// سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵

سامسونگ از دو گوشی گلکسی M10 و M20 رونمایی کرد

شب گذشته سامسونگ از گوشی‌های اقتصادی سری گلکسی M با بریدگی بالای نمایشگر در کشور هند رونمایی کرد.

سامسونگ در رقابت با رقبای چینی خود ازجمله شیائومی، گوشی‌های هوشمند سری جدید گلکسی M را در هند رونمایی کرد. نمایشگر هر دو گوشی هوشمند گلکسی M10 و گلکسی M20 سامسونگ، بریدگی بالای نمایشگر قطره‌ای شکل Infinity-V بهره می‌برند و جانشین گوشی‌های هوشمند سری A کره‌ای‌ها خواهند بود.

سامسونگ قصد دارد با گوشی‌های هوشمند سری گلکسی M تحولی در فروش خود ایجاد کند؛ از این‌ رو، برای عرضه‌ی دستگاه‌هایش به بازار با شرکت آمازون هند وارد همکاری شده است.

گلکسی M20 از نمایشگر ۶.۳ اینچی، رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و تراشه‌ی ۴ هسته‌ای اکسینوس ۷۹۰۴ جدید بهره می‌برد و قرار است در دو مدل عرضه شود: یکی با حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی و دیگری با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی. این گوشی هوشمند سامسونگ به باتری ۵.۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که برای گوشی‌ اقتصادی این‌چنینی ظرفیت شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. گوشی‌های سری M از نظر مشخصات فنی پایین‌تر از برادران سری A مانند سامسونگ A50 و A30 قرار می‌گیرند.

گلکسی M10

گلکسی M10 سامسونگ نیز به نمایشگر ۶.۲۲ اینچی، رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و تراشه‌ی اکسینوس ۷۸۷۰ مجهز شده که مصرف توان بهینه‌تری دارد. شاید به‌همین‌دلیل، کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند از باتری ۳.۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با ظرفیت کمتری درمقایسه‌با مدل گلکسی M20 استفاده کنند. هر دو گوشی هوشمند جدید سامسونگ از دوربین دوگانه‌ی اصلی ۱۳.۱ مگاپیکسلی با F1.9 و دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید با F2.2 بهره می‌برند. از دیگر ویژگی‌های گلکسی ام ۲۰ و گلکسی ام ۱۰ سامسونگ، حسگر اثرانگشت در پنل پشتی و پورت USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. 

سهم بازار تولیدکنندگان مختلف در بازار هند ۲۰۱۷۲۰۱۸
شیائومی۱۹ درصد۲۸ درصد 
سامسونگ ۲۴ درصد ۲۴ درصد 
ویوو۱۰ درصد ۱۰ درصد
اوپو۸ درصد۸ درصد
میکرومکس۵ درصد ۵ درصد 
سایر شرکت‌ها۳۴ درصد۲۵ درصد 
جمع کل ۱۰۰ درصد ۱۰۰ درصد 

هر دو گوشی هوشمند جدید برای سامسونگ مهم هستند. براساس برآوردهای Counterpoint، گوشی های‌ هوشمند شیائومی در اواخر سال ۲۰۱۷ و درادامه در سال ۲۰۱۸، سهم فروش بیشتری در مقایسه‌ با گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار هند ازآنِ خود کرده‌اند. سامسونگ سخت می‌کوشد تا بتواند بر رقبای چینی‌اش در بازار هند پیروز شود. به‌نظر می‌رسد فاصله‌ی بین سامسونگ و شیائومی در بازار هند از نظر فروش در‌ حال‌ افزایش است؛ به‌ همین‌ دلیل، این غول کره‌ای قصد دارد با معرفی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی M، این شکاف را در سال ۲۰۱۹ و بعد از آن کمتر کند و از رقیب شیائومی پیشی بگیرد.

قیمت گوشی یکی دیگر از فاکتورهایی به شمار می‌رود که سامسونگ برای تسلط بر بازار میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی مدنظر قرار داده است؛ گلکسی ام ۱۰ سامسونگ قرار است با قیمت پایه‌ی ۱۱۲ دلار و گلکسی ام ۲۰ با قیمت پایه‌ی ۱۵۵ دلار به بازار عرضه شوند. هر دو گوشی هوشمند در رنگ‌های آبی اقیانوسی و مشکی زغالی از پنج فوریه (برابر با ۱۶ بهمن‌) ازطریق فروشگاه آنلاین سامسونگ یا ازطریق وب‌سایت آمازون در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده