نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به توییچ پیوست

درحالی‌که نینجا توییچ را ترک کرده، دونالد ترامپ این سرویس را برای پخش زنده‌ی سخنرانی‌های خود انتخاب کرده است.

مدتی قبل خبر غیرمنتظره‌ای در ارتباط با سرویس توییچ (Twitch) منتشر شد و نینجا، یکی از معروف‌ترین استریمرهای دنیا با ترک این سرویس به‌سراغ میکسر شرکت مایکروسافت رفت. ولی از آن طرف شخصیت معروف دیگری به توییچ ملحق شده است که کسی نیست جز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا! کسی که البته قصد استریم‌کردن بازی‌های ویدیویی را از طریق توییچ ندارد و مقاصد دیگری را دنبال می‌کند.

ترامپ که به‌تازگی کانال مخصوص خود را در توییچ راه‌اندازی کرده است، قصد دارد از این سرویس برای مقاصد انتخاباتی خود استفاده کند؛ همان کاری که مدتی قبل برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا هم به‌سراغ آن رفت و کانال خود را در توییچ راه انداخت؛ کانالی که ۸۸ هزار دنبال‌کننده دارد و تا امروز ۶۳ ویدیو در آن منتشر شده است که در مجموع بیش از ۳۶۰ هزار بار دیده شده‌اند.

اولین برنامه‌ی پخش‌شده از ترامپ در توییچ، به سخنرانی اخیر او در شهر مینیاپولیس مربوط می‌شود که یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید؛ پخش ‌زنده‌ای که در بخش «رویدادهای ویژه» قرار گرفته بود و به آمار بیش از ۴۵ هزار بازدید رسید. بخش چت این برنامه هم فعال بود، ولی تنها افرادی می‌توانستند در آن به گفتگو با یکدیگر بپردازند که دنبال‌کننده‌ی ترامپ بودند؛ افرادی که تعداد آنها به حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

هرچند توییچ بیش از هرچیز به‌خاطر استریم بازی‌های ویدیویی معروف شده است، ولی این سرویس تنها مخصوص بازی‌ها نیست و انواع و اقسام کانال‌ها با موضوعات گوناگون در آن به چشم می‌خورند؛ از کانال‌هایی که تنها به گفتگوهایی معمولی اختصاص دارند تا موارد هنری و مربوط به موسیقی و حتی کانال‌های مربوط به ASMR که اخیراً خیلی مطرح شده‌اند و به ویدیوهایی مربوط می‌شوند که تماشای آن‌ها حس خوب و آرامش‌بخشی به مخاطبان می‌دهد.

در مجموع به‌نظر می‌رسد توییچ علاوه بر جذب گیمرها، در حال تبدیل شدن به پلتفرمی جالب برای سیاستمداران است و احتمالاً در آینده حضور پررنگ‌تری از این افراد را در این سرویس استریم شاهد باشیم تا از این راه بتوانند طرفداران بیشتری به‌دست آورند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده