نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۷

پتنت جدید سونی، ویژگی‌های پلی استیشن VR بعدی را نشان می‌دهد

گویا سونی علاوه‌بر کار روی پلی استیشن 5، باتوجه به پتنتی ثبت شده برنامه‌های ویژه‌ای برای نسخه دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR نیز دارد.

کم‌کم با به پایان رسیدن عمر کنسول‌های نسل هشتمی و شروع عصری جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی، گیمرها خود را برای تجربه تازه و جذابی آماده می‌کنند. در حالی که دو رقیب کلاسیک و سنتی این صنعت یعنی مایکروسافت و سونی برای شروع جنگی تمام‌عیار و سخت مشغول کار روی کنسول‌های آینده خود هستند، شایعات زیادی درمورد آینده بازی‌های ویدیویی و برنامه‌هایی که این دو شرکت دارند، به گوش می‌رسد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، قطعا اطلاع دارید که سونی بالاخره چند روز پیش اطلاعات جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 خود منتشر کرده و رسما اعلام کرد که همانند ایکس باکس اسکارلت، پلی استیشن 5 نیز در تعطیلات ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، وبسایت LetsGoDigital، وبسایتی که برای اولین بار پرده از تصویر کیت توسعه پلی استیشن 5 برداشته بود، جدیدترین حق‌امتیازی را که سونی ثبت کرده است نیز منتشر کرد؛ باتوجه به تصویر پیش‌رو، این حق‌امتیاز مربوط به نسخه دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR است.

پلی استیشن VR

آنچه در تصویر نشان داده شده است، حاکی از آن است که سونی برای این نسخه از PS VR دو دوربین در جلوی آن و یک دوربین نیز در پشت هدست خود تدارک دیده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید روی کنترلر مخصوص آن که ظاهری متفاوت‌تر از کنترلرهای معروف Move دارد، دوربینی نیز تعبیه شده است. علاوه‌بر این موارد، میکروفون مجزایی برای این نسخه از هدست طراحی شده است. همچنین دوربین جداگانه‌‌ای شبیه کینکت قرار است حرکات بدن گیمر را دقیق‌تر و بهتر از گذشته ثبت کند.

از همه این قابلیت‌ها که بگذریم، مهم‌ترین و شاید بهترین ویژگی هدست جدید پلی استیشن VR وایرلس بودن آن است که از طریق سیستم بلوتوث اطلاعات را ردوبدل می‌کند. اگر سونی بتواند این پتنت را به مرحله تولید برساند، حرکت روبه‌جلویی هم برای سونی و پلی استیشن و هم برای تکنولوژی واقعیت مجازی قلمداد می‌شود.

پلی استیشن VR

نکته و قابلیت آخر نسخه جدید هدست واقعیت مجازی سونی، وجود یک حالت شفاف در آن است که به گیمر اجازه می‌دهد از طریق صفحه پیش روی خود محیط اطراف را نیز ببیند.

سونی رسما تاکید کرده است که نسخه فعلی و اول هدست‌های پلی استیشن VR روی کنسول نسل آینده پلی استیشن نیز پشتیبانی می‌شوند. حال اما باید دید قابلیت‌های جدید و احتمالا جذاب نسخه دوم این هدست‌ها می‌توانند گیمرها را ترغیب به خرید کنند یا باید اولین شکست سونی در نسل بعد را همین هدست‌های جدید پلی استیشن VR دانست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده