// چهار شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵

اطلاعاتی جدید از گیم‌ پلی و سیستم بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد

با منتشر شدن شماره جدید مجله دیجیتالی گیم اینفورمر، اطلاعات بیشتری در مورد سیستم پیشرفت کاراکتر در بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice توسط استودیو فرام سافتور (FromSoftware) در دست توسعه است و با اینکه این بازی توسط استودیویی ساخته می‌شود که سری Dark Souls و Bloodborne را توسعه داده، اما تیم سازنده در تلاش است تا Sekiro: Shadows Die Twice را اثری متفاوت نشان دهد. یکی از مواردی که این بازی را از سایر ساخته‌های فرام سافتور متمایز می‌کند، نبود بخش آنلاین و سیستم پیشرفت کاراکتر بازی است. در جدیدترین اخبار بازی و شماره جدید مجله گیم اینفورمر، استودیو فرام سافتور اطلاعات بیشتری را از بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر کرده است.

در اینجا بازیکنان در نقش یک شینوبی (نینجا) قرار می‌گیرند که The One-Armed Wolf نامیده شده است. از این رو دیگر با بخش شخصی‌سازی کاراکتر روبه‌رو نیستیم. همچنین سلاح اصلی شما در آغاز بازی یک شمشیر است و با یک شمشیر هم بازی را تمام خواهید کرد (به‌واسطه‌ی بازوی مصنوعی‌تان امکان دارد سلاح ثانویه شما متغیر باشد). حال تیم سازنده از یک سیستم ارتقای درختی استفاده کرده است تا بازیکنان بتوانند مهارت‌ها و حرکات جدیدی را آزاد کنند. با پیشروی در بازی و کشتن دشمنان طلا و XP دریافت خواهید کرد و با رسیدن سطح XP شما به میزان مشخص، سطح کاراکترتان ارتقا پیدا می‌کند.

در این میان اشاره کنم که آزاد سازی مهارت‌ها و ویژگی‌های هر بخش این سیستم ارتقای درختی نیازمند پیدا کردن آیتم‌های مختلف در جهان بازی است. پس از آزاد سازی مهارت مورد نظر می‌توانید با پوینت‌هایی که از طریق ارتقای سطح کسب می‌کنید، آن‌ها را خریداری کنید. سیستم ارتقای درختی دارای سه شاخه هنرهای سامورای، هنرهای شینوبی و بازوی مصنوعی‌تان می‌شود. در شاخه هنرهای سامورایی، بازیکنان می‌توانند روی قدرت ضربات و نوع مبارزات خود تمرکز کنند. این در حالی است که شاخه‌ی هنرهای شینوبی روی نحوه مخفی کاری و کنترل سایر دشمنان تمرکز دارد. در انتها هم شاخه بازوی مصنوعی ویژگی‌های جدیدی را برای بازوی مصنوعی شما آزاد می‌کند.

نکته‌ی جالب بازی Sekiro: Shadows  Die Twice این است که بازیکنان با کشته شدن در جریان بازی همچنان طلا و XPهای خود را در اختیار دارند. این در حالی است که هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی، در گذشته گفته بود که Sekiro چالش‌برانگیزتر از ساخته‌های قبلی است. همچنین در مجله‌ی گیم اینفورمر اعلام کرده است که مردن در این بازی تاثیرات خاص و مضر خودش را خواهد داشت. متاسفانه در این باره اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. در ادامه مشخص شده است که بازیکنان از پوینت‌های XP خود در ارتقای ویژگی‌های‌شان و از طلا برای خرید آیتم‌های مختلف استفاده کنند. از این رو باید در جهان بازی به‌گشت و گذار و کشتن دشمنان و مینی‌باس‌ها بپردازید.

مورد دیگر این است که بازیکنان با کشتن بعضی از مینی‌باس‌ها یا باس‌های بازی و همچنین پیدا کردن محیط‌های مخفی، آیتمی شبیه به دانه‌ی تسبیح کسب خواهند کرد که این آیتم باعث افزایش نوار سلامت بازیکنان می‌شود. همچنین فرام سافتور اعلام کرده است که ابزارهایی برای ارتقای بازوی مصنوعی کاراکتر بازی هم در نظر گرفته شده است. با اینکه Sekiro: Shadows Die Twice فاقد بخش چندنفره است، اما سیستم پیشرفت کاراکتر در بازی به‌نحوی طراحی شده است که بازیکنان می‌توانند مطابق با سبک و شیوه‌ی بازی‌شان شینوبی مورد نظرشان را خلق کنند.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در در تاریخ دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۲ مارس) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می‌شود. نظر شما کاربران زومجی در مورد این بازی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده