نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

اریک ولپا، نویسنده بازی Portal و اپیزودهای Half-Life 2 به Valve بازگشت

اریک ولپا یک بار دیگر به Valve بازگشت و این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این استودیو باشد.

چند روز قبل بود که گیمری متوجه اسم اریک ولپا در بخش Credits بازی Artifact، جدیدترین اثر استودیو ولو (Valve) شد؛ نویسنده‌ای که پیش از این در ولو حضور داشت و در سال ۲۰۱۷ از این کمپانی جدا شده بود. همین موضوع باعث شد ایمیل‌هایی بین این گیمر و گیب نیوول، رییس ولو رد و بدل شود و در نهایت نیوول تأیید کرد که اریک ولپا به کمپانی بازگشته است.

ولپا سابقه زیادی در ولو دارد و اولین همکاری او با این کمپانی به نگارش داستان دو اپیزود بازی Half-Life 2 برمی‌گردد. بعد از آن هم نویسندگی دو نسخه بازی Portal را بر عهده گرفت و در نوشتن داستان Left 4 Dead هم سهیم بود. او بعد از جدایی از Valve، به استودیو Double Fine پیوست تا روی داستان Psychonauts 2 کار کند؛ بازی‌ای که نسخه قبلی آن اولین اثر مطرح ولپا به عنوان یک نویسنده بود.

علت اصلی جدایی ولپا از ولو را نمی‌دانیم، ولی ممکن است این قضیه به سیاست‌های کمپانی مرتبط باشد که بعد از ساخت Portal 2، تمرکز خود را روی مواردی به جز بازی‌های داستان-محور گذاشت. ولی از مدتی قبل شاهد تغییراتی در ولو بوده‌ایم و برای مثال این کمپانی به سراغ خرید استودیو Campo Santo، سازنده بازی Firewatch رفت و انتشار بازی جدید آن‌ها یعنی In the Valley of Gods را بر عهده گرفت که نشان از توجه دوباره ولو به بازی‌های داستانی دارد.

ولپا تنها نویسنده‌ای نبود که در سال ۲۰۱۷ از ولو جدا شد و جی پینکرتون هم در آن زمان استودیو را ترک کرد، ولی مدتی قبل در اواسط سال ۲۰۱۸ به استودیو بازگشت و اکنون شاهد حضور دوباره هر دو نویسنده Portal 2 در ولو هستیم؛ موضوعی که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای خوب برای طرفداران بازی‌های این کمپانی باشد. البته در حال حاضر هیچ خبری در مورد بازی‌های آینده ولو نداریم و بهتر است خیلی هم امید خود را برای دیدن اثری مثل Half-Life 3 بالا نبریم، ولی بد نیست به صحبت‌های نیوول هم اشاره کنیم که مدتی قبل گفته بود Artifact تنها یکی از بازی‌هایی است که ولو این روزها در حال کار روی آن‌ها است و باید دید بازی‌های بعدی کمپانی چه آثاری هستند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده