نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به شبکه نمایش خانگی آمد

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی با بازی بازیگرانی مانند جواد عزتی و امیر جدیدی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است. این فیلم سینمایی که ساخته‌ی بهرام توکلی به عنوان کارگردان و سعید ملکان به عنوان تهیه کننده است برای اولین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم «تنگه ابوقریب» در بخش رقابتی جشنواره، نظر هیئت داوران را جلب کرد و سیمرغ‌های بهترین چهره پردازی، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم را برنده شد. این فیلم همچنین در تابستان امسال در ایران اکران شد و به فروشی بیش از پنج میلیارد تومان دست پیدا کرد. محسن ظهرابی، منتقد زومجی در نقد فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به شرح زیر نوشته است:

از نظر فنی این فیلم ایرانی درخشان و متحیر‌کننده است. دوربین خضوعی ابیانه درست مثل یک چشم با ظرافت زیادی به دنبال سوژه‌ها حرکت می‌کند و با جسارت زیادی، به بهانه جلوه‌های ویژه سراغ فرم پلان‌های کوتاه و استفاده از تدوین نمی‌رود و در عوضش با استفاده از برداشت‌های طولانی واقعیت و باورپذیری را به مخاطب هدیه می‌دهد. امیرحسین قاسمی به عنوان صداگذار و رشید دانشمند به عنوان صدابردار هم کارشان را به خوبی انجام داده‌اند. همه این عوامل فنی در خدمت کارگردانی درست و حساب شده بهرام توکلی است. دیگر بحث تسلط بر تکنیک و درست بودن فرم فیلم مطرح نیست، بلکه کارگردان صاحب نگاه شخصی و پخته برای نگریستن به اتفاقات است و این ارزش زیادی در برهوت سینمای ایران دارد.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» با بازی بازیگرانی مانند جواد عزتی، امیر جدیدی، حمید رضا آذرنگ، علی سلیمانی ، مهدی قربانی جلوی دوربین رفته است. بهرام توکلی، کارگردان این فیلم سینمایی پیش از این فیلم‌هایی مانند «پرسه در مه»، «اینجا بدون من»، «من دیه‌گو مارادونا هستم» و «آسمان زرد کم عمق» را ساخته است. این کارگردان هم‌اکنون مشغول ساخت فیلم سینمایی «جهان پهلوان تختی» است. جواد عزتی، بازیگر «تنگه ابوقریب» سابقه بازی در فیلمذهایی مانند «آفریقا» و «آینه بغل» را دارد. امیر جدیدی نیز تاکنون در فیلم‌هایی مانند «آفریقا»، «سیزده»، «رخ دیوانه» و «اژدها وارد می‌شود» بازی کرده است.

آیا شما کاربران زومجی تاکنون موفق به تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» شده‌اید؟ نظر خود را درباره این فیلم با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده