// سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

نینتندو ممکن است از تولید کنسول خانگی کناره گیری کند

شونتارو فوروکاوا، رییس نینتندو، اشاره کرد که احتمال دارد نینتندو از ساخت کنسول‌های خانگی کنار برود؛ زیرا این کمپانی می‌خواهد نسبت به نیاز‌های متغیر صنعت سرگرمی انعطاف پذیر باشد.

شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) در مصاحبه‌ای با سایت Nikkei گفت:

ما واقعا روی کنسول‌هایمان متمرکز نیستیم. در حال حاضر ما نینتندو سوییچ و نرم افزار آن را که به صورتی خاص توسعه داده شده ارائه می‌دهیم اما با این حال، تکنولوژی تغییر می‌کند و با گذر زمان ما همچنان به صورت انعطاف پذیر برای ارائه‌ی تجربه‌های جدید تلاش می‌کنیم. بیش از ۳۰ سال است که ما ساخت کنسول‌ها را آغاز کرده‌ایم. تاریخچه‌ی نینتندو حتی از این هم فراتر می‌رود و با وجود همه‌ی مشکلاتش تنها موردی که به آن فکر می‌کرد این بود که چه چیز جدیدی بسازد. در بلندمدت، شاید تمرکز ما به عنوان یک کسب‌وکار بتواند از کنسول های خانگی تغییر کند؛ زیرا انعطاف پذیری به همان اندازه‌ی خلاقیت مهم است.

فوروکاوا در جواب به این پرسش که Nintendo چگونه می‌خواهد خود را با نوسانات صنعت وفق دهد گفت:

ما به دنبال راه‌هایی هستیم که بتواند این نوع بی‌ثباتی را کاهش دهد. ما می‌خواهیم توسعه‌ی بازی‌های موبایل نینتندو را برای تضمین یک جریان مستمر درآمد افزایش دهیم. همچنین ما از طریق راه‌های مختلف مثل تم پارک‌ها و فیلم‌ها سعی می‌کنیم کارکترهایمان را وارد زندگی روزانه و عادی کنیم. من انتظار چرخه‌ اشتراک محکمی مثل این را دارم. من نمی‌خواهم توسعه‌دهندگانمان راجع به شکست خوردن نگران باشند. مهم‌ترین نقش من این است که محیطی را ایجاد کنم که آن‌ها بتوانند توانایی‌هایشان را نشان دهند. من خودم یک توسعه دهنده‌ی حرفه‌ای نیستم؛ بنابراین این کار را به کسانی می‌سپارم که می‌توانند تشخیص دهند که چه بازی‌ای خوب است و چه چیزی نیست.

نینتندو سوییچ سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های نسل هشت داشته است. از مارس ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ یعنی در بازه ۲۰ ماه پس از عرضه، سوییچ توانسته ۸.۷ میلیون دستگاه در آمریکا فروش داشته باشد که بیش‌تر از فروش پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ۲۰ ماه اول عرضه‌شان است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده