نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

کریستن دانست جایگزین الیزابت ماس در فیلم The Power of the Dog شد

کریستن دانست، بازیگر باسابقهٔ سینمای هالیوود، جایگزین الیزابت ماس در فیلم The Power of the Dog (قدرت سگ) شد.

طبق گزارش سایت خبری دِدلاین، کریستن دانست، بازیگر باسابقهٔ سینمای هالیوود که جایزه نخل طلا را نیز در کارنامه دارد، جایگزین الیزابت ماس در فیلم The Power of the Dog (قدرت سگ) شد. پیش‌تر اعلام شده بود که بندیکت کامبربچ و الیزابت ماس بازیگران اصلی این فیلم هستند، اما تقویم کاری شلوغ الیزابت ماس، اجازه‌ نقش‌آفرینی به وی را در فیلم الیزابت جین کمپیون، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده نیوزیلندی، نداد. الیزابت ماس، بازیگر سریال The Handmaid's Tale (سرگذشت ندیمه) در پروژهٔ جدید شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و شرکت فیلمسازی بلوم هاوس (Blumhouse)، یعنی فیلم The Invisible Man (مرد نامرئی)، ایفای نقش کرده است؛ فیلم The Invisible Man در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند ماه ۱۳۹۸)، روی پردهٔ سینما خواهد رفت. فیلم Us (ما) به کارگردانی جردن پیل، آخرین فیلم این بازیگر روی پردهٔ سینما Us بیش از ۲۵۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. ماس در فصل سوم سریال The Handmaid's Tale نیز حضور داشت. فیلم Shirley (شرلی) و فیلم The Kitchen (کیچن) دیگر فیلم‌های ماس در سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

آخرین فیلم الیزابت جین کمپیون، فیلم زندگینامه‌ای، رمانتیک و درام Bright Star (ستارهٔ فروزان) بود که داستان آن فیلم در مورد جان کیتس، یکی از شاعران بزرگ و برجسته مکتب رمانتیسم در کنار لرد بایرون و پرسی بیش شلی بود. این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد، اما بعد از آن پروژه، این کارگردان تنها به ساخت فیلم‌های کوتاه و مینی‌سریال روی آورد.

The Power of the Dog

الیزابت جین کمپیون علاوه بر کارگردانی این پروژه، نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده خواهد داشت. رمان توماس سویج در مورد برادران پولدار ایالت مونتانا، فیل و جرج بوربنک است. شخصیت فیل (با نقش‌آفرینی بندیکت کامبربچ در اقتباس سینمایی)، فردی بسیار باهوش و البته بی‌رحم و ظالم، اما شخصیت جرج برعکس فیل، بسیار دل‌رحم و آرام است. این دو به‌صورت مشترک، صاحب مزرعه‌ای بزرگ در ایالت مونتانا هستند. جرج به‌شکلی پنهانی با زنی محلی و بیوه با نام رز (با نقش‌آفرینی کریستن دانست در اقتباس سینمایی) ازدواج می‌‌کند، اما این موضوع اصلاً به مذاق فیل خوش نمی‌آید و وی با تمام توان خود و با بی‌رحمی و سنگدلی، جنگی خانوادگی به راه می‌اندازد و هدف وی نابودی شخصیت رز است و از پسرش با نام پیتر، به‌عنوان اهرم فشاری روی رز استفاده می‌کند.

طبق گزارش پیشین سایت هالیوود ریپورتر (THR)، سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) حق پخش جهانی فیلم وسترن The Power of the Dog را در جشنواره جهانی فیلم کن 2019 از بخش فروش شرکت فیلمسازی See-Saw Films خریداری کرده است. راجر فرپیر از شرکت فیلمسازی Max Films که امتیاز رمان The Power of the Dog را در اختیار داشت، پیشنهاد ساخت نسخهٔ سینمایی این رمان را به الیزابت جین کمپیون می‌دهد و پس از دو مرتبه ملاقات این دو نفر در جشنواره فیلم کن، در نهایت کمپیون کارگردانی این فیلم را می‌پذیرد. تانیا سقاچیان از شرکت فیلمسازی Brightstar و املی شرمن و ایان کانینگ از شرکت فیلمسازی See-Saw Films، ناظران مالی این پروژه خواهند بود. شرکت فیلمسازی BBC Films نیز در ساخت نسخهٔ سینمایی The Power of the Dog، با سازندگان همکاری خواهد داشت. مراحل پیش‌تولید این فیلم از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. فیلم The Power of the Dog در سال ۲۰۲۱ از سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد و همچنین این فیلم در برخی سینماهای دو کشور استرالیا و نیوزیلند روی پرده خواهد رفت.

کریستن دانست در دو فیلم از مجموعهٔ «اسپایدرمن»، فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind (درخشش ابدی یک ذهن پاک)، فیلم Interview with the Vampire (مصاحبه با خون‌آشام)، فیلم True Heart (قلب حقیقی) و فیلم Melancholia (مالیخولیا) لارس فون تریه حضور داشت و برای بازی در همین فیلم جایزه نخل طلا بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن را از آن خود کرد. آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر در فیلم Woodshock (وودشاک) به کارگردانی کیت و لورا مالیوی بود که این فیلم مورد استقبال منتقدان و تماشاچیان قرار نگرفت و با بودجهٔ ۵ میلیون دلاری، تنها ۴۲ هزار دلار در گیشه فروش داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده