نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

کمپانی Bethesda دادخواست خود برعلیه بازی موبایل Westworld را لغو کرد

با بیانیه‌ای که استودیو Behaviour Interactive و کمپانی بتسدا منتشر کردند مشخص شد که مسئله‌ی دادخواست بتسدا برعلیه بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی برادران وارنر لغو و مشکلات مابین این دو کمپانی حل شده‌اند.

حدود ۷ ماه پیش بود که کمپانی بتسدا، سازنده‌ی بازی‌هایی معروف مثل مجموعه‌ی Fallout، از بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی برادران وارنر بابت استفاده‌ی غیرقانونی از کدهای منبع بازی Fallout Shelter در ساخت بازی موبایل Westworld شکایت کرد. در پی این شکایت، بتسدا یک دادخواست را برعلیه برادران وارنر تنظیم کرد که این دادخواست تا چند وقت اخیر در دادگاه مریلند مورد بررسی واقع شده بود تا اینکه در جریان آخرین اخبار بازی، مشخص شد که کمپانی بتسدا دادخواست مذکور را لغو کرده است.

خبر لغو دادخواست بتسدا با انتشار یک بیانیه از سوی این کمپانی و استودیو بازیسازی Behaviour Interactive رنگ و بوی رسمی به‌خود پیدا کرده است؛ این درحالی است که جزئیات لغو و حل شدن مشکلات بتسدا با Behaviour Interactive و بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی برادران وارنر، هنوز به‌ صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است. در بیانیه‌ی منتشر شده چنین می‌خوانیم:

کمپانی Bethesda Softworks و استودیو Behaviour Interactive امروز و با انتشار این بیانیه، مشخص می‌کنند که دادخواست بتسدا برعلیه استودیو Behaviour Interactive و دیگر عوامل دخیل در قضیه سرقت از بازی Fallout Shelter برای ساخت بازی Westworld mobile لغو و حل شده است.

با پایان یافتن این مسئله و حل شدن دادخواست بتسدا، دیگر قرار نیست مراحل دادگاهی بیشتری طی شود و با اینکه جزئیاتی از چگونگی رفع شدن این اتهام هنوز منتشر نشده و احتمالا نخواهد شد، اما شکی نیست که طی این ماجراها درصدی از سود فروش بازی موبایل Westworld یا مبلغی از کمپانی برادران وارنر یا استودیو Behaviour Interactive به‌طور مستقیم به بتسدا پرداخت شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده