نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

فروش پلی استیشن 4 به ۹۱.۶ میلیون دستگاه رسید

طبق اعلام سونی، پلی‌استیشن 4 تا پایان سال ۲۰۱۸ توانسته ۹۱.۶ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. 

پلی‌استیشن 4 تا به امروز موفق‌ترین کنسول نسل هشتم از حیث فروش است و طبق جدید‌ترین اطلاعات ارائه‌شده توسط سونی، به نظر می‌رسد که کماکان هم به این عملکرد موفق ادامه می‌دهد. بر این اساس فروش پلی استیشن 4 تا پایان سال ۲۰۱۸، به ۹۱.۶ میلیون دستگاه رسیده است. سونی دلیل اصلی رسیدن میزان فروش کنسول به این رقم را عملکرد خیلی خوب آن در فصل تعطیلات می‌داند که PS4 موفق شده در این بازه ۵.۶ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. 

سونی همچنین در کنار اعلام میزان فروش پلی‌استیشن 4، اطلاعاتی هم از عملکرد بازی‌هایش ارائه کرده است. بر این اساس بازی Spider-Man این شرکت تا تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ (۴ آذر) از مرز فروش ۹ میلیون نسخه عبور کرده است. علاوه بر فروش کلی بازی‌های پلی‌استیشن 4 در ایام تعطیلات برابر با ۵۰.۷ میلیون نسخه بوده است و فروش کلی بازی‌های این کنسول از زمان عرضه آن تا الان ۸۷۶ میلیون نسخه اعلام شده است. در نهایت تا پایان ماه نوامبر ۲۰۱۸، تعداد اکانت‌های ساخته‌شده در شبکه پلی‌استیشن به بیش از ۹۰ میلیون نسخه رسیده است. 

به هر حال طبق اعلام سونی پلی‌استیشن 4 در ایام تعطیلات عملکرد بسیار خوبی از حیث فروش داشته و به همین سبب هم فروش کلی آن از رقم ۸۱ میلیون دستگاهِ اعلام‌شده در ماه آگوست، به ۹۱.۶ میلیون دستگاه در پایان ۲۰۱۸ رسیده است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده