نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۷

کولر مستر کیس‌های جدید خود را در CES 2019 معرفی کرد

کولر مستر در جریان CES 2019 از جدید‌ترین کیس‌های خود رونمایی کرد. با زومجی همراه باشید.

کولر مستر درخلال نمایشگاه CES 2019 با معرفی چند کیس کامل با همکاری شرکت‌های بزرگ دیگر، باردیگر نامش را به‌عنوان یکی از بازیگران سرشناس بازار کیس‌های کامپیوتری بر سر زبان‌ها انداخت. محصولات متعدد کولر مستر به‌صورت اختصاصی و با برندهای انحصاری این شرکت نیز در نمایشگاه معرفی شدند که برخی از آن‌ها، ظرفیت تبدیل شدن به انتخاب اول کاربران حرفه‌ای PC را دارند. در ادامه، محصولات Cooler Master در نمایشگاه امسال لاس‌وگاس را معرفی و بررسی می‌کنیم.

MasterBox Q500L کیس

MasterBox Q500L و Q500P

کیس MasterBox Q500L تمامی ویژگی‌های متنوع سری Q را به کاربر عرضه می‌کند و البته درکنار آن، قابلیت پشتیبانی از مادربوردهای استاندارد ATX را نیز دارد. محصول جدید ابعادی برابر با Q300L دارد و با جانمایی واحد تغذیه (PSU) در جلو کیس به‌جای پایه، فضای لازم برای مادربوردهای بزرگ ATX را دارد.

پنل ورودی‌وخروجی کیس حمل‌شدنی است و می‌توان آن را به دو صورت افقی و عمودی جانمایی کرد. این قابلیت در تمامی محصولات سری Q کولر مستر وجود دارد. فضای بیرونی Q500L طراحی سوراخ‌سوراخ دارد و از فیلتر مغناطیسی گرد‌وغبار در آن استفاده شده است. طراحی این‌چنینی جریان زیاد هوا را برای تنظیمات متنوع خنک‌کنندگی فراهم می‌کند.

کیس MaterBox Q500L به‌عنوان محصولی در کلاس حرفه‌ای معرفی شد و بهترین کیس خانواده‌ی Q500 محسوب می‌شود. کیس دیگر این سری، Q500P است که با طراحی مشابه نسخه‌ی دیگر و ابعاد برابر با تمامی محصولات خانواده‌ی Q، قابلیت پشتیبانی از مادربورد ATX را دارد. تنها تفاوت با نسخه‌ی L، بدنه‌ی شیشه‌ی حرارت‌دیده در کناره‌ها و طراحی پنل ورودی‌وخروجی است.

MasterBox NR400

MasterBox NR400 و NR600

سری جدید محصولات خانواده‌ی NR کولر مستر، خنک‌کنندگی بهینه را با طراحی ساده و ظریف عرضه می‌کند. هریک از این محصولات، ابعاد و فرم پشتیبانی‌شدنی خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، NR400 از مادربوردهای mATX پشتیبانی می‌کند و NR600 با ابعاد بزرگ‌تر، قابلیت پشتیبانی از مادربوردهای ATX را دارد.

نمای جلویی به‌صورت شبکه‌ای طراحی شده که با محصولات قبلی خانواده‌ی NR کمی تفاوت دارد. درواقع، طراحی جدید نشانه‌هایی از وقار و بهینه‌سازی جریان هوا را با خود به‌همراه دارد. تمرکز بر خنک‌کنندگی کیس‌های جدید باعث شده در طراحی پنل‌های جلویی و بالایی، تهویه‌ی عالی در اولویت اول قرار گیرد.

کیس‌های NR400 و NR600 هردو از پنل‌های جانبی شیشه‌ای برخوردارند و جای پیچ آن‌ها نیز به‌منظور حفظ زیبایی و یکدستی طراحی در پشت تعبیه شده است.

MasterBox Q300L TUF Edition

MasterBox Q300L TUF Edition

این کیس به‌نوعی همکاری کولر مستر با اتحاد شرکت‌های صنعت گیمینگ با نام Asus TUF Gaming Alliance محسوب می‌شود. همکاری این‌چنینی باعث شد لوگوی TUF روی هر دو بخش فیلترهای گردوغبار و پنل‌های کناری کیس حک شود. پشتیبانی کیس جدید کولر مستر از پنل تغذیه برای مادربوردهای ATX و مادربوردهای mATX و جانمایی افقی و عمودی برای کیس، قابلیت‌های عالی را به اتحاد TUF ارائه می‌دهد.

در طراحی کیس Q300L از پنل‌های سوراخ‌سوراخ استفاده می‌شود که ظرفیت زیادی در انتقال گرما خواهد داشت. به‌علاوه، انواع تنظیمات و موقعیت‌دهی‌ها برای فن‌ خنک‌کننده نیز در محصول جدید کولر مستر اجرا‌شدنی است. علاوه‌بر تمامی قابلیت‌های مذکور، امکان مونتاژ کیس کامل با تمامی محصولات اتحاد TUF گزینه‌ای جذاب برای مشتریان خاص خواهد بود.

MasterBox K500

MasterCase H500P Mesh Phantom Gaming Edition و MasterBox K500

این دو کیس نتیجه همکاری کولر مستر با شرکت تولید مادربورد و کارت گرافیک Asrock محسوب می‌شوند که به خانواده‌ی Phantom Gaming آن ملحق خواهند شد. استفاده از کیس‌های اختصاصی کولر مستر برای مادربوردهای فانتوم گیمینگ شرکت ASRock به‌ کاربر درباره‌ی انتقال صحیح گرما و طراحی یکپارچه برای پشتیبانی از دیگر قطعات خانواده‌ی فانتوم اطمینان‌خاطر می‌دهد.

هر دو کیس H500P Mesh و MasterBox K500 ویژگی‌های خاص و امضای طراحی اسپرت خانواده‌ی فانتوم را دارند؛ امضایی که در تمامی محصولات ASRock در حوزه‌های مادربورد و کارت گرافیک دیده می‌شود.

قیمت و زمان عرضه در آمریکای‌شمالی

  • MasterBox Q500L: قیمت ۴۹.۹۹ دلار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹
  • MasterBox Q500P: مشخص نیست
  • MasterBox NR400: قیمت ۵۹.۹۹ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹
  • MasterBox NR600: قیمت ۵۹.۹۹ تا ۶۴.۹۹ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹
  • MasterBox Q300L TUF Edition: قیمت ۴۴.۹۹ دلار در فوریه‌ی ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷)
  • MasterBox K500 Phantom Gaming Edition: قیمت ۸۴.۹۹ دلار در فوریه‌ی ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷)
  • MasterCase H500P Mesh Phantom Gaming Edition: قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار در فوریه‌ی ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷)


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده