نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸

استیم به‌زودی اجازه تجربه آنلاین بازی‌ های چندنفره محلی را می‌دهد

قابلیت Remote Play Together به دوست‌داران بازی‌های چندنفره محلی اجازه می‌دهد آن‌ها را به‌شکل آنلاین هم تجربه کنند.

هرچند سال‌ها است بازی‌های آنلاین بخش گسترده‌ای از بازار را از آن خود کرده‌اند ولی هنوز هم آثار چندنفره‌ای تولید می‌شوند که نه به‌شکل آنلاین، بلکه به‌صورت محلی و تنها روی یک پلتفرم قابل بازی هستند. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد شرکت ولو (Valve) برنامه‌هایی برای ارائه‌ی تجربه‌ی آنلاین این‌گونه بازی‌ها روی استیم (Steam) دارد و قرار است به‌زودی آن را ارائه کند.

این موضوع ازطریق ایمیلی مشخص شده است که ولو چند روز قبل برای بازی‌سازهای مختلف ارسال و در آن از سرویس جدیدی تحت عنوان Remote Play Together صحبت کرد؛ قابلیتی که فاز بتای آن از ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) آغاز می‌شود و بازی‌های چندنفره‌ی رقابتی و همکاری‌محور (Co-op) محلی و آن‌دسته از بازی‌هایی که صفحه را به دو نیم تقسیم می‌کنند (Split-Screen)، به‌طور خودکار به این ویژگی جدید مجهز خواهند شد.

آدام اسپراگ، سازنده‌ی بازی پارتی مخفی‌کاری Hidden in Plain Sight هم در اکانت توییتر خود به توضیحاتی در این زمینه پرداخته است:

طرفداران بازی Hidden in Plain Sight، اخبار خوبی برای شما دارم!

استیم به‌زودی قابلیت Remote Play Together را ارائه خواهد کرد که به مخاطبان بازی‌های چندنفره‌ی محلی اجازه‌ی تجربه‌ی آنلاین می‌دهد. در این حالت تنها فرد میزبان باید بازی را در اختیار داشته باشد و دوستان او می‌توانند بدون داشتن بازی موردنظر، به او ملحق شوند.

این قابلیت ارزش بیشتری به بازی‌های چندنفره‌ی محلی می‌دهد و از این پس می‌توانیم آن‌ها را هم به‌شکل آنلاین تجربه کنیم و کافی است میزبان درخواستی برای دوستان خود بفرستد و آن‌ها هم با پیوستن به بازی، تجربه‌ای را رقم می‌زنند که انگار با یک سیستم مشغول بازی هستند.

اسپراگ تنها کسی نبوده که در این مورد صحبت کرده است و تعدادی بازی‌ساز دیگر هم حرف‌های او را تأیید کرده‌اند. در مجموع شیوه‌ی کار بسیار ساده است و تنها کافی است کسی که بازی را خریداری کرده، ازطریق رابط کاربری استیم تا چهار نفر از دوستان خود را به تجربه‌ی آنلاین آن دعوت کند و بعد از آن هم همه‌چیز دقیقاً مثل زمانی است که دوستان درکنار هم بازی می‌کنند.

هرچند در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این قابلیت نداریم و فهرست کامل بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند هم منتشر نشده است ولی اگر اطلاعات ایمیل ولو را در نظر بگیریم، باید منتظر پشتیبانی این سرویس از تمام بازی‌های چندنفره‌ی محلی استیم باشیم؛ بازی‌هایی که خیلی وقت‌ها دوست داریم آن‌ها را با نزدیکان خود تجربه کنیم، ولی به‌خاطر دوری از یکدیگر نمی‌توانیم و اکنون این مشکل هم برطرف خواهد شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده