// سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

هرآنچه باید در مورد بازی Total War: Three Kingdoms بدانید

کمتر از دو ماه دیگر به انتشار بازی انحصاری Total War: Three Kingdoms باقی مانده است. با زومجی همراه باشید تا با هم نگاهی به جدیدترین بازی سری توتال وار داشته باشیم.

بازی Total War: Three Kingdoms به عنوان جدیدترین ساخته‌ی کمپانی کریتیو اسمبلی تا کمتر از دو ماه دیگر بصورت انحصاری برای پی سی منتشر می‌شود. این بازی مورد انتظار شما را به چین باستان می‌برد؛ به دوره‌ای پر تلاطم که سه امپراطوری بزرگ در حال رقابت و نبرد برای تصرف کل کشور چین هستند. در این بازی شما باید انتخاب کنید که در سمت کدام‌یک از این قدرت‌ها و فرماندهان آنان هستید و می‌خواهید چطور کنترل چین باستان را در دست بگیرید. این بازی با تغییرات و ویژگی‌های جدیدی که در خود دارد، طعم تازه‌ای از سری توتال وار را به مخاطب می‌دهد. اگرچه تا زمان انتشار بطور قطعی نمی‌توان امتیاز نهایی و نظر نهایی را در مورد این بازی گفت، اما تا این لحظه نیز اطلاعات زیادی از آن منتشر شده که در این مقاله به برخی از مهم‌ترین‌های آن اشاره می‌کنیم.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی در چه دوره‌ای از تاریخ چین واقع شده و داستان کلی آن چیست؟

داستان بازی Total War: Three Kingdoms مربوط می‌شود به وقایع اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم میلادی که سلسله‌ی هان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سلسله‌های تاریخ چین دیگر وجود خارجی نداشته و به طور کامل تجزیه شده است. شخصی به نام دونگ ژو از طریق امپراطور خردسال که کودکی بیش نیست و تنها نام امپراطور را یدک می‌کشد و دو فرمانده به نام‌های سائو سائو و یوان شائو، به عنوان اصلی‌ترین شخصیت چین باستان حکم‌رانی می‌کند که البته همکاری آن‌ها در قالب یک اتحاد بسیار شکننده واقع شده است. داستان این بازی تا حد زیادی بر اساس یک رمان که توسط شخصی به نام لو گوان‌ ژونگ در قرن چهاردهم میلادی نوشته شده، روایت می‌شود. بازی به شدت به این رمان وفادار بوده و تا حد بسیار زیادی متاثر از آن است. این را می‌توان از ابرقدرت بودن برخی از شخصیت‌های بازی و حرکات تاکتیکی حیرت‌آوری که می‌توانند انجام دهند متوجه شد.

ابرقدرت بودن برخی از این شخصیت‌ها خود را به طور کامل جایی نشان می‌دهد که قادر هستند یک واحد صد نفره از نیروهای نظامی را به تنها حریف بوده و شکست دهند. جانوس گاسپار، کارگردان بازی، در وب‌سایت توتال وار اینطور گفته که فرماندهان و قهرمانان بازی، نقشی بسیار اساسی در آن ایفا می‌کنند و به نوعی هسته‌ی اصلی آن محسوب می‌شوند. به طوری که تعاملات، میزان دوستی یا دشمنی آنان با سایرین، رقابت و شخصیت آنان به حدی مهم است که می‌تواند ورق را به نفع یا ضرر شما برگرداند و به طور کلی سرنوشت کمپینی که در حال بازی در آن هستید را تغییر دهد. در یک کلام، این‌چنین تاثیری از حضور فرماندهان تا به حال در هیچ کدام از نسخه‌های سری توتال وار دیده نشده است.

بازی Total War: Three Kingdoms

همانطور که پیش‌تر و در جریان معرفی بازی، در تریلر آن مشاهده کردید، علاوه بر سائو سائو و یوان شائو، سه ژنرال بزرگ دیگر نیز با نام‌های لیو بی، ژانگ فی و گوان یو نیز در آن دیده می‌شوند که در یک سمت و گروه قرار دارند و به اصطلاح دوست هستند. قهرمانان و ژنرال‌هایی که با آنان متحد هستند در نهایت سه امپراطوری بزرگ را تشکیل می‌دهند که به این ترتیب هستند: امپراطوری سائو وی در شمال، امپراطوری سان وو در جنوب شرقی و امپراطوری شو هان که در جنوب غربی واقع شده است. اینطوری که مشخص است، بازی وقایع پس از سقوط دونگ ژو را به تصویر می‌کشد و شما در آن دوره قرار می‌دهد. در این بازی نیز دقیقا همانند نسخه‌های قبلی توتال وار، ذات سند باکس بودن بازی به شما این امکان را می‌دهد تا سرنوشت چین را به دست بگیرید و انتخاب کنید که می‌خواهید با کدام‌یک از این قدرت‌ها وارد میدان نبرد و سیاست چین باستان شوید. هرچیزی که پیش بیاید، شما به دنبال این هستید تا چین را به زیر یک پرچم متحد کنید. طبق گفته‌ی کمپانی Creative Assembly که پیش‌تر گفته بود، این بازی شما را به دوره‌ای از تاریخ بشریت می‌برد که در هیچ‌یک از نسخه‌های قبلی سری Total War شاهد آن نبوده‌اید.

ویژگی‌های جدید بازی چیست؟

در این بخش به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی اشاره می‌کنیم. در این نسخه برخلاف تمامی نسخه‌های پیشین که باید یک فکشن یا دولت خاص را انتخاب می‌کردید تا بتوانید کمپین خود را شروع کنید، باید از بین یازده فرمانده‌ی کاملا منحصر بفرد، یکی را انتخاب کنید و به فتوحات خود بپردازید. هریک از این شخصیت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا علاوه بر ساخت و تربیت نیروهای نظامی، به یک‌سری فرمانده و قهرمان ویژه‌ی آن شخصیت نیز دست پیدا کنید. هر یک از این ژنرال‌ها همچنین دارای ویژگی‌ها و آیتم‌های کاملا منحصر بفرد هستند که بازی با هریک را دارای حال و هوای خاص به خود می‌کند. می‌توان گفت که هر یک از این یازده ژنرال اصلی، شبیه به لردهای افسانه‌ای بازی Total War: Warhammer هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی این است که قهرمانان آن در کلاس‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند و دارای قابلیت‌های اولیه و ثانیه‌ی مختص به خود هستند. این کلاس‌ها شامل سه گروه Guardians، Strategists و Commanders می‌شوند.

بازی Total War: Three Kingdoms

کلاس Guardians به عنوان کلاسی جنگجو قرار داده شده و در امر مبارزه خبره هستند و می‌توانند صدمات و ضربات دشمن را تحمل کرده تا شما به اهداف خود برسید. گروه بعدی یعنی Strategists برای کاهش قدرت دشمن و تضعیف آنان از فاصله‌ی دور و بصورت غیرمستقیم طراحی شده‌اند و گروه آخر نیز که Commanders نام دارند برای تقویت روحیه و ذهنیت نیروهای خودی کاربرد دارند و می‌توانند توان و میزان تحمل آنان را بالا ببرند. باید در انتخاب قهرمانان خود دقت تمام را داشته باشید و باید بدانید که قهرمانان و فرماندهان شما هستند که باعث تقویت یا ضعف نیروهای شما در میدان نبرد می‌شوند و در یک کلام تصمیم‌گیری و روحیه نیروهای شما به آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال می‌توانید ترکیبی از انواع قهرمانان و نیروهای همراه آنان را وارد میدان کنید. واحدهای نیروی هر قهرمان بسته به نوع فرماندهی وی، از استقامت و قدرت بالا یا پایینی بهره‌مند خواهند بود. تاثیر فرماندهان و قهرمانان در این بازی به حدی بالاست که میزان نیروی درونی و اعتماد به نفس هریک از آنان می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر نحوه‌ی فرماندهی و در نهایت کنترل نیروها و نتیجه نبردها داشته باشد. میزان این نیروی درونی دارای درجات مختلفی‌ست که بسته به نوع قهرمان، کم یا زیاد خواهد بود. سیمون من، طراح ارشد بازی، در رابطه با این ویژگی این‌چنین گفته که:

ما ویژگی رضایت‌مندی را به بازی اضافه کرده‌ایم و در آن قهرمان یا فرمانده‌ی شما دارای درجه‌ای از رضایت و عزت نفس است نسبت به مکان یا منصبی که در آن قرار دارد. مانند گروهی یا ارتشی که در قرار دارد. بطور خلاصه میزان این رضایت متاثر است از وقایع و رخدادهای بازی و این‌که شما چگونه از وی استفاده می‌کنید یا در چه جایگاهی او را قرار می‌دهید.

بازی Total War: Three Kingdoms

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این بازی که در نسخه‌های Total War: Warhammer و Total War: Warhammer II حذف شده بود، امکان آرایش و چیدمان نیروها در میدان نبرد است که مجددا به بازی بازگردانده شده و البته توسط قهرمانان قابل انجام است و نیز باید در طول بازی و گذر زمان، آن را فعال کنید. به عنوان مثال می‌توان گفت اگر شما یک قهرمان از کلاس استراتژیست را وارد میدان نبرد کنید، سواره‌نظام شما قادر خواهد بود با آرایش الماس به دشمن حمله کند و این چیدمان برای آن‌ها باز خواهد شد. برخی از این ویژگی‌ها در اولین تریلر گیم‌پلی بازی که توسط کمپانی سگا منتشر شد، نمایش داده شد. همچنین گفته شده که مامورین یا Agents در این بازی دچار تغییرات زیادی شده‌اند که فعلا اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست.

علاوه بر تمامی ویژگی‌های جدیدی که در این بازی وجود خواهد داشت، باید به یک مورد دیگر نیز اشاره کرد و آن وجود یک حالت کلاسیک است که بازی و وقایع آن را بیشتر شبیه به واقعیت می‌کند. در حالت عادی قهرمانان و فرماندهان بازی با داشتن قدرتی بسیار بالا، قادر هستند که به تنها از پس یک واحد صد نفره از نیروهای دشمن برآیند. در حالت کلاسیک که به انتخاب بازیکن فعال می‌شود، بازی در حالت واقع‌گرایانه‌تری آغاز و ادامه پیدا می‌کند. به عنوان مثل فرماندهان دارای محافظ خواهند بود و میزان صدمه‌پذیریشان افزایش پیدا می‌کند. دیگر خبری از ضربات مرگباری نیست که ده‌ها نفر به یک ضربه‌ی یک قهرمان کشته شوند. البته تاثیرگذاری و بطور کلی عملکرد فرماندهان هیچ تغییری نخواهد کرد. به غیر از فرماندهان، بخش‌های دیگری نیز از بازی در این حالت متفاوت از حالت معمولی خواهد بود که می‌توان به رخدادهای تصادفی و برخی شخصیت‌ها اشاره کرد. بطور مثال برخی از رخدادهای حالت معمولی در حالت کلاسیک رخ نمی‌دهند؛ از این جهت که بیشتر حالت خیالی داشته و بر اساس رمانی که بخش‌هایی از داستان بازی از روی آن الهام گرفته شده، رخ می‌دهند.

بازی Total War: Three Kingdoms

آیا بازی Total War: Three Kingdoms یک استراتژی تاریخی‌ست یا خیالی؟

بازی Total War: Three Kingdoms این دوره از تاریخ چین را با یک‌سری رخدادها، داستان‌ها و پیامدهای خیالی ادغام کرده که از رمانی که در ابتدای مقاله گفته شد الهام‌گیری شده‌اند. پس می‌توان گفت که هسته‌ی اصلی بازی و دوره‌ای که در آن رخ می‌دهد بر اساس واقعیت است و همچنین شخصیت‌های بازی نیز در تاریخ واقعی بوده‌اند، اما برخی از رخدادهای بازی از رمان الهام گرفته شده‌اند. اگر می‌خواهید به این بازی رنگ و لعاب کاملا واقعی ببخشید، کریتیو اسمبلی با قرار دادن حالت کلاسیک این امکان را برای شما فراهم آورده است. این حالت برای این قرار داده شده که داستان بازی را بیش از پیش به واقعیت یا به اصطلاح طرفداران توتال وار، به وانیلا نزدیک سازد تا بتواند عطش طرفداران تاریخی و سفت و سخت این سری را برطرف کند.

در راستای این بازی، پیش‌تر در زومجی تریلری مشاهده کردید که جاسوسان و سیستم جاسوسی این اثر را به نمایش می‌گذارد. در ویدیویی دیگر نیز به تماشای طبیعت زیبا و منحصر بفرد چین باستان در این بازی نشستید. اگر هم می‌خواهید از گیم‌پلی بازی و نبردهای تن به تن آن لذت ببرید، این ویدیو را از دست ندهید. بازی Total War: Three Kingdoms قرار است در تاریخ ۱۶ اسفند ماه (۷ ماه مارس) بصورت انحصاری برای پی سی منتشر شود.

نظرات خود را در مورد این مقاله، با زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده