نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

گزارش فروش سینمای ایران؛ سه هفته صدرنشینی برای قانون مورفی

در گزارش فروش این هفته‌ی سینمای ایران، از ادامه صدرنشینی ساخته‌ی رامبد جوان یعنی «قانون مورفی» گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

آنچه که در گیشه سینمای ایران رخ می‌دهد، تکرار مکررات است؛ اجرای یک فرمول که بارها در هفته‌های گذشته درباره‌اش صحبت کرده‌ایم. منظور همان صدرنشینی معمولِ فیلم‌های کمدی است؛ فیلم‌هایی کمدی که حکم عامه‌پسندهای سینمای ایران را دارند. در این هفته نیز مانند هفته گذشته، «قانون مورفی»، جدیدترین ساخته‌ی رامبد جوان، در جایگاه اول جدول فروش سینما قرار داشت. این اثر در سومین هفته اکرانش ۱۷۵ سینما در اختیار داشت و درآمد هفتگی یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان را کسب کرد. این فیلم سینمایی حالا به فروش کلی ۴ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. ساخته‌ی جدید رامبد جوان در ضعیف‌ترین حالت، حداقل تا روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ در قسمت بالای جدول دیده خواهد شد.

رامبد جوان قانون مورفی

رتبه دوم این هفته، در اختیار یک کمدی عامه‌پسند دیگر است؛ «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی در هفتمین هفته اکرانش ۱۱۰ سینما در اختیار داشت و ۴۸۶ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی حالا به فروش کلی ۴ میلیارد و ۱۰۸ میلون تومان رسیده است. رتبه سوم این هفته به کمدی سیاسی و البته عامه‌پسند «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی تعلق دارد. «مارموز» در ششمین هفته اکرانش ۱۳۱ سینما در اختیار داشت و به فروش هفتگی ۴۲۶ میلیون تومان دست پیدا کرد. «مارموز» حالا به فروشی معادل ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. پیش از این اشاره شد که دو فیلم سینمایی «مارموز» و «کلمبوس» از فیلم‌های عامه‌پسند و همیشگی سینمای ایران محسوب می‌شوند و بر این اساس، این فیلم‌ها شانس به نسبت بالایی برای بقا در بالای جدول دارند.

بمب؛ یک عاشقانه

رتبه چهارم این هفته در اختیار «بمب؛ یک عاشقانه» است. این فیلم سینمایی تنها فیلم غیرکمدی بالای جدولی این روزها است. ساخته‌ی جدید پیمان معادی نیز البته از موقعیت‌های طنز خالی نیست. نکته‌ی قابل تامل درباره فروش این فیلم سینمایی آن است که فیلم در تهرانِ دوران جنگ جریان دارد و تیم سازنده تلاش بسیار زیادی برای بازسازی موبه‌موی تهران آن زمان کرده‌اند؛ بر این اساس می‌توان یکی از دلایل فروش «بمب؛ یک عاشقانه» را در «تمنای نوستالژیِ» همیشگی مردم ایران کاوش کرد. فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» در این هفتمین هفته اکرانش در ۸۱ سینما به نمایش درآمد و ۳۷۱ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی اکنون به صورت کلی ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان فروخته است. رتبه پنجم این هفته در اختیار کمدی «تخته گاز» است. این ساخته‌ی محمد آهنگرانی در دومین هفته اکرانش ۸۱ سینما داشت و ۳۵۷ میلیون تومان فروخت. فروش کلی «تخته گاز» حالا به ۶۲۷ میلیون تومان رسیده است. در ادامه نیز به مرور فروش دَه فیلم پرفروش هفته گذشته خواهیم پرداخت.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱قانون مورفی۳۱,۵۰۴,۶۷۶,۰۰۰
۲کُلمبوس۷۴۸۶,۵۳۵,۰۰۰
۳مارموز۶۴۲۶,۵۸۳,۰۰۰
۴بمب؛ یک عاشقانه۷۳۷۱,۳۲۵,۰۰۰
۵تخته گاز۲۳۵۷,۸۵۵,۰۰۰
۶دزد و پری ۲۴۲۳۸,۷۶۶,۰۰۰
۷درساژ۴۱۵۴,۰۶۲,۰۰۰
۸اتاق تاریک۵۱۳۵,۴۰۸,۰۰۰
۹پاستاریونی۸۱۰۰,۳۵۹,۰۰۰
۱۰مغزهای کوچک زنگ زده۱۷۳۴,۲۵۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده