نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷

حجم نسخه پی سی بازی Metro Exodus مشخص شد

حجم بازی Metro Exodus از طریق فروشگاه مایکروسافت مشخص شده است. این حجم مربوط به نسخه‌ی پی سی است اما به احتمال فراوان نسخه‌های کنسولی نیز حجمی در همین حدود خواهند داشت.

در حالی که هم‌اکنون حدود دو هفته تا انتشار بازی Metro Exodus در بازارهای جهانی فاصله داریم، اطلاعات ریز و درشت مختلفی از این بازی در حال منتشر شدن است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از این بازی در فروشگاه مایکروسافت، حجم این بازی هنگام عرضه ۵۳.۴۵ گیگابایت است. اگرچه این ارقام مربوط به نسخه‌ی پی سی بازی است اما پیش‌بینی می‌شود حجم نسخه‌ی کنسولی بازی نیز تفاوت چندانی با این عدد نداشته باشد. البته همیشه میان نسخه‌های مختلف تفاوت حجم وجود داشته و باید دید تیم سازنده‌ی بازی تا چه اندازه توانسته روی کنسول‌ها حجم را بهینه‌سازی کند. البته دانستن این نکته نیز مهم است که نسخه‌ی پی سی بازی Metro Exodus قرار است برای برخورداری از بهترین کیفیت گرافیکی و جلوه‌های بصری، از تنظیمات ویژه‌ای استفاده کند که فقط کارت گرافیک‌های به روز و قدرتمند از پس انجام آن بر می‌آیند. به همین خاطر برای تجربه‌ی بازی در بهترین حالت ممکن کارت گرافیک RTX 2080ti و یک سی پی یوی i9 نسل 9 پیشنهاد شده است.

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی حجم آپدیت روز اول بازی است که هنوز اطلاعاتی از آن در دست نداریم. همانطور که می‌دانید این مسئله در صنعت بازی‌های ویدیویی کاملا مرسوم شده و سازندگان مثلا در بازی‌هایی چون Fallout 76 حدود ۱۰۰ گیگابایت آپدیت را در روز اول برای بازیکنان آماده می‌کنند. البته از آن‌جا که Metro Exodus قرار نیست یک نقش‌آفرینی آنلاین بزرگ باشد احتمالش کم است که شاهد آپدیت‌های غول‌پیکر برای آن باشیم. شما می‌توانید سیستم مورد نیاز این بازی را در این خبر مطالعه کنید.

جدا از اینکه تصمیم داشته باشید بازی را روی کدام پلتفرم تهیه کنید، به نظر می‌رسد Metro Exodus به خوبی روی همه‌ی پلتفرم‌ها بهینه شده باشد. این بازی در تاریخ پانزدهم فوریه‌ی سال جاری (۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۷) برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان راهی بازار خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین نسخه از سری مترو چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده