نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

بازی Pokemon Go در سال 2018 درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری داشته است

سازندگان بازی Pokemon Go با پیشرفت تجاری ۳۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷، به درآمد سالانه‌ی ۷۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ دست یافتند.

در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی Sensor Tower که آمار و ارقام مربوط به اپلیکیشن‌های موبایل را جمع‌آوری می‌کند، سراغ بازی Pokemon Go، ساخته‌ی استودیو Niantic Labs رفته و ارقام جالبی را منتشر کرده است. طبق گزارش‌ Sensor Tower، بازی Pokemon Go توانسته در سال ۲۰۱۸ میلادی، درآمدی بالغ بر ۷۹۵ میلیون دلار را از کاربرانش در سراسر جهان به‌دست بیاورد که نسبت به درآمدش در سال ۲۰۱۷ میلادی، رشدی ۳۵ درصدی داشته است. بازیکنان آمریکایی این بازی حدود ۲۶۲ میلیون دلار و بازیکنان ژاپنی آن حدود ۲۳۹ میلیون دلار برای بازی هزینه کرده‌اند.

حال اگر بخواهیم در این ریز شویم به‌نتایج جالب‌تری می‌رسیم. درآمد روزانه‌ی بازی Pokemon Go در سال ۲۰۱۸ میلادی چیزی حدود ۲.۲ میلیون دلار بوده است و بازیکنان فقط در ماه دسامبر (آذر-دی) مبلغی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار را از طریق درگاه‌های فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور خرج این بازی کرده‌اند و اگر این ارقام را کنار مبالغ به‌دست آمده در ماه دسامبر ۲۰۱۷ که ۵۷.۲ میلیون دلار بود قرار بدهیم، متوجه روند صعودی درآمد بازی خواهیم شد؛ روندی که با توجه به رویدادها و محتویات کاملا جدیدی که سازندگان بازی در سال ۲۰۱۸ میلادی برای بازیکنان‌شان ترتیب داده بودند، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

هم‌اکنون رویداد Adventure Sync Hatchathon بازی Pokemon Go در جریان است. این رویداد تا ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) ادامه خواهد داشت و رویداد بعدی بازی که به‌موازات رویداد Adventure Sync Hatchathon برگزار خواهد شد، از تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. اخیرا حالت PvP با انتشار یک تریلر به این بازی اضافه شده است.

استودیو Niantic Labs درحال حاضر مشغول ساخت یک بازی با محوریت دنیای هری پاتر است که روندی کاملا مشابه با بازی Pokemon Go خواهد داشت. این بازی Harry Potter: Wizards Unite نام دارد که ابتدا قرار بود در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۸ عرضه شود و حالا، سازندگان بازی سال ۲۰۱۹ را برای انتشارش درنظر گرفته‌اند. این استودیو به‌تازگی یک نسخه‌ی بهبودیافته از بازی Ingress Prime را هم برای گوشی‌ های هوشمند منتشر کرده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده