نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱

پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول انگلیس در سال 2018 بوده است

در حالی که پلی استیشن 4 در انگلیس بیشترین فروش را داشته است، ولی نباید از افزایش فروش نینتندو سوییچ هم غافل شد.

کشور انگلیس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مرتبط با صنعت بازی را در اروپا دارد و همواره رقابت شدیدی بین کنسول‌های مختلف در این بازار به چشم می‌خورد. اکنون طبق اطلاعات منتشر شده از طرف موسسات GfK و UKIE، پلی استیشن 4 توانسته است رتبه اول این بازار را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

در حالی که جمع فروش هر سه کنسول با هم به عدد ۲.۵ میلیون واحد می‌رسد، کمپانی سونی موفق شده است با پلی استیشن 4 بیش از یک میلیون واحد از این میزان را به خود اختصاص دهد؛ عددی که نشان از افزایش فروش این کنسول نسبت به سال گذشته در انگلیس دارد. البته بیشترین رشد متعلق به نینتندو سوییچ بوده که توانسته است فروشی بیش از ۲۰ درصد بالاتر را نسبت به سال قبل تجربه کند.

از طرف دیگر در بخش فروش نرم‌افزارها هم پلی استیشن 4 پیشتاز است و در مورد نرم‌افزارهای فیزیکی (بازی‌های دیجیتالی در اینجا محاسبه نشده‌اند)، این کنسول ۴۲.۲ درصد از کل فروش را به نام خود ثبت کرده است و در رتبه‌های بعدی هم ایکس باکس وان با ۳۰.۵ درصد و سوییچ با ۲۴ درصد قرار دارند. در اینجا هم با وجود اینکه سوییچ کمترین سهم را دارد، ولی رشد بسیار بالایی نسبت به سال قبل داشته و فروش نرم‌افزاری این کنسول ۹۰.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بالاتر رفته است. از طرف دیگر فروش بازی‌های پلی استیشن 4 حدود ۹.۷ درصد و بازی‌های ایکس باکس وان هم ۱۲.۷ درصد کاهش داشته‌اند.

در نهایت هم به سه بازی اول لیست پرفروش‌ها می‌رسیم که عبارت‌اند از:

۱. FIFA 19

۲. Red Dead Redemption 2

۳. Call of Duty: Black Ops 4

بهتر است منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری از آمار فروش کنسول‌ ها در نقاط مختلف جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شود تا بتوانیم تحلیل دقیق‌تری از اوضاع بازار به دست آوریم. برای دریافت آمارهای کامل و جامع از طرف سونی و نینتندو هم باید تا اوایل ماه فوریه صبر کرد، ولی مایکروسافت ترجیح می‌دهد آمار دقیقی از فروش محصولات خود منتشر نکند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده