نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فیلم Alien بعد از چهل سال بار دیگر روی پرده می‌رود

فیلم Alien (بیگانه) ریدلی اسکات، به ‌مناسبت چهلمین سال اکران خود، بار دیگر روی پردهٔ سینما خواهد رفت و سینما دوستان نسل جدید نیز می‌توانند این فیلم فوق‌العاده را روی پردهٔ نقره‌ای تماشا کنند.

فیلم Alien (بیگانه) ریدلی اسکات، یکی از بهترین‌های ژانر علمی-تخیلی و وحشت بود و هنوز هم سینمادوستان این جمله را به یاد دارند که «در فضا، هیچ‌کس نمی‌تواند جیغ شما را بشنود» و پای زنومورف‌ها به دنیای سینما در این فیلم باز شد. ریدلی اسکات در سال ۱۹۷۹ اولین فیلم مجموعه «بیگانه» را کارگردانی کرد. این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشید که وارد فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد. فیلم ریدلی اسکات بسیار مورد پسند منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و با بودجه ۱۱ میلیون دلاری، نزدیک ۱۰۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در فیلم Alien بازیگرانی چون سیگورنی ویور، جان هرت، ایان هولم، تام اسکریت و ورونیکا کارترایت حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و امتیاز آن در راتن تومیتوز ۹۷ و در متاکریتیک ۹۸ است.

alien

حال در خبری جدید اعلام شد که فیلم Alien به ‌مناسبت چهلمین سال اکران خود، بار دیگر روی پردهٔ سینما خواهد رفت و سینمادوستان نسل جدید نیز این فرصت را خواهند داشت تا این فیلم فوق‌العاده را روی پردهٔ نقره‌ای تماشا کنند. شرکت فیلمسازی و تولید محتوای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی Fathom Events، این شانس را به طرفداران دوآتشهٔ مجموعه «بیگانه» داده است و این فیلم از روز یکشنبه، ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸) تا روز چهارشنبه، ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸) در سینماهای منتخب روی پردهٔ خواهد رفت.

ریدلی اسکات در سال ۱۹۷۹ اولین فیلم مجموعه «بیگانه» را کارگردانی کرد. این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشید که وارد فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد

فیلم Alien: Covenant (بیگانه: کاوننت)، آخرین فیلم این مجموعه بود و با هدف جلب رضایت طرفداران سبک قدیمی مجموعه «بیگانه» و همچنین طرفداران فیلم مفهومی Prometheus (پرومتئوس) ساخته شد و پایان این فیلم به‌گونه‌ای بود که خیلی‌ از طرفداران این مجموعه هنوز هم منتظر قسمت سوم سه‌گانه ریدلی اسکات هستند. این فیلم در مجموع مورد پسند منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت، ولی فروش این فیلم در گیشه را نمی‌توان خیلی خوب خواند؛ فیلم Alien: Covenant با بودجه ساخت ۹۷ میلیون دلاری، ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت. در قسمت پایانی این فیلم هدایت کشتی فضایی با ۲۰۰۰ کلونی به دست شخصیت دیوید افتاد و همین موضوع سبب شد بسیاری مشتاق دیدن فیلم بعدی مجموعه «بیگانه» باشند. در فیلم Alien: Covenant بازیگرانی همچون مایکل فاسبندر، کاترین واتراستون، بیلی کروداپ، جیمز فرانکو، دنی مک‌براید و دیمین بیشر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌ بودند.  

ریدلی اسکات، کارگردان نامی سینمای هالیوود، پروژه بعدی خود برای کارگردانی را انتخاب کرده است؛ این کارگردان تصمیم به‌ ساخت فیلمی با عنوان The Last Duel (آخرین دوئل) دارد و چندی پیش اعلام شد دو بازیگر معروف سینمای هالیوود، مت دیمون و بن افلک، برای حضور در این فیلم قرارداد امضاء کرده‌اند. همچنین جودی کامر، بازیگر بریتانیایی که با نقش‌آفرینی در سریال متفاوت و خوش‌ساخت Killing Eve (کشتن ایو) شبکه AMC معروف شده است، به فهرست بازیگران فیلم جدید ریدلی اسکات پیوست؛ این فیلم براساس رمانی با همین عنوان و نوشته اریک جیگر ساخته خواهد شد.

آخرین فیلمی که از ریدلی اسکات روی پردهٔ سینما رفت، فیلم All the Money in the World (تمام پول‌های جهان) بود که منتقدان در مجموع امتیازات خوبی به این فیلم دادند. میشل ویلیامز، کریستوفر پلامر، مارک والبرگ، چارلی پلامر، رومن دوریس، تیموتی هاتون و اندرو بوچان در این فیلم حضور داشتند و به‌ ایفای نقش پرداختند؛ فیلمی که با بودجهٔ ساخت ۵۰ میلیون دلاری، فروشی ۵۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده