نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴

سونی کمپانی Audiokinetic، سازنده Wwise را خریداری می‌کند

کمپانی Audiokinetic خالق یکی از معروف‌ترین میان‌افزارهای دنیای بازی یعنی Wwise به زودی به سونی ملحق می‌شود.

احتمالاً تا امروز در بازی‌های مختلفی با لوگوی Wwise روبرو شده‌اید و شاید اهمیتی به آن نداده‌اید، ولی این میان‌افزار را می‌توان یکی از معروف‌ترین ابزارها در زمینه‌های صوتی دانست؛ میان‌افزاری که توسط کمپانی Audiokinetic تولید شده است و به سازندگان بازی‌های ویدیویی کمک می‌کند کارهای مربوط به صداگذاری و تنظیمات صوتی بازی‌های خود را با سرعت و کیفیت بیشتری پیش ببرند. اکنون طبق آخرین اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی سونی به سراغ Audiokinetic رفته و قرار است به زودی این کمپانی کانادایی را تحت مالکیت خود درآورد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی که سال ۲۰۱۹ را با قدرت آغاز کرده است و دیروز هم خبر فروش حدود ۹۲ میلیون کنسول پلی استیشن 4 را از آن‌ها شنیدیم، با این خرید یک قدم دیگر به سمت گسترش خود برمی‌دارد. این قرارداد در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) نهایی خواهد شد و بعد از آن Audiokinetic به یکی از زیرمجموعه‌های سونی تبدیل می‌شود؛ کمپانی‌ای که هرچند قرار نیست نقشی مشابه استودیوهای ناتی داگ و ساکرپانچ داشته باشد و به تولید بازی بپردازد، ولی مهارت‌های بالای خود در زمینه‌های صوتی را به سونی خواهد آورد و تکنولوژی‌های خود را با سایر استودیوها به اشتراک می‌گذارد. همچنین می‌توان انتظار داشت با سرمایه‌گذاری سونی روی این کمپانی و تأمین بودجه مناسب برای آن، شاهد پیشرفت‌ و خلق تکنولوژی‌های جدید از طرف آن‌ها هم باشیم.

البته این قرارداد به معنای آن نیست که از این به بعد Audiokinetic و ابزارهای آن مانند Wwise را تنها در بازی‌های انحصاری پلی استیشن می‌بینیم، بلکه می‌توان انتظار داشت که کمپانی همچنان به همکاری با بقیه استودیوها هم بپردازد و سازندگان دیگر هم بتوانند از ابزار معروف آن استفاده کنند؛ میان‌افزاری که در همین سال گذشته بیش از ۵۰۰ بازی از آن بهره بردند.

مارتین کلاین، رییس Audiokinetic ضمن ابراز رضایت از این قرارداد به بالاتر رفتن سطح کاری کمپانی در تعامل با سونی اشاره می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با دستیابی به منابع بیشتر، به نوآوری‌های خود ادامه دهند، تکنولوژی‌های جدیدی خلق کنند و بازارهای بیشتری به دست آورند. جان کودرا، رییس بخش سرگرمی‌ های تعاملی سونی هم در این مورد گفته است:

تجربه صوتی غنی و با کیفیت تأثیر بسیار زیادی روی تجربه کلی بازی‌های ویدیویی می‌گذارد و هم می‌تواند بازیکن را بیش از پیش در دنیای بازی غرق کند و هم احساسات او را تحریک کند. Audiokinetic یک کمپانی پیشتاز و برتر در زمینه تولید ابزارهای صوتی برای صنعت بازی است و این قضیه به ما اطمینان می‌دهد که خریداری این کمپانی هم پلتفرم پلی استیشن را قدرتمندتر خواهد کرد و هم به ما اجازه می‌دهد تأثیرگذاری بیشتری در این صنعت داشته باشیم. هدف ما پشتیبانی از Audiokinetic و کمک به آن‌ها برای پیشرفت تکنولوژی‌های صوتی است، در حالی که همچنان به شکل یک کمپانی مستقل و بی‌طرف باقی بمانند.

شاید به این سرعت نتوان نتایج این خرید بزرگ را به شکل کامل مشاهده کرد، ولی می‌توانیم منتظر پیشرفت‌های صوتی در بازی‌های آینده سونی باشیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده