIOS flash back و یک پورت PS/2 نیز از دیگر گزینه‌ها هستند. تفاوت دو مادربرد اینجا است که با 2 پورت Ethernet LAN، یک عدد 2.5G با کنترلر Realtek RTL8125-CG و یک عدد 1G Ethernet LAN با کنترلر Intel I219-V را شامل می‌شوند اما مدل 10G با یک کارت اضافه شوند که کنترلر Aquantia AQC107 را به همراه دارد، عرضه می‌شود. هر دو مادربرد از محافظ ورودی / خروجی برخوردار هستند اما از پیش نصب شده نیست. بااین‌حال آن‌ها یک کارت اضافه شونده M.2 Xpander-Z را با دو پورت M.2 و خنک کنندگی فعال را ارائه می‌دهند. انتظار می‌رود این بُردها با قیمتی میان ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار عرضه شوند و البته مدل 10G احتمالا کمی بالاتر قیمت گذاری شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده