// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴

Soulja Boy فروش کنسول‌ های Soulja Game را متوقف کرد

به دنبال شکایت نینتندو از سولجا بوی کنسول‌های شبیه‌ساز دستی و خانگی او با عنوان Soulja Game غیر قانونی اعلام و از سایت فروشگاهش حذف شدند.

کمتر از یک ماه پس از فروش کنسول‌های خانگی و دستی شبیه‌ساز Soulja Game، سولجا بوی (Soulja Boy) این دستگاه را از فروشگاه آنلاینش برداشت. به گزارش سایت Rolling Stone سولجا بوی این دستگاه را اواخر ماه گذشته میلادی حذف کرد و اکنون ورود به سایت SouljaGame.com بازدیدکنندگان را به وب سایت نینتندو 3DS منتقل می‌کند. به دنبال این قضیه او پستی در صفحه توییترش به شرح زیر قرار داد:

باید اطاعت امر می‌کردم؛ چاره دیگری نداشتم.

روز قبل‌تر سولجا بوی اذعان داشت که کنسول‌های خانگی و دستی او قانونی هستند و در توییتی که هم‌اکنون پاک شده است اعلام کرد: «به همه کسانی که فکر می‌کنند نینتندو از من شکایت خواهد کرد... هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ همه چیز قانونی است. کنسول من جایی نمی‌رود؛ خیالتان راحت». این که Nintendo در چه درجه‌‎ای وارد قضیه شده، مشخص نیست.

Soulja Game

در مصاحبه قبلی با رولینگ استون، سولجا بوی گفته بود:

انصافاً معتقدم که همه چیز صد درصد قانونی بوده و هیچ دلیلی برای انشعابات قانونی یا چیزی شبیه به آن وجود ندارد. راستش هیچ نگرانی و دلواپسی‌ای ندارم؛ چون هر کاری که می‌کنیم کاملاً قانونی است. در موردش تحقیق شد. همه چیز مورد تأیید قرار گرفت و مشکلی نداریم. برخی از افراد که از بیرون به قضیه نگاه می‌کنند، چون درکی از فعالیت‌های پشت صحنه ندارند، نگران هستند.

سولجا بوی فروش کنسول‌های خانگی و دستی SouljaGame را از اوایل ماه گذشته در فروشگاه شخصیش یعنی SouljaWatch آغاز کرد. پس از مدتی مشخص شد که این دستگاه‌ها اورجینال نبوده و تنها کنسول‌های شبیه‌سازی هستند که مجدداً نام‌گذاری شده‌اند و در هر جایی دیگری پیدا می‌شوند. در هر دو دستگاه از آی‌پی‌های مجوز داری مثل Tekken ،Tomb Raider و بازی‌های نینتندو برای تبلیغات استفاده کردند؛ اما آن‌طور که پیدا است این کار با گرفتن اجازه از صاحب اثر انجام نشده است!

نینتندو در شکایات قانونی علیه کسانی که از محصولاتش استفاده غیرقانونی می‌‎کنند، سابقه زیادی دارد. از بین آن‌ها می‌توان چندین سایت شبیه ساز و در نهایت پیروزی در پرونده دو سایت ROM hosting و دریافت غرامت بیش از ۱۲ میلیون دلار را نام برد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده