نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸

فهرست تیم‌های راه‌یافته به مسابقات MDL Chengdu Major بازی Dota 2 مشخص شد

فهرست تیم‌های نخستین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 تقریباً کامل شد و تنها یک جای خالی باقی مانده است.

سازمان مارس مدیا دهمین دوره از سری مسابقات Mars Dota 2 League یا به اختصار MDL را در بازه‌ی زمانی ۲۵ آبان تا ۳ آذر (۱۶ تا ۲۴ نوامبر) در شهر چنگدو، مرکز استان سیچوآنِ کشور چین برگزار خواهد کرد. این اولین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 به‌حساب می‌آید که تیم‌های برتر سراسر جهان را به‌منظور کسب امتیازِ لازم برای راه‌یابی به مسابقات اینترنشنال سال آینده روبه‌روی هم قرار می‌دهد. درست به‌مانند سایر رویدادهای میجور این فصل، تعداد پانزده تیم از مرحله‌ی مقدماتی برای شرکت در مسابقات MDL Chengdu Major انتخاب می‌شوند و تنها جایگاه باقیمانده نیز به برنده‌ی خوش‌شانس مسابقات Dota Summit Minor تعلق خواهد گرفت. شانزده تیم راه‌یافته به مسابقات برای کسب بخشی از جایزه‌ی یک میلیون دلاری و پانزده هزار امتیاز DPC به رقابت می‌پردازند و در نهایت یکی از تیم‌ها جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۴۸۵۰ امتیازِ جایگاه نخست را از آن خود می‌کند. هر یک از مناطق اروپا، CIS یا کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و امریکای جنوبی دو سهمیه برای شرکت در مرحله‌ی مقدماتی مسابقات داشتند و این در حالی است که برای هر یک از مناطق امریکای شمالی، چین و جنوب‌شرقی آسیا سه سهمیه در نظر گرفته شده بود. مطابق تازه‌ترین اخبار مسابقات و با پایان فاز دوم مرحله‌ی مقدماتیِ اولین رویدادهای ماینور و میجور فصل، فهرست تیم‌های راه‌یافته به تورنمنت MDL Chengdu Major مشخص شد. سازمان Beyond the Summit نیز با انتشار توییتی نام تیم‌های حاضر در نخستین رویداد میجور این فصل را اعلام کرد و گفت:

فهرست تیم‌های واجد شرایط برای شرکت در مسابقات MDL Chengdu Major تعیین شد. شانزده تیم که تکلیف یکی از آن‌ها پس از پایان رویداد Dota Summit 11 Minor که توسط سازمان Beyond The Summit برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

MDL Chengdu Major

تیم‌های راه‌یافته به مسابقات ام‌دی‌ال چنگدو

beastcoastTeam AdroitGambit EsportsAlliance
Team UnknownEvil GeniusesPositive GuysTeam Liquid
Vici GamingFighting PandaSFnaticTeam Aster
تیم قهرمان Dota Summit 11 J.StormTNC PredatorEHOME

تیم‌های منطقه‌ی چین

تیم‌های وی چی گیمینگ، تیم استر و ای هوم نمایندگان منطقه‌ی چین در مسابقات MDL Chengdu Major به‌حساب می‌آیند. این تیم‌ها بخش گروهی را با دو پیروزی و دو تساوی به پایان بردند و در بخش حذفی نیز به نتیجه‌ی ۱-۲ دست یافتند. این سه تیم در فصل تازه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و ظاهراً از نظر قدرت در یک سطح قرار می‌گیرند. به‌نظر می‌رسد که با ملحق شدن چنگ “vtFαded” جیا هائو به ای‌هوم تناسب خوبی در این تیم برقرار شده و پیوستن سانگ "Sccc" چان و پَن "Fade" یی به Team Aster کمک زیادی به آن‌ها برای شروع طوفانیِ این فصل کرده است.


تیم‌های منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا

در نظر گرفتن سه سهمیه برای این منطقه باعث تعجب بسیاری از طرفداران شد. به‌دنبال انحلال تیم Mineski و عدم بازگشت آن‌ها به میادین با ترکیبی اصلاح‌شده، تی‌ان‌سی پرداتور و فناتیک به تنها سازمان‌های قدرتمند باقیمانده‌ در این منطقه تبدیل شدند. جای تعجبی ندارد که ترکیب تازه TNC Predator که شامل تی‌وان "March" پارک و دیمین "kpii" چاک است و تیم Fnatic که نونگنارا "23savage" ترامهانِن نوظهور را در ترکیب دارد، جواز حضور در اولین رویداد میجور را از این منطقه به‌دست آورند. بااین‌حال احتمالاً بسیاری از طرفداران از تیم Geek Fam که کارلو “Kuku” پالاد را در اختیار داشت، به‌خاطر نگرفتن نتیجه ناامید شدند. این تیم به فاز سوم مرحله‌ی گروهی راه یافت تا بلکه بتواند جواز حضور در رویداد ماینور پیش‌رو را به‌دست آورد. در طرف مقابل، Team Adroit با ترکیبی که کاملاً از بازیکنان فیلیپینی تشکیل شده است، بازی‌های زیبایی را به نمایش درآورد و به مرحله‌ی گروهی MDL Chengdu Major راه یافت.


تیم‌های منطقه‌ی امریکای شمالی

منطقه‌ی امریکای شمالی سه سهمیه در اختیار داشت و با اینکه هواداران از راه‌یابی برادران حسن با تیم Quincy Crew به مرحله‌ی گروهی مسابقات MDL Chengdu Major مطمئن بودند، اما این اتفاق هرگز نیفتاد. اگرچه تیم Quincy Crew از بخش گروهی مرحله مقدماتی سربلند بیرون آمد، ولی در بخش حذفی ابتدا با نتیجه‌ی ۱-۲ مغلوب Evil Geniuses شد و دیدار بعدی را با نتیجه‌ی ۲-۰ به تیم J.Storm واگذار کرد. بااین‌حال این به‌معنای پایان کار این تیم نیست و آن‌ها می‌توانند در فاز سوم مرحله‌ی گروهی شرکت کنند و از این طریق به Dota Summit 11  راه پیدا کنند. تیم ایول جنیوسس که عبد “Abed” یوسف و رومن "Ramzes666" کوشنارف را در ترکیب دارد، به‌همراه تیم‌های جی.استورم و فایتینگ پانداز نمایندگان منطقه‌ی امریکای شمالی در نخستین رویداد میجور این فصل خواهند بود.


تیم‌های منطقه‌ی CIS

  • Gambit Esports
  • Positive Guys

تقریباً ناامیدکننده‌ترین نتایج ممکن در مرحله‌ی مقدماتی که باعث شگفتی بسیاری از هواداران شد، در منطقه‌ی CIS رقم خورد. نه‌تنها تیم محبوب ناوی که پاول “9pasha” خواستونف را در ترکیب دارد، از اولین تیم‌های خارج شده از مسابقات بود، بلکه ترکیب اصلاح‌شده Virtus.pro نیز نتوانست پایش را از بخش گروهی فراتر بگذارد. البته تیم ویرتوس.پرو یک شانس دیگر برای شرکت در اولین ماینور فصل دارد و درصورتی‌که بتواند سایر تیم‌های این منطقه را در فاز سوم مرحله مقدماتی شکست دهد، به مسابقات Dota Summit 11 راه خواهد یافت. تیم Gambit Esports که حضور کوتاهی در مرحله‌ی مقدماتی مسابقات The International 9 داشت و نتوانست به مرحله‌ی بعدی این رویداد سالانه راه یابد، به‌همراه تیم Positive Guys برای حضور در تورنمنت MDL Chengdu Major راهی کشور چین می‌شوند.


تیم‌های منطقه‌ی اروپا

با اینکه منطقه‌ی اروپا دارای تیم‌های قدرتمندی است که به‌منظور تجدید قوا در اولین رویدادهای این فصل شرکت نمی‌کنند، اما تنها دو سهمیه برای این منطقه در نظر گرفته شده است. تیم Team Liquid که بازیکنان سابق الاینس را در ترکیب دارد، تیم قدرتمند Ninjas in Pyjamas و البته تیم Alliance که بازیکنانی چون آدریان "Fata" ترینکس و نیکولای "Nikobaby" نیکولوف را در اختیار دارد، از تیم‌های محبوب اروپایی مرحله‌ی مقدماتی اولین رویدادهای ماینور و میجور این فصل بودند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیم لیکوئید توانست به مرحله‌ی گروهی مسابقات راه یابد و تیم الاینس نیز با غلبه بر تیم‌های Team Singularity و Team Liquid به‌سادگی جواز حضور در مسابقات MDL Chengdu Major را به‌دست آورد. تیم الاینس به رهبری Fata بازی‌های بی‌نظیری را در این مرحله به نمایش گذاشت و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این تیم در مرحله‌ی گروهی نیز می‌تواند تا این اندازه قدرتمند ظاهر شود یا خیر.


تیم‌های منطقه‌ی امریکای جنوبی

  • Beastcoast
  • Team Unknown

تیم Beastcoast که از بازیکنان سابق تیم انورژسا تشکیل شده است، در مرحله‌ی گروهی بسیار پرقدرت ظاهر شد و طرفداران را ناامید نکرد. این تیم بخش گروهی را بدون حتی یک شکست پشت سر گذاشت و در بخش حذفی نیز تنها یکی از بازی‌هایش را به تیم paiN Gaming واگذار کرد. تیم Beastcoast یک سروگردن بالاتر از تیم‌های منطقه‌ی آمریکایی ظاهر شد و با عنایت به اینکه بازیکنان این تیم زیر سایه‌ی تیم اینفیمس در رده‌ی هفتم-هشتم مسابقات اینترنشنال ۹ قرار گرفتند، دور از انتظار نیست که در اولین رویداد میجور این فصل سروصدای زیادی به‌پا کنند. تیم Team Unknown که بیشتر بازیکنانش اهل کشور پرو هستند، دیگر نماینده‌ی این منطقه است که در بخش حذفی با شکست تیم‌های Incubus Gaming و paiN Gaming جواز حضور در مرحله‌ی گروهی نخستین رویداد میجور فصل را به‌دست آورد. 

MDL Chengdu Major

درحال‌حاضر فاز سوم مرحله‌ی گروهی اولین رویدادهای دارای امتیاز DPC در جریان است و تیم‌هایی که از آن سربلند بیرون بیایند، قادر به شرکت در مسابقات Dota Summit 11 خواهند بود. تیم‌های شرکت‌کننده‌ی مرحله‌ی مقدماتی نیز این مسابقات را دست خالی ترک نمی‌کنند و برای هر یک از آن‌ها ۲۰ امتیاز DPC در نظر گرفته شده است. در مرحله‌ی گروهی مسابقات MDL Chengdu شانزده تیم به چهار گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌هایشان به رقابت می‌پردازند. با پایان این مرحله، دو تیم ابتدای جدول هر گروه به براکت بالایی و دو تیم انتهای جدول هر گروه به براکت پایینی مرحله اصلی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها در مرحله اصلی مسابقات در براکتی دو حذفی به مصاف هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای «اولین دیدارهای براکت پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به صورت Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شود، به شکل Best-of-Three است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن دنبال کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع GosuGamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده