نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲

لپ تاپ گیمینگ Mothership توسط ایسوس در CES 2019 معرفی شد

در جریان CES 2019، ایسوس از لپ تاپ گیمینگ Mothership از سری ROG با ظاهری شبیه به سرفیس پرو رونمایی کرد. 

تصور کنید مایکروسافت سرفیس یک لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچی گیمینگ با قدرت پردازش بالا و امکان جایگزینی یک سیستم دسکتاپ قدرتمند بود. چنین تصوری، احتمالا ذهن بسیاری از کاربران اکوسیستم لپ‌تاپ را به خود مشغول کرده است. ایسوس در نمایشگاه CES 2019 با محصول جدید خود، به‌نوعی این تصور با به حقیقت پیوند زد.

محصول جدید ایسوس از خانواده‌ی گیمینگ ROG و با نام Mothership یا GZ700 در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. ایسوس در طراحی شبیه به سرفیس برای این لپ‌تاپ، تمامی قابلیت‌ها همچون طراحی عمودی، استند و کیبورد جدا شونده‌ را لحاظ کرده است. در واقع می‌توان محصول ایسوس را یک سرفیس پرو با قابلیت‌های بسیار بالای گیمینگ نامید.

شاید در نگا اول، ایده و طرح لپ‌تاپ مادرشیب عجیب به نظر برسد، اما ماهیت گیمینگ نهفته در پشت آن و طراحی بهینه برای گیمرها، قطعا قابل‌توجه است. در دنیای گیمینگ، حرارت قطعات سخت‌افزاری چالش اصلی محسوب می‌شود. با طراحی عمودی همه‌ی قطعات در Mothership، هدایت گرما به خارج از لپ‌تاپ راحت‌تر می‌شود.

لپ تاپ Mothership ایسوس

اگرچه لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایسوس، طراحی مشابه سرفیس دارد، اما تفاوت‌های آن ‌به‌طور‌حتم قابل‌توجه‌تر خواهد بود. ابعاد لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس بزرگ‌تر است: صفحه‌نمایش بزرگ ۱۷.۳ اینچی با کیفیت 1080p، فرکانس ۱۴۴هرتز و زمان پاسخگویی ۳میلی‌ثانیه، همگی در همراهی با فناوری Nvidia G-Sync، مادرشیپ را به غولی قابل احترام در حوزه‌ی نمایش‌گر تبدیل می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ جدید ایسوس، نسخه‌ی موبایلی Nvidia RTX 2080 بوده و پردازنده‌ی اصلی نیز Core-i9-8950HK است. ایسوس ادعا می‌کند هر دو پردازنده برای عملکرد بهتر، به فرکانسی بالاتر از مقدار کارخانه‌ای، اورکلاک شده‌اند.

اگرچه لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایسوس، طراحی مشابه سرفیس دارد، اما تفاوت‌های آن ‌به‌طور‌حتم قابل‌توجه‌تر خواهد بود

در بخش حافظه، لپ‌تاپ مادرشیپ از NVMe SSD با ترتیب RAID 0 بهره‌مند می‌شود. حافظه‌ی رم ۶۴گیگابایتی DDR4 نیز خیال کاربر را از اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها راحت می‌کند. از قابلیت‌های دیگر لپ‌تاپ گیمینگ مادرشیپ، می‌توان به فناوری تشخیص چهره‌ی Windows Hello، پورت یو‌اس‌بی سی تاندربولت ۳، پورت یو‌اس‌بی سی استاندارد، ۴ پورت یو‌اس‌بی نوع A پورت HDMI و جایگاه کارت حافظه اشاره کرد. به‌علاوه، پورت اترنت و دو درگاه شارژ ۲۸۰واتی نیز برای Mothership در نظر گرفته شده است که برای هر لپ‌تاپ گیمینگ، ضروری به نظر می‌رسد.

ایسوس در بخش طراحی نیز نوآوری‌های خاصی را در لپ‌تاپ خود گنجانده است. طبق ادعای شرکت، استند مادرشیپ به محض برخورد با هر سطح، از جای خود خارج می‌شود. چنین عملکردی، قرار دادن لپ‌تاپ با یک دست را نیز آسان‌تر می‌کند. صفحه‌کلید لپ‌تاپ جدید ایسوس نیز چند نکته‌ی قابل‌توجه دارد. این قطعه قابلیت استفاده به هر دو صورت متصل به لپ‌تاپ و همچنین وایرلس را دارد. با جدا کردن کیبورد، می‌توان را از وسط تا کرد که در حالت استفاده‌ی وایرلس، حجم کمتری را اشغال خواهد کرد. به‌علاوه، در حالت جدا از لپ‌تاپ می‌توان با یک کابل USB-C و بدون اتصال کامل به بدنه، از کیبورد استفاده کرد.

شاید تنها نکته‌ی منفی درباره‌ی لپ‌تاپ مادرشیپ، وزن بالای ۴.۶کیلوگرمی آن باشد؛ البته برای محصولی با چنین مشخصات حرفه‌ای، وزن بالا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. ایسوس، محصول جدید خود در خانواده‌ی ROG را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد و به‌همین دلیل، هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و مشخصات سخت‌افزاری جزئی آن در دست نیست.
لپ تاپ Mothership ایسوس

ایسوس در نمایشگاه CES 2019 علاوه‌بر لپ‌تاپ مادرشیپ، نسخه‌ی جدید از عضو دیگر خانواده‌ی ROG یعنی Zephyrus S را نیز معرفی کرد. لپ‌تاپ جدید با نام GX701 معرفی شد و همان طراحی فوق باریک قدیمی با اشکالات قبلی در جانمایی صفحه‌کلید و ترک‌پد را دارد. یکی از تغییرات مهم نسخه‌ی جدید، افزایش ابعاد صفحه‌نمایس از ۱۵.۶ به ۱۷.۳ اینچ محسوب می‌شود. البته، رفرش ریت همان ۱۴۴هرتز و فناوری نمایش نیز مانند نسخه‌ی پیشین، Nvidia G-Sync است.

لپ‌تاپ Zephyrus S GX710 به‌ ادعای سازنده باوجود ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش، کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی جهان محسوب می‌شود. به‌علاوه، ضخامت ۱۸.۷میلی‌متری، آن را به انتخابی نازک‌تر نسبت به پسرعموی خود یعنی مادرشیپ بدل کرده است؛ البته، زفیروس در بخش مشخصات سخت‌افزاری کمی از مادرشیپ ضعیف‌تر خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی Max-Q RTX انویدیا و آخرین نسخه از پردازنده‌های اینتل، به‌همراه پورت شارژ USB-C، برخی از مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس هستند. زفیروس در پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد و هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق آن مشخص نیست.

درنهایت، چند محصول دیگر از خانواده‌ی گیمینگ ایسوس نیز با به‌روزرسانی‌هایی در سال جدید عرضه خواهند شد. Strix SCAR II و Strix Hero II، لپ‌تاپ‌هایی هستند که با پردازنده‌ی گرافیکی جدید RTX از انویدیا، در پایان سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

 در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بخش لپ‌تاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده