نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: فیفا 19 اولین صدرنشین سال ۲۰۱۹

در اولین جدول فروش هفتگی انگلستان در سال ۲۰۱۹، فیفا 19 با پشت سر گذاشتن Red Dead Redemption 2 به رتبه نخست رسید. 

سال ۲۰۱۸ در حالی به پایان رسید که Red Dead Redemption 2 توانست در آخرین جدول فروش هفتگی انگلستان در این سال در رتبه نخست قرار بگیرد؛ اثری که البته برای مدت سه هفته متوالی صدر جدول را در اختیار داشت اما این هفته و در اولین جدول فروش هفتگی انگلستان در سال ۲۰۱۹، جایگاهش را از دست داد. این اتفاق باعث شد تا فیفا 19 با یک پله صعود به رتبه نخست جدول در این هفته برسد و Red Dead Redemption 2 هم با یک پله سقوط در جایگاه دوم قرار داشته باشد. 

اما پس از این جابجایی، در چهار رتبه بعدی جدول این هفته شاهد تغییری نسبت به هفته قبل نیستیم؛ بدین ترتیب بازی Call of Duty: Black Ops 4 در رتبه سوم، Super Smash Bros. Ultimate در رتبه چهارم، Battlefield V در رتبه پنجم و Forza Horizon 4 هم درست مثل هفته گذشته در رتبه شِشُم دیده می‌شوند. 

با این حال از رتبه هفتم به بعد، تغییرات در جدول آغاز می‌شوند و Mario Kart 8 Deluxe، محصول کمپانی نینتندو، این هفته با صعودی یک پله‌ای توانسته به رتبه هفتم برسد. در رتبه‌های هشتم و نهم جدول این هفته اما شاهد آثاری متعلق به کمپانی اکتیویژن هستیم؛ به طوریکه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy با یک پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه هشتم دیده می‌شود و دیگر مجموعه ریمستر این کمپانی یعنی Spyro Reignited Trilogy هم با سقوطی دو پله‌ای در رتبه نهم جای گرفته است. 

در نهایت رتبه دهم جدول هم در اختیار بازی Assassin's Creed: Odyssey است که هفته پیش، در رتبه یازدهم قرار داشت و این هفته با یک پله صعود به جایگاه دهم رسیده و در جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار گرفته است. بازگشت اسسینز کرید به این جمع باعث شد تا Spider-Man از جمع ۱۰ بازی پرفروش خارج شود و در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرد. با توجه به تعطیلات سال نو و عدم انتشار بازی‌های بزرگ جدید، تغییرات کم جدول نسبت به هفته پیش طبیعی است و قطعا با آغاز انتشار بازی‌های بزرگ سال ۲۰۱۹، شاهد تغییرات متعددی در جدول فروش هم خواهیم بود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۵ دی (۵ ژانویه) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۲FIFA 19-
۲۱Red Dead Redemption 2از دست دادن صدر پس از سه هفته صدرنشینی متوالی
۳۳Call of Duty: Black Ops 4حفظ رتبه هفته پیش
۴۴Super Smash Bros. Ultimateحفظ رتبه هفته پیش
۵۵Battlefield Vحفظ رتبه هفته پیش
۶۶Forza Horizon 4حفظ رتبه هفته پیش
۷۸Mario Kart 8 Deluxe-
۸۹Crash Bandicoot N. Sane Trilogy-
۹۷Spyro Reignited Trilogy-
۱۰۱۱Assassin's Creed: Odysseyبازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده