بازی Don't Trip با استفاده از حسگرهای موبایل روند رکوردزنی تازه‌ای را در بازی‌های موبایل ایجاد کرده است که تجربه آن خالی از لطف نیست. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

با وارد شدن بازی‌های ویدیویی به دنیای دستگاه‌های موبایل، کاربران این پلتفرم توانستند تجربه متفاوتی از سرگرمی‌ها داشته باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بازی‌های موبایل توانستند محبوبیت خاصی پیدا کنند مربوط به روند سریع و کوتاه آن‌ها بود. همچنین کاربران با استفاده از دستگاه‌های موبایل خود در هر جایی می‌توانند از بازی‌های ویدیویی لذت ببرند. البته در آن سو این موضوع رفته رفته با پیشرفت همراه شد؛ به طوری که اضافه شدن تکنولوژی‌های جدید همچون حسگرهای موبایل توانست رنگ جدیدی به بازی‌های موبایل ببخشد. از آثاری که به تازگی در این راستا برای دستگاه‌های موبایل منتشر شده است می‌توان به بازی اندروید و آیفون Don’t Trip اشاره کرد.

کمپانی نودل کیک (Noodelcake) و توسعه دهنده مستقل این اثر یعنی جوناتان ون هاوز پس از دو سال کار روی بازی Don’t Trip توانستند آن را برای دستگاه‌های موبایل منتشر کنند. این بازی در واقع در سبک شبیه ساز قدم برداشتن طراحی شده است که قرار است یک روند چالش برانگیز و متفاوت را برای طرفداران بازی‌های موبایل به ارمغان بیاورد. بازیکنان در این بازی با استفاده از حسگرهای دستگاه خود و همچنین انگشت شست خود باید کاراکتر درون بازی را جلو ببرند که البته محتویاتی برای سرگرم کننده شدن گیم پلی نیز در نظر گرفته شده است.

dont trip

با واردن شدن به بازی شاهد جلوه‌های گرافیکی بسیار رنگارنگ و شاد خواهید بود. سازندگان زمان زیادی را صرف طراحی رابط کاربری متحرک و جذاب Don't Trip کرده‌اند که از همان ابتدا نظر شما را به خودش جلب می‌کند. تمامی مدل‌های بازی از کفش‌ها گرفته تا اجسام داخل بازی به طور سه بعدی طراحی شده است. نورپردازی و سایه‌زنی نیز برای بالا بردن سطح جزئيات گرافیکی در بازی دیده می‌شود. منوی بازی بسیار جذاب و با جزئیات طراحی شده است و حتی شاهد یک کاراکتر دوست داشتنی که در واقع یک جوراب است، خواهید بود. کاراکتر یاد شده در حالی که با مدل سه بعدی طراحی شده است، از صداگذاری جالب و حس و حال طنزآمیزی برخوردار است. این کاراکتر در واقع در همه نقاط بازی شما را سرگرم می‌کند و همیشه عباراتی طنزآمیز برای گفتن دارد.

در ابتدا شاهد بخش آموزشی این بازی خواهید بود و با اینکه Don't Trip از مکانیزم‌های ساده‌ای برخوردار است اما باز با این حال سازندگان شما را با نحوه بازی کردن آن آشنا می‌کنند. بخش جداگانه‌ای نیز برای تمرین در نظر گرفته شده است که بازیکنان می‌توانند مهارت‌های خود را در آن بسنجند تا به این شکل رکورد‌های خود را بشکنند. کنترل‌های این بازی به قدری حساس و حساب شده ساخته شده است که در حین بازی شما به طور کامل با محیط تعامل خواهید داشت و یک روند روان را تجربه خواهید کرد.

بخش جداگانه‌ای نیز برای تمرین در نظر گرفته شده است که بازیکنان می‌توانند مهارت‌های خود را در آن بسنجند تا به این شکل رکورد‌های خود را بشکنند

طراحی مراحل از نظر گیم پلی از جذابیت بالایی برخوردار است. سازندگان در این راستا موانعی را به طور انتخابی و شانسی در سر راه کاربران قرار می‌دهند. البته گفتنی است که تمامی موانع این بازی به طور ثابت طراحی نشده است و در قسمت‌هایی از بازی شاهد موانع متحرک خواهید بود که شما را وادار می‌کند که قدم بعدی را هرچه سریع‌تر بردارید. به طور مثال ربات‌هایی متحرک در حین بازی به دنبال آسیب رساندن به پاهای شما هستند. این موضوع هم برای سرعت بخشیدن به گیم پلی بازی در نظر گرفته شده است و هم برای اینکه بازی رنگ تکراری به خود نگیرد. البته آتش بزرگی نیز به طور پیشفرض از پشت شما را دنبال می‌کند تا زمان زیادی صرف قدم برداشتن بعدی خود نکنید.

dont tripn

طراحی مراحل بازی از حیث هنری و گرافیکی بسیار پرمحتوا انجام شده است. کاربران در جریان بازی با آیتم‌های بی‌شمار و غیرتکراری روبه‌رو می‌شوند. از لگو‌ها، دستگاه‌های نان تست و اسباب بازی‌ها گرفته تا موجودات فضایی و غیره از زیر پاهای شما رد می‌شوند. حتی سازندگان، محیطی را که روی آن قدم بر می‌دارید نیز پس از مدتی تغییر می‌دهند که بازی روند تکراری به خود نگیرد. در آن سو طراحی انیمیشن‌های مختلف در هنگام بازی همچون نمایان شدن تصاویر رنگی در میان صفحه‌های بازی و حتی گرد و خاک‌های زیر پا، سطح بالای جزئيات گرافیکی طراحی‌شده به‌دست دونت تریپ را نشان می‌دهد.

نمایان شدن تبلیغ‌های زیاد در هنگام بازی می‌تواند آسیبی جدی به تجربه این اثر وارد کند

از آنجا که بازی Don't Trip به طور رایگان یا به اصطلاح Free to Play منتشر شده، محتویاتی برای کسب درآمد سازندگان در آن گنجانده شده است. سازندگان محتویات ظاهری زیادی در بازی طراحی کرده‌اند که کاربران می‌توانند برخی از‌ آن‌ها را با پول داخل بازی و برخی دیگر را تنها با پرداخت پول واقعی به دست بیاورند. به طور مثال کفش‌های اصلی بازی تنها با پول واقعی قابل خریداری است که سازندگان حتی تنظیمات تغییر رنگ نیز برای آن‌ها تعبیه کرده‌اند. حتی اگر طرفدار کفش نبودید سندل‌های نینجایی و سامورایی نیز در بازی در دسترس است. مجموعه بزرگی از محتویات ظاهری، مهارت سازندگان را در طراحی هنری این بازی به رخ می‌کشد. همینطور آیتم‌های ظاهری دیگری را برای جوراب دوست داشتنی این بازی می‌توانید خریداری کنید که حس طنزآمیز بیشتری به بازی می‌بخشد. در این میان، نمایان شدن تبلیغ‌های زیاد در هنگام بازی می‌تواند آسیبی جدی به تجربه این اثر وارد کند. البته با پرداخت مبلغی می‌توانید این قسمت را به طور کامل حذف و حتی به همراه آن آیتم‌های دیگری را نیز از آن خود کنید.

dont trip

ماموریت‌های مختلفی در ابتدای بازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که روند بازی صرفا به قدم برداشتن خلاصه نشود. کاربران به طور مثال باید در حین بازی روی سوسک‌ها پا بگذارند یا اینکه توپ‌های داخل محیط بازی را شوت کنند. کاربران با انجام این ماموریت‌ها نه تنها می‌توانند پول داخل بازی کسب کنند بلکه حس رضایتی که از انجام ماموریت‌ها می‌گیرند نیز می‌تواند حس تعامل را در بازی بالا ببرد. همانطور که اشاره شد این مکانیزم‌های تعاملی، گیم پلی متفاوتی را به بازیکنان القا می‌کند.

صداگذاری، از بخش فنی گرفته تا موسیقی بازی، همانند گرافیک و جلوه‌های بصری Don't Trip از طراحی بی‌نظیری برخوردار است. صداگذاری کاراکتر همراه شما یعنی همان جوراب دوست داشتنی به طور طنزآمیز تنظیم شده است. از طرفی سازندگان موسیقی‌های متنوعی را برای قسمت‌های مختلف بازی در نظر گرفته‌اند. بخش تنظیمات بازی Don’t Trip نیز از قسمت‌های مختلف و کاربردی بهره‌مند است؛ به طوری که این اثر برای دستگاه‌های مختلف قابل تجربه باشد. توانایی کم کردن بافت‌های گرافیکی از سایه‌ها گرفته تا دیگر موارد در قسمت تنظیمات وجود دارد.

 بازی موبایل Don't Trip روی پلتفرم اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

Don't Trip

Don't Trip یک بازی رکوردی برای دستگاه‌های موبایل است که با کنترل‌های منحصربه‌فردش به واسطه حسگرهای موبایل یک گیم پلی جالب به همراه دارد. طراحی هنری و گرافیکی بی‌نظیر دونت تریپ شما را در جریان بازی با آیتم‌های عجیب و غریب روبه‌رو می‌کند. کاراکتر جوراب دوست داشتنی در حالی که شما را با نحوه بازی آشنا می‌کند در آن سو هر بار با صداگذاری طنزآمیزش، جوکی برای گفتن دارد.
آراییس نظریان

8.5

نقاط قوت

  • + گیم پلی سرگرم کننده مبتنی بر حسگرهای موبایل
  • + صداگذاری و موسیقی هیجان انگیز
  • + آیتم‌های بی‌شمار تزئینی
  • + کاراکتر دوست داشتنی جوراب-مانند
  • + کنترل‌های روان با کم‌ترین تاخیر در دستورات

نقاط ضعف

  • - نمایان شدن بیش از حد تبلیغ‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده