مدتی می‌شود که نسخه موبایل بازی Pro Evolution Soccer 2019 منتشر شده است و حال به بررسی این نسخه از بازی خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

همیشه بازی‌های ورزشی به خصوص ورزش فوتبال، یکی از بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب صنعت بازی در طول سال‌های گذشته بوده است و در کنار مجموعه بازی Fifa (فیفا)، مجموعه بازی Pro Evolution Soccer که با نام مختصر PES نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی فوتبالی است که سال‌ها شاهد انتشار نسخه‌های جدید آن توسط کونامی هستیم. با این حال و با گسترش گوشی‌های همراه پیشرفته و توسعه اینترنت‌های همراه و پرسرعت، بازار بازی‌های موبایل مورد توجه کمپانی‌های بازیسازی قرار گرفته است و به همین منظور کونامی همزمان با انتشار بازی Pro Evolution Soccer 2019 برای کنسول‌ها و کامپیوتر، یک نسخه رایگان F2P از این بازی را برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید منتشر کرده است. در نسخه موبایل بازی Pro Evolution Soccer 2019 تنها شاهد بخش MyClub هستیم که شباهت زیادی به حالت آلتیمیت تیم سری فیفا دارد و کونامی توانسته با استفاده از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، تجربه خوب و لذت بخشی از یک تجربه فوتبال را به گوشی‌های موبایل بیاورد. در ادامه با بررسی نسخه موبایل بازی PES 2019 با زومجی همراه باشید.

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

گرافیک و گیم پلی از نقاط قوت نسخه موبایل بازی PES 2019 هستند

با اینکه عادت کردیم با کنترلر کنسول‌ها یا با ماوس و کیبورد بازی‌های ورزشی را انجام دهیم، اما کونامی به خوبی توانسته گیم پلی بازی اندروید و آیفون PES 2019 را روی صفحه نمایش لمسی گوشی‌ها پیاده سازی کند. گیم پلی بازی به دو روش کلاسیک یا ادونس تقسیم می‌شود که بخش کلاسیک دکمه‌های شوت، پاس و غیره را روی صفحه نمایش شما قرار داده است و در روش پیشرفته تنها جهت حرکت بازیکن روی صفحه قابل مشاهده است و با اینکه شما تمام صفحه را در اختیار دارید، اما به خصوص در زمان بازی با افراد واقعی دچار مشکل خواهید شد و انجام پاس یا شوت در طول یک بازی ممکن است باعث شود تا شما گیج شوید و به راحتی یک موقعیت گل را از دست دهید یا حتی باعث شود شما به راحتی گل دریافت کنید و به طور خلاصه روش کلاسیک همچنان بهترین روش ممکن برای تجربه Pro Evolution Soccer 2019 در گوشی‌های همراه به حساب می‌آید. با این حال، روش کلاسیک نیز نقاط ضعف و قوت خود را دارد و با اینکه شما می‌توانید راحت‌تر فرمان‌های خود را در بازی پیاده سازی کنید، اما در برخی از مواقع این فرمان‌ها با تاخیر انجام می‌شود یا در نمایش مسیر پاس یا شوت ممکن است اشتباه کند و باعث از دست رفتن موقعیت یا از دست دادن توپ شود. 

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

کیفیت سرورهای بازی بسیار پایین است

با این حال، گیم پلی نسخه گوشی‌های همراه بازی PES 2019 حتی با وجود برخی از مشکلات مثل تاخیر در اجرای فرمان‌های شما، از تنوع خوبی برخودار است و کونامی توانسته یک تجربه خوب و لذت بخش را به دنیای موبایل بیاورد. انیمیشن‌های بازیکن‌ها به خوبی در این نسخه پیاده سازی شده و سازنده تا حد امکان توانسته تجربه طبیعی را ارائه دهد. شما بسته به قابلیت بازیکن خود می‌توانید سیستم و تاکتیک مدنظر خود را پیاده سازی کنید و با تیم‌های مختلف به رقابت بپردازید. هرچند در بخش دفاع بازی کمی دارای اشکالات است و شما ممکن است به راحتی گل دریافت کنید و در طول بازی ممکن است با قفل شدن مدافع خود در زمان پرس مواجه شوید که در این حالت بازیکن تیم حریف به راحتی با دروازه بان شما تک به تک خواهد شد و در بیشتر مواقع کاری نیز از دست شما بر نخواهد آمد! با این حال، داشتن بازیکن‌های برتر و قوی در بازی بسیار مهم است و اگر اختلاف تیم شما با تیم حریف زیاد باشد، ممکن است در نهایت شاید یک بازی کاملا یک طرفه باشیم یا بالعکس آن نیز صدق می‌کند، اما سیستم مچ میکینگ بازی در اکثر مواقع به نحوی عمل می‌کند تا شما با تیم‌های نزدیک به تیم خود بازی کنید. با این حال، هوش مصنوعی بازی قابل قبول است هرچند می‌توانست کمی بهتر باشد. از گیم پلی که کمی دور شویم بخش داوری بازی کمی سطحی به نظر می‌رسد و در طول بازی ممکن است شاهد اشتباهات داوری متعدد باشید. در کنار انیمیشن‌های بازیکن‌ها، گرافیک بازی برای یک بازی موبایل بسیار خوب است و در کنار گیم پلی، یکی از نقاط قوب و مثبت نسخه موبایل Pro Evolution Soccer 2019 است که این موضوع روی تجربه بازی شما تاثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت.

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

بازی تنها دارای بخش MyClub است که باید با استخدام ایجنت و خرید تیم خود را بهتر و تقویت کنید

نسخه موبایل PES 2019 که در واقع یک نسخه F2P است، تنها شامل بخش MyClub است که شباهت بسیار زیادی به بخش آلتیمیت تیم سری فیفا دارد و شما در این بخش کار خود را با یک تیم ضعیف آغاز خواهید کرد و باید به مرور با به‌دست آوردن بازیکنان بهتر تیم خود را قوی‌تر و بهتر کنید و در نهایت به تیم مدنظر خود دست پیدا خواهید کرد. در این حالت شما می‌توانید با انجام بازی در بخش‌های مختلف بازی و برنده شدن در مسابقات مختلف، صاحب پول و ستاره (طلا) شوید که با استفاده از آن می‌توانید با استخدام ایجنت‌های مختلف، بازیکن‌های جدید را استخدام کنید. این سیستم در مجموع بد نیست، اما برای دریافت بازیکن‌های مورد نیاز و مناسب باید شانس و اقبال نیز داشته باشید و در بیشتر مواقع از هر ایجنتی که استخدام می‌کنید، ممکن است حداکثر دو بازیکن خوب به شما داده شود که این احتمال حتی وجود دارد که این بازیکن‌ها در پستی باشند که شما نیازی به آن‌ها ندارید یا حتی بازیکن‌های تیم شما از آن‌ها بهتر باشند و در اینجا مجبور خواهید شد تا به استخدام دوباره ایجنت‌ها اقدام و شانس خود را دوباره امتحان کنید که در اینجا پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانند به کمک شما بیاید تا شاید به بازیکن‌های مدنظر خود دست پیدا کنید و تیم شما دچار مشکلات مالی نیز نشود. با این حال، شما می‌توانید با انجام مسابقات و جام‌های مختلف نیز کسب درآمد کنید، اما قیمت استخدام یک ایجنت حرفه‌ای و سطح بالا بسیار گران است. 

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

گیم پلی بازی به دو بخش کلاسیک و پیشرفته تقسیم می‌شود که بخش کلاسیک برای رقابت گزینه بهتری است

شما در بخش MyClub می‌توانید در ایونت‌های هفتگی یا کمپین بازی شرکت کنید. در ایونت‌های هفتگی شما باید با تیم‌های یک لیگ خاص به انجام تک مسابقه یا مسابقه در یک لیگ با حضور تمامی تیم‌های آن بپردازید و در کمپین بازی نیز شما با انجام حداقل ۱۰ بازی و بردن به اندازه کافی، به سطح بالاتر خواهید رفت و با تیم‌های قوی‌تر و سخت‌تر و با چالش بیشتر به رقابت خواهید پرداخت که در هر دو بخش شما باید با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید، اما شما می‌توانید با دوستان یا دیگر رقیبان واقعی خود نیز بازی کنید. با اینکه این بخش‌ها تنوع نسبتا خوبی دارد، اما به مرور تکراری خواهد شد که بخشی از این موضوع را می‌توان لایسنس نبودن بسیاری از بازیکن‌ها و تیم‌های واقعی دانست که جذابیت بازی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، قابلیت شخصی سازی در این نسخه کمی پایین است و تنوع زیادی در آن دیده نمی‌شود. همچنین بازی دچار مشکلات سرور نیز است که در زمان بازی با دوستان خود ممکن است دچار مشکلات پیاپی تاخیر و لگ شوید که این موضوع می‌تواند باعث شود تا شما ترجیح دهید بیشتر با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید. هرچند بازی دارای قابلیت بازی از طریق بلوتوث نیز است که راه حل بهتر و مناسب‌تری برای تجربه بازی PES 2019 با دوستان خود است. همچنین بازی تنوع ورزشگاه بسیار پایینی دارد و در واقع تنها یک ورزشگاه در بازی هست که زمین خانگی تمامی تیم‌ها خواهد بود!

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

کونامی با نسخه موبایل بازی Pro Evolution Soccer 2019 تجربه‌ای لذت بخش و دلنشین از ورزش محبوب فوتبال را به گوشی‌های همراه آورده است و با وجود نقاط قوت و مثبت خود می‌تواند شما را ساعت‌ها و هفته‌ها سرگرم کند. در بازی موبایل PES 2019 می‌توانید با هوش مصنوعی یا با دوستان و رقیبان واقعی دیگر به رقابت بپردازید و با دریافت کارت‌های بیشتر و بازیکن‌های بهتر، تیم دلخواه خود را ایجاد کنید. با این حال، لایسنس نبودن بازیکن‌ها و تیم‌ها، پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌، تکراری شدن ایونت‌ها پس از یک مدت کوتاه و همچنین مشکلات سرور، از مشکلات عمده نسخه موبایل این بازی است که پس از مدتی ممکن است باعث شود تا این بازی را کنار بگذارید، اما قطعا گیم پلی، انیمیشن‌ها و گرافیک بازی بهترین بخش بازی است که می‌تواند برخی از مشکلات بازی را کمرنگ‌تر کند. همچنین در حال حاضر این بازی می‌تواند یک گزینه مناسب برای طرفداران ورزش فوتبال در گوشی‌های همراه باشد. 

نسخه موبایل بازی Pro Evolution Soccer 2019 روی سیستم عامل IOS بررسی شده است.


منبع زومجی

Pro Evolution Soccer 2019 Mobile

کونامی با بازی Pro Evolution Soccer 2019 یک تجربه لذت بخش و جذاب از ورزش فوتبال را به گوشی‌های همراه پیشرفته آورده است و ساعت‌ها می‌تواند طرفداران فوتبال را با یک گیم پلی و گرافیک بسیار خوب سرگرم کند، اما مشکلاتی مثل لایسنس نبودن بازیکن‌ها یا پرداخت‌های درون برنامه از جمله مشکلات بزرگ این نسخه از بازی است که باعث می‌شود تا این بازی از یک تجربه بی نقص و منحصر به فرد فاصله داشته باشد و صرفا یک بازی سرگرم کننده برای طرفدارانش باشد.
مسیح کریمی

8

نقاط قوت

  • + پیاده سازی بسیار خوب گیم پلی
  • + گیم پلی هیجان انگیز
  • + تنوع خوب تاکتیک
  • + داشتن حالت‌های مختلف برای انجام بازی در بخش MyClub
  • + گرافیک و انیمیشن‌های بسیار خوب

نقاط ضعف

  • - اجرا نشدن یا با تاخیر انجام شدن دستورات 
  • - کیفیت پایین سرور
  • - پرداخت‌های درون برنامه‌ای
  • - لایسنس نبودن تیم‌ها و بازیکن‌های بزرگ
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده