نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

تاریخ اکران قسمت سوم Ghostbusters اعلام شد

تاریخ اکران قسمت جدید مجموعه Ghostbusters (شکارچیان روح) که قرار است دنبالهٔ دو فیلم ابتدایی این مجموعه باشد، به‌صورت غیر رسمی اعلام شد.

همان طور که می‌دانید فیلم ابتدایی مجموعهٔ Ghostbusters (شکارچیان روح) در سال ۱۹۸۴ و توسط ایوان رایتمن ساخته شد و کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) اکران این فیلم را بر عهده داشت. بیل موری، سیگورنی ویور، دن آیکروید، هارولد رمیس، ریک مورانیس و ارنی هادسون در آن فیلم به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ ابتدایی بسیار مورد استقبال منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و با بودجهٔ ساخت ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۲۹۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. دنبالهٔ آن فیلم در سال ۱۹۸۹ و باز هم به کارگردانی ایوان رایتمن روی پردهٔ سینما رفت که البته این فیلم نتوانست موفقیت‌های فیلم ابتدایی را تکرار کند. بودجهٔ ساخت فیلم دوم حدود ۳۷ میلیون دلار بود و فروش آن در گیشه به ۲۱۵ میلیون دلار رسید. یکی از دلایل افت فروش قسمت دوم، همزمانی اکران این فیلم با فیلم‌های بلاک‌باستری چون Indiana Jones And The Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) و Batman (بتمن) تیم برتون بود.

Ghostbusters

حال اکانت توییتر مجموعهٔ Exhibitor Relations، که در حوزهٔ باکس آفیس فعالیت دارد و معمولاً انتشار چنین خبرهایی از سایت آن‌ها که Ercboxoffice است، درست بوده، تاریخ اکران قسمت سوم مجموعهٔ Ghostbusters را اعلام کرده است. طبق اعلام اکانت توییتر این سایت، قسمت سوم این مجموعه که دنبالهٔ دو فیلم ابتدایی خواهد بود، در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

طبق اعلام اکانت توییتر سایت Ercboxoffice، قسمت سوم این مجموعه که دنبالهٔ دو فیلم ابتدایی خواهد بود، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹ روی پردهٔ سینما خواهد رفت

جیسون رایتمن، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ کانادایی/آمریکایی که نامزدی اسکار را نیز در کارنامه دارد، قرار است کارگردانی فیلمی جدید از مجموعهٔ Ghostbusters را بر عهده بگیرد. کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) تصمیم دارد جانی دوباره به این مجموعهٔ علمی-تخیلی و کمدی ببخشد و طبق گزارشی که سایت وِرایتی منتشر کرده است، مسئولین این کمپانی می‌خواهند پروژهٔ جدید را به پسر تهیه‌کنندهٔ این مجموعه بسپارند؛ جیسون رایتمن فرزند ایوان رایتمن، تهیه‌کنندهٔ قدیمی سینمای هالیوود است. جیسون رایتمن علاوه بر کارگردانی فیلم جدید این مجموعه، در کنار جیل کنان، کارگردان فیلم‌هایی چون Monster House (خانه هیولا)، فیلم City of Ember (شهر اخگر) و فیلم Poltergeist (پولترگایست)، یکی از نویسندگان فیلمنامه هم خواهد بود و کمپانی سونی پیکچرز تصمیم دارد مراحل فیلمبرداری فیلم جدید را تابستان آغاز کند و طبق پیش‌بینی‌هایی قبلی، فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود. طبق برخی گفته‌ها، فیلم جدید قرار است دنباله‌ای مستقیم بر فیلم ابتدایی، محصول ۱۹۸۴ باشد و هیچ‌گونه ارتباطی به فیلم ۲۰۱۶ نخواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که این گفته‌ها بدین معنا است که بازیگران فیلم ابتدایی باز هم برای نقش‌آفرینی در فیلم جدید بازخواهند گشت یا خیر. گفته می‌شود که جیسون رایتمن از چند نوجوان هم برای ایفای نقش‌هایی که جزئیاتی از آن‌ها به بیرون درز نکرده است، مصاحبه گرفته است.

چند روز پیش اولین تیزر و تصویر رسمی قسمت جدید فیلم Ghostbusters منتشر شد و در ان تیزر شاهد بازگشت ماشین Ecto-1 هستیم که ماشین تیم اصلی مجموعهٔ «شکارچیان روح» بودیم. همچنین از موسیقی قسمت اول این مجموعه که توسط المر برنستاین نوشته و ضبط شده بود، برای ساخت این تیزر استفاده شده است.

نسخهٔ جدید مجموعهٔ Ghostbusters در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی چون ملیسا مک کارتی، کریستن ویگ، کیت مک‌کینون، لزلی جونز، چارلز دنس و کریس همسورث حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ جدید با وجود آنکه فیلم بدی در مجموع نبود، به مذاق همه، مخصوصاً طرفداران متعصب این مجموعه خوش نیامد. این فیلم در گیشه عملکرد چندان خوبی نداشت و با بودجهٔ ساخت ۱۴۴ میلیون دلاری، حدود ۲۳۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد. گفتنی است ساخت قسمت سوم باعث خشم و عصبانیت لزلی جونز شده است و وی این کار زشت، زننده‌ و توهینی به بازیگران زن نسخهٔ ۲۰۱۶ می‌داند.

همچنین سال گذشته بود که ایوان رایتمن در مصاحبه‌ای تأیید کرد که یک انیمیشن سینمایی بر اساس مجموعه Ghostbusters در دست ساخت است. گویا ساخت این انیمیشن تأیید شده است و کارگردانی آن را فلچر مولز بر عهده خواهد داشت. اطلاعات چندانی از انیمیشن جدید در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که این انیمیشن برای اکران در سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته شده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده