نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۷

معرفی مانیتور‌های گیمینگ جدید ROG Strix XG ایسوس در CES 2019

در نمایشگاه CES 2019 ایسوس از نسل جدید مانیتور‌های گیمینگ ROG Strix XG مجهز به FreeSync 2 HDR رونمایی کرد. 

در نمایشگاه CES 2019 مانیتورهای بسیاری در معرض دید عموم قرار دارد؛ اما بی‌شک سه‌گانه‌ی ایسوس با ویژگی‌های کم‌نظیر خود، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب خواهد کرد. اعضای جدید خانواده‌ی مانیتورهای گیمینگ Strix XG‌ نرخ نوسازی بالایی دارند، از فناوری FreeSync 2 HDR شرکت AMD پشتیبانی می‌کنند و در ابعاد متنوعی عرضه می‌شوند.

در بین مانیتورهای جدید ایسوس، مدل Strix XG438Q با ابعاد ۴۳ اینچی خود، نقش پیشرو را دارد و تایوانی‌ها آن‌ را «بزرگ‌ترین و سریع‌ترین» مانیتور HDR 4K گیمینگ دنیا می‌نامند. مانیتور XG428Q‌ گواهی DisplayHDR 600 را دارد و ۹۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان به بازی نیز می‌توانند نهایت لذت را از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن ببرند؛ نرخی که برای یک نمایشگر 4K‌ بسیار بالا محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به چندوظیفگی می‌توانند در یکی از دو حالت تصویر در تصویر یا تصویر کنار تصویر، محتوا را از دو منبع جداگانه تماشا کنند.

Asus Strix

مدل بعدی Strix XG49VQ با ابعاد ۴۹ اینچی، نسبت تصویر فوق‌عریض و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۳۸۴۰ پیکسل است. این مانیتور با استاندارد DisplayHDR 400‌ سازگاری دارد و ۹۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برای نمایش تصاویر سریع، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد و کاربر می‌تواند با نمایش تصویر از سه ورودی جداگانه، نهایت استفاده را از نسبت تصویر عریض این مانیتور داشته باشد.

در نهایت نوبت به مانیتور Strix XG32VQR می‌رسد؛ نمایشگری ۳۲ اینچی با رزولوشن QHD معادل ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل که از پنل انحنادار استفاده می‌کند. این مانیتور با استاندارد DisplayHDR 400 سازگاری دارد، ۹۴ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و نرخ نوسازی تصویر در آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد.

هر سه مانیتور جدید Asus از فناوری FreeSync 2 HDR‌ شرکت AMD بهره می‌برد که علاوه‌بر هماهنگ نگه‌داشتن فریم‌ها بین مانیتور و پردازنده‌ی گرافیکی برای جلوگیری از پارگی تصویر، قابلیت جبران‌ساز نرخ فریم پایین (LFR) را نیز در بطن خود دارد که نمایش روان انیمیشن‌ها با نرخ بین ۴۸ تا ۱۴۴ هرتز را تضمین می‌کند. این قابلیت زمانی به‌کار می‌آید که نرخ‌فریم حین تلاش برای اجرای بازی‌های گرافیکی با بالاترین تنظیمات، افت می‌کند.

هر سه مانیتور جدید ایسوس تا اواخر ماه ژانویه روانه‌ی بازار خواهند شد؛ اما در حال حاضر در مورد قیمت آن‌ها اطلاعاتی در دست نیست. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت مانیتور به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید؛ در این بخش انواع مانیتور سامسونگ، مانیتور ال جی، مانیتور بنکیو، قیمت مانیتور ایسوس، اچ پی، دل و ایسر برای مصارف گیمینگ و اداری در دسترس خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده