// شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

زمان‌بندی مرحله اصلی رویداد WESG؛ بهترین‌های ایران در مقابل جهان

علی اسپورتز، زمان برگزاری مرحله اصلی رویداد World Electronic Sports Games را که به اختصار WESG نامیده می‌شود منتشر کرد.

زمان برگزاری مرحله اصلی مهم‌ترین رویداد بین‌المللی جهان در ورزش‌های الکترونیک که به صورت ملی برگزار می‌شود، مشخص شد. مرحله اصلی رویداد World Electronic Sports Games یا همان WESG 2018-2019 قرار است در شهر چونگ‌کینگ، چین برگزار شود. علی اسپورتز، زیر مجموعه شرکت علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین، حامی اصلی رویداد است که برای میزبانی سومین فصل مسابقات چند میلیون دلاری خود آماده می‌شود.

اتفاق مهم‌تری که در این بین رخ داده است راه‌یابی دو نماینده کشورمان به مرحله اصلی رویداد WESG 2018-2019 است. سومین فصل مسابقات قرار است با حضور شش بازی Starcraft 2، Pro Evolution Soccer، Dota 2، Counter Strike: Global Offensive، Vainglory و Hearthstone پیگیری شود که شهریار شاکی در رشته استارکرفت 2 و حسن پاجانی در رشته PES با کسب مقام اول در منطقه، جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کرده‌اند. هر دو بازیکن در مرحله اصلی بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ حضور داشته‌اند که شهریار شاکی مقام چهارم و حسن پاجانی مقام دوم را به‌دست آوردند. لازم به ذکر است که ایران در بازی‌های CSGO، Dota 2 و Hearthstone نیز نمایندگان مختلفی داشت که نتوانستند از مرحله مقدماتی عبور کنند و راهی مرحله اصلی شوند.

مرحله اصلی رویداد WESG 2018-2019 قرار است با مجموع جوایز ۲.۵ میلیون دلار پیگیری شود که این رقم بین شش عنوان تقسیم‌بندی خواهد شد. مرحله گروهی مسابقات قرار است از ۱۶ تا ۲۳ اسفند به طول انجامد که تیم‌ها و بازیکنان برتر هر گروه بایستی در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند به مصاف رقبای خود در مرحله حذفی بروند. هنوز گروه‌بندی بازی‌ها انجام نشده است و به زودی منتشر خواهد شد.

بازیمجموع جوایزتعداد تیم/بازیکنجنسیت
Dota 2۸۹۰,۰۰۰۲۴مرد
CSGO۸۹۰,۰۰۰۳۲مرد
CSGO۱۰۵,۰۰۰۸زن
PES۵۲,۰۰۰۲۰مرد
Vainglory۱۰۵,۰۰۰۱۰مرد
Starcraft 2۲۴۰,۰۰۰۴۸مرد
Hearthstone۱۹۰,۰۰۰۴۸مرد
Hearthstone۳۵,۰۰۰۸زن

مجموع جوایز فصل جاری نسبت به فصل قبلی ۲.۵ میلیون دلار کاهش یافته است و تعداد مراحل حضوری (LAN) نیز در بیشتر مناطق حذف شد. دلیل اصلی این کار قطعا کاهش هزینه‌های تیم برگزاری بوده است و با توجه به اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان رویداد به صورت چشم‌گیری کاهش داشته است، احتمال می‌رود که در فصل بعدی باز هم شاهد تغییرات در روند برگزاری مسابقات باشیم. یکی از اتفاقات خوب سال گذشته در رویداد WESG برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در ایران و اعزام نفرات برتر به مرحله انتخابی APAC بود که متاسفانه در فصل جاری شاهد آن نبودیم و تمامی بازیکنان کشورمان به غیر از بازیکنان بازی PES بایستی به صورت آنلاین با رقبای خود در غرب آسیا روبه‌رو می‌شدند. ایران با توجه به موفقیتی که در مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در بازی PES کسب کرد امسال یک سهمیه مستقیم در مرحله اصلی دارد که انتخابی آن دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار شد و حسن پاجانی عنوان قهرمانی آن را از آن خود کرد.


منبع WESG
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده