Apart of Me یک تجربه‌ی تعاملی آرامش بخش برای کسانی است که به تازگی یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان بسیار نزدیک، تجربه‌ای بسیار تلخ است که همه‌ی انسان‌ها به ناچار باید در مواقعی از زندگی خود با آن روبه‌رو شوند. مطمئنا هر کدام از ما بسته به شیوه تفکر و روحیه‌ای که داریم، پس از گذشت مدتی از وقوع این اتفاق تلخ، به زندگی باز خواهیم گشت. مدت زمان تسکین هر انسان، دوره‌ای فوق‌العاده مهم است که نحوه‌ی گذراندن آن می‌تواند تاثیر زیادی بر باقی عمر او بگذارد. در این دوره حضور دوستان و دیگر اعضای خانواده در کنار کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند به شدت مهم و حیاتی است. اگر این اتفاق تلخ در دوره‌ی نوجوانی برای کسی رخ دهد، اهمیت بازپروری روحی بیش از پیش نیز افزایش خواهد یافت. بازی اندروید و آیفون Apart of Me تلاش دارد تا با خلق یک محیط آرامش بخش برای نوجوانان، به آن‌ها در گذر از دوره‌ی اندوه و سوگواری برای عزیزانشان کمک کند. اگرچه این بازی جایگزین تسلی دادن دوستان یا کمک گرفتن از یک روانشناس نمی‌شود اما لااقل با بیان داستان افرادی که تجربه‌ی مشابهی را گذرانده‌اند، موجب می‌شود تا فرد احساس تنهایی کم‌تری داشته باشد.

Apart of Me

قبل از هر چیز باید گفت که Apart of Me را به سختی می‌توان یک بازی دانست؛ چرا که محیط آن بیش‌تر از این که برای سرگرم کردن بازیکنان طراحی شده باشد، برای تسلی دادن به آنان خلق شده است؛ در واقع بیش از یک بازی، می‌توان Apart of Me را یک تجربه‌ی تعاملی دانست. فضای Apart of Me بیش‌تر برای نوجوانان طراحی شده و خود سازندگان بازی نیز در صفحه‌ی پلی استور مربوط به آن، تجربه‌ی بازی را برای افرادی که یازده سال یا بیشتر سن دارند، توصیه کرده‌اند. محیط بازی در واقع یک جزیره است که بازیکن می‌تواند آزادانه با لمس کردن نقاط مختلف آن، در آن جابه‌جا شود. در این جزیره شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها در برخورد با بازیکن، کوئست‌هایی را به او محول می‌کنند. بازیکن نیز می‌بایست این کوئست‌ها و ماموریت‌ها را چه در محیط جزیره و چه در دنیای واقعی، انجام بدهد. هر کدام از این کوئست‌ها به نحوی برای کمک کردن به فردی که به تازگی در سوگ یکی از عزیزانش نشسته است، طراحی شده‌اند. البته Apart of Me برای کسانی که یکی از عزیزانشان دچار بیماری شده است نیز قابل بازی است؛ کوئست‌های بازی هم بسته به این که جزو کدام یک از دو گروه گفته شده باشید، متفاوت خواهند بود. این کوئست‌ها عمدتا کارهای ساده‌ای همچون سفر به نقاط مختلف جزیره و گرفتن چند پروانه در محیط بازی یا نوشتن احساسات روی کاغذ در دنیای واقعی هستند.

Apart of Me یک تجربه‌ی تعاملی آرامش بخش برای کسانی است که به تازگی یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند

با به انجام رساندن هر یک از کوئست‌های بازی به عنوان پاداش یک ژورنال صوتی دریافت خواهید کرد؛ این ژورنال‌ها در واقع خاطرات کسانی هستند که شرایطی مشابه با شرایط شما را پشت سر گذاشته‌اند. در هر کدام از این ژورنال‌ها، با فردی آشنا خواهید شد که یکی عزیزانش را از دست داده است و اکنون خاطرات خود از دوران سوگواری را در قالب چند فایل صوتی با شما در میان می‌گذارد. هر ژورنال شامل هفت فایل ‌صوتی می‌شود که هر کدام از آن‌ها به یک بخش از دوران سوگواری آن فرد، اختصاص یافته‌اند؛ به طور مثال در بخش اول، فرد ابتدا خصوصیات فردی کسی را که از دست داده است تعریف می‌کند و سپس در بخش بعدی نحوه و دلیل مرگ او را بازگو می‌کند. در بخش‌های بعدی نیز از چالش‌ها، یادگاری‌های به جامانده و چیزها و مواردی که به او در گذراندن دوران سوگواری کمک کرده‌اند، سخن می‌گوید. مطمئنا شنیدن تجربه‌ی کسانی که شرایط مشابهی داشته و چنین اندوهی را پشت سر گذاشته‌اند، می‌تواند برای کسانی که به تازگی یکی از اعضای خانواده‌ی خود را از دست داده‌اند، باعث دلگرمی و تسکین شود. البته ناگفته نماند که برخی از این ژورنال‌ها حاوی خاطرات بسیار تلخی هستند که برخی از آن‌ها ممکن است برای بعضی از افراد آزار دهنده باشند؛ به طور مثال داستان یکی از این افراد در مورد خودکشی است. مطمئنا بیان چنین داستانی برای نوجوانی که به تازگی یکی از عزیزانش را از دست داده و مستعد افسردگی نیز است، چندان مناسب نیست!

Apart of Me

طراحی محیط بازی کاملا با هدف آن یعنی تسکین و آرامش دادن به بازیکن، همخوانی دارد؛ همانطور که گفته شد، محیط بازی در واقع یک جزیره‌ی کوچک است که بازیکن می‌تواند آزادانه در آن به گشت و گذار بپردازد. ترکیب رنگ‌های آبی و سبز به خوبی حس آرامشی را که بازیکن به دنبال آن است به او القا می‌کند. خود جزیره نیز دارای درختان و گیاهان زیادی است. همچنین یک آبشار نیز تقریبا در مرکز آن وجود دارد. به طور کلی گشت و گذار در محیط ساکت و آرام جزیره، برای بازیکن لذت بخش خواهد بود. همچنین صداگذاری بازی نیز به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است؛ چه چیزی می‌تواند آرامش بخش‌تر از صدای طبیعت باشد؟ در هر کجای جزیره که باشید به جز صدای آب و صدای پرندگان، چیز دیگری نخواهید شنید.

با به انجام رساندن هر یک از کوئست‌های بازی به عنوان پاداش یک ژورنال صوتی دریافت خواهید کرد

به غیر از ژورنال‌های صوتی، دیالوگ‌هایی که از زبان شخصیت‌های موجود در بازی بیان می‌شوند نیز عمدتا حاوی پیام‌های امید بخشی هستند که می‌توانند به بازیکن در پشت سر گذاشتن دوران اندوهش کمک کنند. برای هر کدام از شخصیت‌های بازی یک پیشینه‌ی داستانی با محوریت از دست دادن یکی از عزیزان نوشته شده است که در هر بار برخورد با آن‌ها، گوشه‌ای از آن را برای‌تان تعریف می‌کنند؛ در خلال همین داستان‌ها سعی شده تا امید به زندگی برای کسانی که در حال گذراندن شرایط سختی هستند، بازگردانده شود.

Apart of Me

Apart of Me، بیشتر از آن که یک بازی باشد، یک تجربه‌ی تعاملی آرامش بخش برای کودکان و نوجوانانی است که به تازگی یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را از دست داده‌اند. اگر چه که بهترین شیوه برای بازگرداندن روحیه کودکان، کمک گرفتن از مشاور و افراد متخصص در این زمینه است اما بازی Apart of Me نیز در کنار آن می‌تواند مکمل خوبی برای بازپروری روحی کودکان و نوجوانان سوگوار باشد. Apart of Me به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است.

این بازی روی پلتفرم iOS بررسی شده است.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Apart of Me

بازی موبایل Apart of Me موفق می‌شود تا جنبه‌ی جدیدی از کارکرد بازی‌های ویدیویی را به نمایش بگذارد. در واقع Apart of Me نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی می‌توانند به غیر از سرگرم کردن بازیکنان، در زمینه‌های دیگری از زندگی آنان مثل سلامت روحی نیز تاثیرگذار باشند. این بازی موفق می‌شود تا با ارائه‌ی یک تجربه‌ی تعاملی آرامش بخش برای کودکان و نوجوانانی که به تازگی یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را از دست داده‌اند، به آن‌ها در گذر از دوران سوگ و اندوه کمک کند.
پیمان مرادی

8.5

نقاط قوت

  • + ارائه‌ی یک تجربه‌ی تعاملی آرامش بخش برای نوجوانانی که به تازگی یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند
  • + دیالوگ‌های بازی حاوی پیام‌های امیدبخش هستند
  • + محیط گرافیکی و صداگذاری بازی به خوبی حس آرامشی را که بازیکن به دنبال آن است به او القا می‌کنند

نقاط ضعف

  • - بیش از حد تلخ بودن داستان برخی از ژورنال‌های صوتی بازی که ممکن است روی کودکان تاثیر منفی بگذارد
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده